Metadiskusjoner

Diskusjoner og småkrangling om debattene som flyttes fra andre kan samles her.

Interessante lenker: artikler, analyser, etc
Jürgen Klopp
Liverpool.no
Kamptråd - West Ham v Liverpool
Europa League 2016-17
Forumisttreff i jan/feb 2017
Liverpool sesongtråd 2016/17
Rykter og spekulasjoner: Arkivert
FSG - eierskap
Premier League 2016/2017 (gammel tråd)
FSG - eierskap
Premier League 2016/2017 (gammel tråd)
Rykter og spekulasjoner: Arkivert

Er du seriøs nå, carragher? Er det sånn at trådstarter skal bestemme hvordan de forskjellige trådene utvikler seg?

Og ser du ironien av å opprette en tråd i et diskusjonsforum hvor du ikke vil ha diskusjon?

Jeg håper og tror mods ikke etterkommer anmodningen din. Da burde de også fjerne alle lenker som ikke et interessante, noe som ville gjort tråden overflødig.

Carragher var faktisk ikke trådstarter her, selv om det er han som bruker tråden mest :slight_smile:

Som trådstarter er jeg halvveis enig: det er greit med noen få kommentarer, gjerne med oppfølgende lenker, men det vil være fint om diskusjoner ikke tar over tråden. Jeg synes for øvrig ikke det har sklidd ut så langt.

Her har du et kjempepoeng!

Hva om trådstarter og mods må sette seg ned og vurdere om alle linker er interessante?

Ok, men poengene mine står fortsatt. Hva er i det hele tatt poenget med å ha en tråd hvor det kun skal klippes og limes artikler uten at innholdet kan diskuteres? Da blir det jo en rein propagandatråd.

Nei. En tråd hvor man kan lese diverse vurderinger uforstyrret og hvor det er lett å finne tilbake igjen til noe som var interessant.

Vil tro det er noe mange vil ha glede av.

Er det urimelig å ønske seg én tråd på hele forumet der vi pratmakere må holde kjeft?

Men OK. Jeg kan eventuelt lage en ny tråd med definert hensikt og re-poste der.

Jeg er faktisk litt enig med her Carragher her. Om noen ønsker å diskutere videre rundt en lenke er det jo bare å starte en ny tråd med hvor man også legger ved denne lenken.

Eventuelle videre innspill/tanker rundt dette kan sendes til meg på PM, så tar jeg en vurdering på om jeg skal rydde/flytte dette i løpet av helga. :slight_smile:

Flere fallgruver om moderatorene skal styre hele forumet. Hvem definerer hva som egentlig er morsomt i humortråden? :sunglasses:

Dette er jeg av prinsipp ikke enig i. Så sabla vanskelig er det ikke å finne frem til de lenkene som ligger her.

Jeg synes jo denne diskusjonen vi har nå er mye mer interessant enn disse lenkene som blir postet.

Jeg har ikke vært medlem så veldig lenge, men det har da blitt noen år og hvert eneste år er det noen som klager over en eller annen tråd. Fordi den ikke er som man ønsker. Det er ikke vanskeligere enn at man holder seg unna. Jeg synes ikke diskusjoner rundt Manchester United er så veldig spennende så jeg holder meg for det meste unna den tråden.

Nå er jeg med på å gjøre det vanskelig her for jeg liker at vi hadde en tråd uten så veldig mye diskusjoner, men heller bare lenker til interessante artikler. Det jeg kanskje har savnet er at noen skriver litt om lenkene man legger inn her. En slags forkalring om hva den inneholder så når jeg sitter med mobilen så vet jeg om det er en lenke jeg vil åpne der og da, eller om jeg vil vente til jeg kommer hjem.

Vi har flere tråder hvor man diskuterer taktikk, penger i fotballen, FSG og andre ting. Det gjør da ikke noe om man har en egen tråd med bare lenker. Hvis det da kommer opp en lenke her inne som man vil diskutere videre så kan man ta med seg den inn i den posten den passer i og da diskutere den videre. En bruker over her sa at dette var Kopforums beste tråd og det var lenge før vi startet med smådiskusjoner rundt det som ble postet. Enda dette er et diskusjonsforum så går det an å ha en tråd hvor alt innhold er rent informativt.

Det vi burde bli flinkere på her inne er å bruke alle de trådene som faktisk er opprettet. Rykter og spekulasjoner hadde en forklaring om at all diskusjon skulle omhandle overgangsrykter og spekulasjoner rundt dette. Det ble ikke gjort og man ble enige om at man kunne diskutere hva som helst fordi den ville komme inn på rett spor med en gang det kom et interessant rykte. Jeg synes ikke vi skal få for mange slike tråder.

Helt til slutt. Grunnen til at jeg personlig likte at det ikke var så mye diskusjon var fordi det var enkelt å finne artiklene jeg ville finne. Det er enkelt å si at det er ikke så vanskelig å finne den uansett, men det er jo slik så lenge det er en liten tråd. Hvis det hadde vært diskusjoner hvor det ble postet 10 ganger per artikkel så ville denne tråden allerede hatt ca 600 poster, da hadde det ikke vært så lett å finne artiklene.

Moderatorer kan gjerne slette denne posten senere. Ville bare få frem min mening.

Jeg var jo inne i tråden nettopp fordi jeg synes den er interessant. Og derfor postet jeg også en kommentar angående listen carragher linket til, som jeg mener inneholder informasjon som burde diskuteres. I tråden den ble postet i.

Og det er tross alt ikke jeg som startet klagingen her.

Flyttet diskusjonene om innlegg i tråden “Interessante lenker” hit. Selve diskusjonene om økonomi er flyttet hit:

Er dette alvor?? Metadiskusjoner? Hva er dette for vrøvl, unnskyld meg?!
Alle diskusjoner skal føres i de rette fora, med stor overbærenhet når ting glir ut, og folk er interessert i diskusjonen. Å lage en egen tulletråd som dette; er det et forsøk på å lage en Humor-tråd nr 2.
Når ser du for deg at noen velger å starte en “metadiskusjon” I denne tråden?
Eller menes det at moderatorne skal flytte slike diskusjoner hit, slik det nå ble gjort?

Moderator: Tenk godt gjennom dette - dette er en totalt, unødvendig tråd. Jeg ble faktisk oppriktig provosert.

Metadiskusjon er en diskusjon om en diskusjon. Hvilken diskusjon skal vi diskutere, som ikke blir diskutert i andre diskusjoner, ganske så forvirrende etter min mening. Dette blir nok mitt første og mitt siste innlegg i denne diskusjonstråden. Trur jeg da, tråden er jo morsom også da, detvervjp alltid intressant å diskutere å diskusjoner som oppstår.

Ja.

I alle dager. Det er fredag, Jano. Chill og nyt helga.

Ro ned, ro helt ned jano, det er da ikke noe å bli provosert av. Det helg, ta deg en øl og en jeger og slapp helt av. Tenk på hjerte ditt. Trudde du var en sindig Velfjording sm ikke lot seg provosere av bagateller. Ta deg et par pils ekstra jano, sover du godt i natt.

Jeg er rolig, også når jeg blir forbannet.
Denne tråden kommer til å bli totalt uforståelig. La diskusjonene gå der de startet.

Sindig og forbannet, sindig og forbannet…:slight_smile:

Jeg trodde at særlig du, i kraft av å være wannabe-moderator, kjente til forumregelen om at man ikke skal være offtopic. Ergo skal ikke disse diskusjonene om debattklima være i de andre trådene. Om det medfører at du ikke vil klare å henge med i tråden, så får du bare unnlate å lese den.

En smule ironisk er det at du nå selv, med din diskusjon om diskusjonsforumet, har gitt denne tråden livets rett.

Hva vil være off-topic her? :wink:

Det er mulig. Samtidig er det vel få andre på forumet som fører flere metadiskusjoner enn meg. Da må jeg nesten kunne si noe om dette.
Jeg ber dere moderatorer gå sammen, diskuterer dette, og faktisk foretar en veloverveid vurdering om denne tråden er meningsfull og nødvendig. Ok?