Metadiskusjoner

Mitt poeng er at da burde du faktisk heller lese aviser/fotballmagasin/intervju som handler om fotball, istedenfor å konstant avvise meninger på et diskusjonsforum.

Du er mest sannsynlig selv ikke kvalifisert til å være deltager på et slikt forum du etterlyser (uten at jeg mener noe vondt med dét). Selvfølgelig kan vi slenge ut påstander. Selvfølgelig kan vi synse, mene og uttrykke våre tanker rundt alt som rører seg i klubben uten å være berørt på andre måter enn å ha Liverpool som en interesse/hobby/annet. Det er jo nettopp det Kopforum er til for vil jeg tro.

Uenig. Påstander uten begrunnelse, blir ren synsing. Da bør man vel nettopp skrive at man synser? Hvorfor mener du forumet er bra/berikende/har som misjon, at vi skal kaste ut påstander vi overhodet ikke har noen forutsetning for å mene noe om?

Hvorfor denne antagelsen om at man gjør noe annet enn å synse eller komme med sine egne meninger?

Jeg tenker at dersom man IKKE synser så er det mer på sin plass å understreke dette gjennom å linke til artikler/fagstoff/uttalelser etc.
At dersom man HAR en ekstra forutsetning for å vite noe, så er det greit å understreke. F.eks at forumist X er fysioterapeut som jobber spesielt innenfor idrettsskader, og derfor kan si at “Jo- dette vet jeg faktisk mye om”… Eller å linke til en slik person for å underbygge det man sier.

Alt annet kan vi ta utgangspunkt i at er sine egne meninger, synsinger etc. Noen tanker er kanskje mer gjennomtenkte og reflekterte enn andre, uten at man likevel er spesielt kvalifisert til å uttale seg om emnet. Sånn er det.

Men da skriver vi selvfølgelig heller ikke slikt som “Klopp er treg å bytte”, men derimot: jeg mener Klopp burde byttet inn x eller x fordi… Eksemplene er uendelig - og egentlig det jeg misliker med forum. Denne sanseløse og totalt ukritiske holdningen til egne påstander.

Kopierer bare et svar jeg skrev til deg for ca 1 døgn siden, siden poenget er akkurat det samme nå.

Tror det blir ganske stille på forumet om det blir stilt krav til kompetanse for å få lov til å skrive. Kanskje det ville blitt stille fra deg også?

Poenget; Jegaern skriver f.eks “Gegenpresset til Klopp tærer voldsomt på spillerne”. Jeg tenker det er unødvendig om han må skrive “Jeg syns det virker som at gegenpresset til Klopp…osv” i hver eneste setning. Det er et forum. Det meste er sine egne synspunkt. Har man dokumentasjon kan man linke til det for å underbygge. Ellers tenker jeg vel at du kan bruke din egen kompetanse til å være enten enig eller uenig?

Og dette er jeg helt uenig i. Påstander skal begrunnes.

Hm. Du begrunnet ikke denne påstanden. Vanskelig å ta denne synsingen din seriøst.

Har sagt det jeg ville om dette nå, og du skjønner poenget mitt selv om du er uenig i det. Lar det derfor ligge nå.

Uttalelsen er heller ikke noe som skal grunngies. Vi må ikke snu bevisbyrden - da blir alt bare tull.

har vi begynt med jus her inne også nå…??

Det blir i hvertfall tull…

Er det noen fotballinteresserte her for tiden…

Ja!

Du skal virkelig ha kred for at du orker å ta diskusjonen på saklig grunnlag mot debattanter som er mer opptatt av å krangle @cylon
Tror vi trenger positive fotballresultater nå :slight_smile:

Ikke bland fotball inn i dette;)

Selvsagt, men vi kommer nesten ikke til ordet, vi drukner i jus debatten her. Faen folkens det er kamp i morgen, det bør være diskusjonen nå.

Faen Alan :wink:

La de nå holde på, jeg finner på noe annet.

Enig, la de holde på…:wink:

Er ikke livet som fotballfan i større grad en følelsessak enn et fakta-foretak da Jano? Må man være utrustet med en analytisk og iskald sylskarp fotballhjerne for å ytre sine meninger på et sånt forum som dette?

Hva med fotball-HJERTET oppi dette?

Jeg ELSKER at folk i kampens hete utbryter klassikeren:

" Den der hadde BESTEMORRA mi satt!! Fån ut, bytt da for schvarte svingende!! "

DET er hjerte for spillet og orntli passion det. I den settingen blir det uvesentlig for en gjennomkokt supporter HVEM som kommer inn.

Og begrunnelsen du er ute etter i denne settingen er jo banalt enkel: “Fyren gjør en elendig figur - prøv noe annet” :sunglasses:

Nei, ikke etter min mening. Men la dere holde på - dere har sikkert en glede av det:)