Musikktråden

Denne finske hillbillyversjonen er både kul og imponerende!

Et stykke unna det jeg har hørt på de siste årene, men Jason Isbell er ganske bra - hvis du liker amerikansk blue collar countryrock i grenselandet Srprngsteen/Mellencamp:

Var det jeg visste! Du er ei lita frøken med frøkenmusikksmak!

Hvem?

Jason Isbell er grisebra!

Såpass - ny musikk for meg igjen. Jeg har virkelig ikke tid til dette,- det er sommeren som skaper overskuddet innenfor guiding av turister! Kan ikke fordype meg i musikk nå;)
Håper noen skryter av Lynni Treekrem og Carola snart - da kan jeg rolig la det ligge…

No skal æ færra tel Texaco :notes:

Lynni T. sang for bandet tkl HP Gundersen, Hot Project, på åttitallet. Albumet “Made to Roam” er en glemt perle. Låten “Free From a Crank” er enn jazzfunky, midtempo superlåt. Dessverre utilgjengelig på streaming og cd.

Lynni er kul hun. Respekterer henne. Tidvis morsomme tekster. Liker i grunn norsk på norsk. Når det funker vel og merke.

Ta på skuddsikker vest og ta med kondomer. God tur :sunny:

Og som artist det mest forferdelige jeg noengang har hørt - og det inkluderer nitidig overhøring av Per Aspelin fra mine barn under deres oppvekst.
Minst 2 radioer ble knust mot veggen, da Lynni plutselig, og gruoppvekkende gaulet at hun skulle til Mexico. Jeg angrer ennå på at jeg ikke solgte huset og kjøpte billett til ho. Fryktelig - gjennom marg og bein. Grøsser ennå, og tør ikke lytte på radio. Plutselig spilles den igjen…

Hehe. Sinnet har mange grotter og mørkerom.
Men mener ikke hun er bedre enn Apoptygma

Enig, det jeg nevnte var Unntaket.
Tre små kinesere hører hjemme på listen over musikk som aldri mer bør spilles på radio.

Fullstendig enig - og det gjelder alle låtene deres.
Husker jeg fikk skarlagensfeber noen år når Jørn Hoel kom også. Men han ble bare utspilt, alt for mange ganger over alt for lang tid - ikke artistens feil.
“Svake mennesker” var også godkjent radiokastings-grunn.
Bobbysock.
Madonna - Like a virgin…(Grøss)

De fleste julesangene.
Når jeg tenker etter begynner jeg å forstå hvorfor jeg ikke har kjøpt DAB-radio…

Liker du musikk i det hele tatt ;)?

:slight_smile:Javisst. Foruten de jeg har nevnt tidligere overfor, må Waterboys trekkes frem. David Bowie. Iggy & The Stooges. Iggy Pop selv, naturligvis. Roger Waters. The Beatles er grunnkunnskap. Prince - kanskje verdens beste multimusiker. The HighwayMan. Steve Hackett. Grieg.
J.J. Cale. Deep Purple. Jorn etc.
Så, selv uten Treekrem finnes det noen få musikere til…;

Kiss
Alice Cooper
Black Sabbath
Judas Priest
Ozzy Ozbourne
Dio
Iron Maiden
Metallica
Helloween
Qüeensryche
Guns 'n Roses

Så var det lang pause med nye band, før svenske Ghost og Sabaton tok tronen.

Av norske vokalister har jeg vært svak for Paal Flaata og Pål Angelskår, og de som ikke har hørt Midnight Choir og Minor Majority må ta seg en bolle. Madrugada var stort da de kom også.

Hehe. Ja. Enda godt. Jeg har på ingen måte Treekrem på min topp 100 000 liste altså.
Liker bare at hun turte å være så himla rar!

Jeg har en nesten smertefullt sjangeroverskrævende musikksmak som er vanskelig å liste opp.
Men fra dag en til nå, så er det alt fra Dire Straits, Jean Michel Jarre, The Cure (topp 5), Einsturzende Neubauten, Massive Attack, Prodigy, Faith no More, Tom Waits, Depeche Mode, Bjørk, Nine Inch Nails, King Crimson, Genesis, Sepultura, Opeth, Imperiet/Thåstrøm, Dj Shadow, Aphex Twin, Radiohead, Beatles, Refused, Slayer osv osv. Liker godt operaklassikere, trashmetal, synth/ebm, deathmetal, endel jazz, hardcore, punk, god gammel techno, electronika, streit pop, sær black metal. Og ingenting er som en god og lun joik.

Edit: Og selvsagt Motorpsycho. Norges absolutt beste band gjennom tidene.

Hvis man skulle lage en liste over musikk som aldri - aldri! noensinne burde spilles igjen, tror jeg mange av disse vil være med:

Billy Joel: Stuck with you
The Kids: Forelska i lærer’n
Marius Müller: Den du veit
Mike Oldfield: Moonlight shadow
Starship: We built this city
Shaggy: Bombastic
DeLillos: En smak av honning
Gompie: Alice, Who the X is Alice
Tina Turner: The best
Alt av Tre små kinesere

Ellers noterer jeg at det er mange med hard musikksmak her. Interessant å lese lister fra folk med andre preferanser enn meg selv.

Da jeg var i alderen 25 til 35 år kjøpte jeg bevisst og konsekvent album jeg visste var klassikere, fra artister jeg visste var blant de største. Og så hørte jeg på dem, for å lære hva dette var for noe. Det var helt ellevilt. The Doors og Led Zeppelin, Talking Heads og Sex Pistols, Joy Division og The Clash, både Julio Iglesias og Judas Priest, gitarklimprende hippieshit og eldgammel blues med dårlig lyd, sippete country og tyske unevneligheter…

Deretter bestemte jeg mer for å forstå jazz. Jeg trynet nesten, ved å starte med sen John Coltrane uten å vite hva jeg kjøpte. Men deretter fikk jeg sortert vekk Count Basie og Louis Armstrong, og akseptert at Weather Report ikke var noe for meg. Det var totalt sett veldig gøy, utrolig lærerikt, uforskammet tidskrevende og selvsagt dyrt. Det meste eier jeg ikke lenger, men mye er beholdt.

Lun:

Lunest there is:

Dette er så langt jeg strekker meg i undervisningen. Alt for mange mål som henstiller til noe samisk i L06.