Metadiskusjoner

Det eneste du beviser er at du driver med hersketeknikker for å undertrykke meningene til andre debattanter.
Du har enda ikke greid å vise til spesifikke episoder med mobbing men likevel så roper du ulv så ofte som mulig. Din stil i debatter har ikke noe her å gjøre siden alt du driver med er patetiske forsøk på å kamuflere andres meninger som mobbing.

Så langt har du knapt postet en eneste realistisk oppegående post om klubben, men du forventer likevel at vi skal ta deg seriøst. Beklager, men slik fungerer ikke ting i virkeligheten. Man må gjøre seg fortjent til å bli tatt seriøst, noe du feilet i gang etter gang.
Gå tilbake, les gjennom postene dine og prøv å forstå hvorfor vi ikke greier å ta deg seriøst. Når du har gjort det, så kanskje du får et nytt syn på saken.
Jeg ber deg ikke om å skifte mening i saker, jeg ber deg om å skifte stil i debatter, være åpen for at også du kan ta feil ig du vil oppdage en helt annen verden når det gjelder hvilke holdninger brukere her har til deg.

Skal dere diskutere mobbing så gjør det fra nå av på metadiskusjon-tråden.

Føler du deg mobbet, så kan du sende vekommende person(er) en PM og ta det direkte opp med de det gjelder. Så slipper vi andre og bla i gjennom dette.

Du kommer inn på et LFC forum og gjør ikke stort annet enn å være negativ til klubben alle her inne elsker. Ikke prøv å spille et offer her inne bare fordi vi reagerer på din oppførsel.
Når alle andre reagerer så kanskje du burde ta et hint når det gjelder postingen din. Men det gjør du tydeligvis ikke, så da er det tre mulige grunner til det.

1. av en eller annen grunn så evner du ikke å forstå hva vi mener ( tolk det som du vil)
  2. du er her bare for å trolle.
  3. du er som enkelte av de desillusjonerte Trump fans etc som bare får informasjonen sin fra ensidig kilder og derfor ikke har informasjonen som kreves til å vite bedre.

Nå var dette en eldre melding (13 dager siden) som havnet sist i tråden pga av en flytting fra en annen tråd. Jeg har ikke noe ønske om å involveres på nytt i denne debatten. Det er ikke vanskelig å forstå at jeg er en sentral del av den såkalte “mobbemafiaen” (og muligens selve Gudfaren i det bildet).

Små stikk til de mest negative vil jeg neppe klare og unngå å fortsette med, og det føles også som en plikt jeg har til klubben. Vi kan ikke la de destruktive kreftene vinne heller? Nå det er sagt, så var disse beskyldningene om mobbing en vesentlig grunn til at jeg tok en pause fra forumet. Ikke det at jeg bryr meg på et personlig plan, men jeg ønsker heller ikke å skade folk. Hvis min argumentasjonsteknikk, humor, ironi og generelle væremåte på forumet virkelig gjør skade på andre mennesker, så er det neppe verdt det. Det er ikke greit.

Det blir et dilemma, hvor jeg står overfor to valg:

1. Jeg kan moderere meg og finne en annen (og påtatt stil) .
  2. Jeg kan melde meg ut for å ta hensyn til spesielt sarte sjeler som krever sin plass.

Det første alternativet er ikke spesielt attraktivt. Det er ikke interessant, for meg, å legge bort humor, ironi og usakligheter for å tekkes og skåne absolutt alle; selv de mest hårsåre av skapninger der ute. Da gir jeg heller avkall på gleden jeg har ved å være en del av et vibrant og morsomt Liverpoolforum - lenge holdt i live av jevnbyrdige Liverpool-fans med sans for selvironi og god humor.

Forandring er uungåelig, men jeg er ikke med på å forandre spillereglene her inne. Ikke for nye stemmer som vil skape et helt annet debattklima; der brukere som snakker klubben vår ned og andre klubber opp skal få respekt, mens de som er blinde i sin kjærlighet til klubben skal tøyles. Det blir jeg ikke med på. Enkelt og greit.

Synes da ikke din postestil her inne er noe å reagere på. Du er hverken bedre eller verre enn andre.

Jeg ser det sies at “mobbemafian” blir forbannet om noen sier at lfc ikke er en topp tre klubb i England. Jeg er inne på forumet daglig og kan ikke huske det har skjedd. Vis meg gjerne et innlegg hvor det har skjedd. Ps hvor smart er det å bruke “mobbemafian” mot de som kanskje er uenig i når noen kaller lfc ikke en topp tre klubb? Hva er forskjellen på det og når andre “navnkaller” andre?

Tja, si det. Det var en særdeles lite hyggelig runde i januar hvor @Kramer32 kom med personlige innrømmelser som var først og fremst veldig triste. @carragher og jeg hadde i forkant vært kritiske til flere av synspunktene hans, men ble begge sjokket over at det endte i en påstått stor og stygg mobbesak. Jeg ble utpekt som hovedansvarlig. @galantino har skrevet at jeg driver “ren ondskap” og jeg antar han ikke har endret mening. Derav at jeg tror jeg er særdeles sentral posisjon i hierarkiet hos den såkalte “mobbemafiaen”.

Det hadde vært enklere om vi fikk beskjed og kunne stoppe spekuleringen rundt dette. Støtter derfor også opp om ønsket at navnene publiseres på hvem disse mobberne er, og gjerne med referanse til hendelser. Kan love at det blir behandlet seriøst og med ydmykhet.

Det de to du nevner driver med er ren hersketeknikk, og er bare direkte latterlige forsøk på å kvele en hver form for debatt som går i mot dem.
Kan ikke forstå at du bryr deg om hva de to skriver, når de gjentatte ganger har vist meninger som ikke har det minste form for rot i virkeligheten.

Ville ikke kalt det hersketeknikk, men la gå. De ønsker begge å kneble debatten og få større gehør for sine skeptiske og negative synspunkter til klubben. Mobbekortet sitter løst og brukes som en del av det. Hersketeknikk? Kanskje, men det krever vel at man har en sterk posisjon i utgangspunktet? Generelt, er det en interessant som problemstilling som jeg ikke kan svaret på. Kan man bruke hersketeknikk som taper? Offerkort (og krav om forståelse) kan brukes, men er det det samme som hersketeknikk? Eller er hersketeknikk snarere det jeg gjør nå?

Tja, jeg vil i alle fall påstå at å gjentatte ganger spille offerkortet uten grunnlag er en form for hersketeknikk.
Man oppnår jo å kneble motdebattant, og det er jo hele poenget med hersketeknikker.
Uansett hva man ender opp med å kalle det, så vil jeg i alle fall påstå det er en ufin måte å oppføre seg på et forum.

Enig.

Offerrollen er kjent som en av de “syv nye hersketeknikkene”.

Ikke lenge før du blir kalt mobber nå for å “latterliggjøre” offer rollen

The Mobberator.

I’ll be back.

Sarkasme er også kjent som en av de syv hersketeknikker.

HA HA HA

Don´t leave us now, Mobberator. We need you at our service.

Best regards,
The Mob.

Det var nytt for meg.

Du tenker kanskje på latterliggjøring? Det er en av de 5 “gamle” hersketeknikkene og det gikk på kjønnsdiskriminering.

Skulle hatt en discord kanal hvor vi brukere kunne diskutere fotball også, men mulig det ville ta bort litt av fokuset på forumet.

Da lærte du noe nytt i dag.:smiley: