Om supportere - finnes det gode og dårlige supportere?

Bra, da tok du poenget.

Dette innlegget begynte jeg å lese med stemmen til Radioresepsjonenes “Tom Stang, sjåfør, står uttafor!”. Vet ikke helt om jeg klarer å gå bort fra den stemmen til innleggene dine fra nå av…

Nå skjer det at folk er ufin i argumentasjonen sin men en annen ting jeg ser til stadighet er at folk ikke tåler at noen fullstendig “slakter” en mening.

Du avsluttet veldig mange av setningene dine med " da har du tapt okke som". Da bør du kanskje forvente en viss form for motreaksjon.

Selvsagt, men uansett mot reaksjoner, så finner jeg ikke å bli latterliggjort, det er hersketeknikk, så enkelt.

Om en skriver noe som du mener er idiotisk så betyr det ikke at du blir latterliggjort. @smoltz69 forresten er en bruker som bruker masse sarkasme og ironi, og har alltid gjort det. Om man mener en bruker bruker personlig hets så rapporterer man innlegget slik mods blir gjort oppmerksom på det, og kan vurdere innlegget.

Ok, det er greit,da skal eg huske det og gjøre ting formelt riktig.

Og da har ikke jeg mer i si i denne tråden.

De verste supporterne, etter min mening er som følgende:

• Den som sitter på Facebook og skriver dritt om andre fotballag, som kommenterer hver gang laget de hater går på en smell. Og som blir forbannet over at andre gjør det samme mot han når laget hans går på en smell.

• Den som kritiserer medsupportere ved å gå på personlig angrep. Og som setter spørsmålstegn ved lidenskapet for klubben når de mener noe annet enn den personen selv mener.

• Den som bare dukker opp når f.eks. Man Utd taper. Men aner ikke hvordan det står til med f.eks. Liverpool.

• Den som utøver vold mot andre lags supportere.

Går det an å driste seg til en begynnende oppsummering? Mange mener at svaret på spørsmålet som stilles i tråden kan være “ja”. Og det er ulike syn på hva man legger i dette.

Jeg skjønner din liste, og jeg er langt på vei enig. Jeg har dog en annen gruppe øverst.

Det er de som sitter på facebook og forum og hetser eget lag, egne spillere og medsupportere som prøver å si heia.

Jeg ble fan med egen Liverpool-bag i 73.( ‘Alle’ hadde bager med klubbnavn i den tida.) Problemet mitt er kanskje at jeg har lidd under denne uforklalige lidenskapen/galskapen alt for lenge. Jeg HUSKER jo ikke detaljene lenger. Er jeg dermed ute?? :wink:
Jeg mener… har noen tenkt over at demens er noe som til slutt tar noen av oss? Slik jeg tolker denne tråden er dette forumet befengt med en høy gjennomsnittsalder (stemmer forøvrig også med inntrykket jeg har av gjennomsnittsalderen på tribunene på Anfield).

Jeg er 49.

Ellers må jeg med skam innrømme at jeg var fullstendig uinteressert i fotball fra jeg var ca 13 år til jeg passerte 20. Tenårene, altså. Helt uinteressert. Så ikke en kamp. Fulgte ikke med på tabellen. Ingenting. Dette var jo i praksis 80-tallet, og mye å følge med på. Inkludert Alan Hansen og Kenny Dalglish - som jeg rett og slett gikk glipp av.

Da fokuset og interessen kom tilbake igjen, var Hansen midt i 30-årene, Dalglish borte og Souness in action. Derfor minnes jeg spesielt godt hvordan de storspilte - Houghton for Villa, Beardsley for Everton, McMahon for City og Nicol for Wednesday. Til 8 og 9 på VG-børsen. Mens vi bygget lag med Saunders, Walters og Babb. Heldigvis kom McManaman og Redknapp.

Og så husker jeg at jeg satt på fotballpuben i Bergen og så Liverpool slakte…var det Sheffield Wednesday i sesongåpningen? 7-1? Men det var ikke begynnelsen til noe stort.

Edit: Må ha vært 9-0 mot Palace etter et par serierunder. Med Hansen på banen.

Kan ikke huske at Liverpool har slått Sheffield Wednesday 7 - 1 i noen sesongåpning, men derimot slo de Crystal Palace 6 - 1 på Selhurst Park i 1994/1995 sesongen. (Jeg var der)

1967 årgang trolig. Kjent for en fiin årgang for Liverpool supportere, har jeg hørt.

Før meg opp på lista Liverpoolian… Jeg startet fotballkarrieren med svarte Gola “fotballstøvler” med gul stripe og med rød Liverpool bag i fake skinn . Ian Callaghan var min første favoritt spiller :grinning:

Det begynner å bli en fin liste med navn nå.

Den listen begynner å bli så lang at det nesten virker mer eksklusivt ikke å være med på den. :smirk:

Gratulerer med å være på lista. Deres foreldre hadde sex før mine. Gratulerer til dem også:smile::smile:

Takk! Det siste er eg temmelig sikker på, jeg er attpåklatt…

Jeg prøvde virkelig å utheve SPILLEREN Souness. Manageren med samme navn var en katastrofe, det samme som eierskapet viste seg å være.

Pfff, 67 erne var opprinnelsen til dessertgenerasjonen, og rimelig skadd av foreldrenes inhaleringer. :grin: