Manchester United

Ja tok vel det som en selvfølgelighet da… F

SIGNERT!!

Dette er en skandale med stor S! Han MÅ ut av klubben! Vi kan ikke ha en internasjonal ambassadør som omtaler United som “we”. Dette kan ikke Liverpool som klubb godta! Bare det at han i utgangspunktet fikk denne stillingen mener jeg er helt sykt, men dette er dråpen som virkelig får det til å renne over!

Liverpool endte over United på tabellen, etter en sesong der United i forkant netto brukte £141M og Liverpool -£14,5M.
:smirk:

Vi brukte ikke 14.5 netto en gang. Vi solgte for mer enn vi kjøpte for

Det står et minustegn foran beløpet vårt :wink:

Ahh så det nå men fikk det ikke med meg når det ikke står på samme linje som beløpet

Fulstendig enig, sånt går ikke an, både vi Liverpool supportere og United supportere er helt enige i at man ikke kan holde med begge klubber eller like begge klubber, det går ikke an! Er vel bare tullebukkene i TV2 som tror det…

Selvfølgelig kan det være klassekjøp.

Vardy var et klassekjøp. Kante var klassekjøp.

Morientes var det ikke. Di Maria var det ikke.

Har jo ingenting å si hvor spilleren kjøpes fra?

Selvfølgelig har det ingenting hvor spilleren kjøpes fra. Hvis man tenker slik så var ikke suarez et klassekjøp, noe han utelukkende var. Ikke bare fordi han presterte, men fordi vi fikk mye igjen når vi solgte

Nå ryktes det at utd skal handle for 4 milliarder.
Helt sykt, ikke at det bekymrer meg. Tviler sterkt på at de er så mye bedre enn de de har fra før.
Nå tror fansen også at viss de får Griezmann så blir det gull. Påen igjen​:joy::joy:

Hadde vært mer bekymret for United om de hentet spillere som passet den spillestilen som Mourinho har behersket best opp gjennom årene, nemlig en godt organisert og tildels defensiv stil med hurtige kontringer samt solid fysikk i laget. Type Fabinho på defensiv midtbane slik at de fikk en trio med ham, Herrera og Pogba. Samt en lynhurtig kantspiller som Moura med Mkhiharyan/Martial på andre siden. Samt at de fikk stremmet opp forsvaret med ny midstopper og venstreback da.

Dersom det i stedet blir Griezmann, skal de få et svare strev med å få passet inn Pogba, Mkhitaryan, Mata og Griezmann samtidig, alle spillere som er best ganske sentralt i banen og helst i en offensiv midtbanerolle eller secondary striker for Griezmann da.

Hei Kramer

Du hevder at United kom “langt bak oss fordi de droppet ut av PL og gikk all-in i cupene”.

Du er ikke alene om å hevde dette. Men dette er en myte. Hvis du trekker fra den aller siste kampen, mot Crystal Palace, som de til alt overmål vant, og dermed ikke kan brukes som støtte for argumentet ditt, hvilke kamper viser at de “droppet ut av PL”?

Ser man på Uniteds kamper før Palace-kampen, der akademifaktoren var påfallende, kan man virkelig ikke hevde at de valgte å gi opp PL. La oss se på de fem siste kampene før Palace.

Mot City spilte De Gea, Valenica, Bailly, Blind, Darmian, Carrick, Herrera, Fellaini, Mkhitaryan, Martial, Rashford. “Droppe ut av ligaen”?

Mot Swansea spilte De Gea, Young, Bailly, Blind, Shaw, Carrick, Herrera, Rooney, Lingard, Martial, Rashford. “Droppe ut av ligaen”?

Mot Arsenal spilte De Gea, Tuanzebe, Smalling, Jones, Darmian, Carrick, Herrera, Mata, Rooney, Mkhitaryan, Martial. “Droppe ut av ligaen”?

Mot Tottenham spilte De Gea, Jones, Bailly, Smalling, Blind, Carick, Tuanzebe, Rooney, Mata, Lingard, Martial. “Droppe ut av ligaen”?

Mot Southampton spilte Romero, Bailly, Smalling, Jones, Darmian, Tuanzebe, Fellaini, Mata, Mkhitaryan, Rooney, Martial. “Droppe ut av ligaen”?

Jeg mener du tar feil når du skriver at United ga blaffen i ligaen og at det var derfor vi slo dem ettertrykkelig i årets Premier League. Med unntak av Tuanzebe, så var lagene som Mourinho mønstret proppfulle av erfaring og kvalitet. Vi snakker ikke akademispillere her. Vi snakker ikke om opplagte fringe-spillere her. Til og med Romero inn er ikke å gi blaffen. Dessuten var rotasjonen i United absolutt nødvendig på grunn av skader, ikke på grunn av et bevisst valg om å nedprioritere ligaen. Det var bare snakk av Mourinho. Snakk som vi etter år med det samme fra den kanten må være ansvarlige nok til å avsløre nå.

United kom bak oss i ligaen fordi vi var bedre enn dem over 38 kamper. Og da tenker jeg i utgangspunktet bare i poeng. Men hvis vi begynner å kikke på spillestil og underholdningsverdi, så har vi vært flere klasser bedre enn dem.

Noen hevder for øvrig at United har spilt kjedelig i år. Dette er ikke helt riktig. Mourinho forsøkte å spille underholdende han. Men det gikk ikke helt veien, og han så seg nødt til å gå tilbake til gammel filosofi i løpet av sesongen. Dette tror jeg er midlertidig. Neste år vil vi igjen se et United som prøver å underholde, som prøver å være dominante. Men det er vel en annen sak. United skal også ha honnør for to titler, sesongen deres har absolutt vært godkjent. Men det er vel også en annen sak.

Men han ble jo kritisert for samme den samme spillestilen i sin siste periode i Chelsea, samt da han var manager for Real Madrid. Spillestilen han innførte i Madrid ble vel ikke godt mottatt, og det var jo ikke fordi det manglet på spillermateriellet heller. Usikker på hvor midlertidig dette er.

Nå har jeg mine tvil på om vi får se at Mourinho vil spille underholdende fotball. Det trur jeg ikke før jeg får se det.

Mourinho forsøker i alle fall. Jeg forstår også veldig godt hvorfor han gikk tilbake til det trygge. Det er jo stram forsvarsorganisering har har bygget hele sin managerkarriere på.

Har du sett United i år? De har spilt mange morsomme kamper de. Ikke helt på vårt toppnivå selvsagt, men det er det ikke mange klubber i verden som har vist i år.

Je har sett Manchester United flere ganger denne sesongen, senest mot Ajax. Men jeg har fortsatt til gode å se de underholde.

United har virkelig ikke underholdt mange kamper i år. Problemet er at det holder ikke å underholde mot Bournemouth eller West Ham, mens man legger seg bakpå med en gang ett av de større lagene står på den andre siden. United er en av verdens største klubber og skal gå i strupen på de aller fleste. Pr nå er de milevis bak det supporterne forventer. Derfor havner de på 6. plass. Blir spennende å se til neste sesong. Det må mer til enn et par nye spillere, for det står ikke på materiellet.

Ok, da ser vi fotball forskjellig. Uniteds kamper mot Burnley (høst), Bournemouth (høst), Southampton (høst), Leicester (høst), Swansea (høst), Arsenal (høst), Tottenham (høst) og Chelsea (vår) var definitivt underholdende kamper i min bok.

Kan helt ærlig ikke huske mange kamper hvor United har spilt spennende, og jeg har fått meg de fleste av kampene vist på tv.
Det har vært en del glimt under kampene hvor det har slått meg at de spiller som et mesterlag, men de periodene har som regrl aldri vært lengre enn 10-15 minutter, fulgt av 75 - 80 hvor de har spilt så kjedelig at flo pasning til norge var mer spennende.