Overgangsvinduet sommeren 2019

Ett års lån som blir permanent avtale fra sommeren av. Tror det var regnskapstekniske grunner til dette. Jeg har ikke sett noe som antyder at Liverpool vil/kan få tilbake Ings til sommeren.

Du har rett. Dette er permanent. En teori har vært at de hadde brukt opp transfermidlene sine, men ønsket spilleren sterkt. Dermed ble det et lån inntil de fikk nye økonomiske muligheter frem i tid. Aner ikke om det er sant.

Godt poeng. Fabinho ser også ut til å fungere best i en dobbel-6, og Klopp har faktisk spilt 4-3-3 i år i samtlige toppkamper, med ulikt hell. Tror fortsatt dette er taktikken han liker best, og som kanskje får frem det beste i spesielt trioen på topp. Mot Spurs fungerte Keita godt i denne rollen, og vi overkjørte dem til tider.

Det blir spennende å se hva Ox kan bidra med neste sesong, da dette er en spillertype vi har manglet i enkelte kamper så langt i år. Dersom Lallana forsvinner trenger vi neppe en erstatter, da Ox tar rollen hans. Keita, Ox, Hendo, Gini, Fab og Milner er en bra midtbane.

Dersom Milner skulle ønske seg til en fast plass i Leeds kan kanskje Grujic ta over plassen hans? Han har hatt en god sesong så langt i år. Da trenger vi ihvertfall ny back til å avlaste både Trent og Robertson. Kanskje ny stopper for Matip da han ser ut til være veldig skadeplaget. Evt en junior som stopper nr 5.

Med Werner eller lignende type inn ser jeg ingen klare mangler i troppen vår. Bortsett fra Mignolet, som trolig forsvinner.

Da skal vi klare å forsvare sesongens ligatittel!

Jo, men da var det for sent.

Ang keeper så har Soton og Burnley tre engelske keepere hver i stallen; Hart, Heaton, Pope, Forster, Gunn og McCarthy. Muligens man kunne/burde hentet en av disse? Jeg har lite lyst på Hart og Forster gjør tidvis fryktelig mye rart, men kunne f.eks Heaton vært en grei reservekeeper for Liverpool i 2-3 år?

Aha, da får vi hente en spiss av samme kalibert og spilletype:)

Forstår ikke helt den hypen med å ville kvitte seg med Milner. Dumt å selge en så fleksibel spiller som Milner. Han kan spille overalt på midtbanen, og er god både som høyre og venstreback. Eneste grunn til å selge han er om han absolutt vil bort selv.

Jeg har ikke sett mye til dette. Synes det er en gjennomgående konsensus at Milner er en meget god spiller å ha i stallen.

Luka Jovic!

Mest spennende angrepstalentet i mine øyne, spørsmålet er om Klopp er enig :upside_down_face:

Dette er det eneste jeg bryr meg om. En slik angriper med potensiale til ren revolusjon; PL-gull every year!

Godt utgangspunkt for keeper nr.2, som jeg godt syns kan være engelsk - men også være et sted i karrieren sin der det er helt greit å være nr.2 i noen år framover.

Altså ikke Gunn.

Heaton eller Pope kunne vært strålende, men jeg har aller mest tro på McCarthy som tross alt ble linket til oss av David Maddock sommeren 2018. Det kan være en bra løsning det.

Ellers syns jeg Butland bør nevnes. Stoke blir etter all sannsynlighet værende i Championship - hvor sannsynlig er det at de kan beholde han ytterligere en sesong?

Har jeg lest et sted at Cech skal pensjoneres, eller kan han overtales til å være med på en reise sammen med Klopp & co et par sesonger tro? Mens Grabbara og Kelleher modner, og holde Allisson godt igang på trening

Korrekt. Cech legger opp etter denne sesongen.

Buffon tok jo et år ekstra PSG, og ville trodd det var noen klubber som var interessert i Cech fortsatt - kanskje er det kroppen som fremtvinger det, ellers så vil jeg si han legger opp for tidlig.

EDIT: Cech,med noe annet enn et Arsenal forsvar foran seg, kan jo vise å heve seg mener jeg.

Spørs om Soton selger førstevalget sitt, McCarthy, til en pris som er “innafor”.

Pope er nok den beste av disse, men bør jo velge en klubb hvor han får være førstevalg om han flytter på seg. Heaton er dermed mer sannsynlig. Forøvrig enig ang Butland. Han kan/bør også være aktuell.

Pope, Heaton, Hart alle med kontrakt til 2020, og Butland til 2021, ifølge transfermarkt, så prismessig burde det være gunstig. Vet ikke om jeg håper på noen av dem egentlig. Liker best tanken på en keeper som presser Allisson på trening og synes Mignolet er hakket vassere enn disse alternativene.

Mignolet er iallfall ikke hakket vassere enn Pope. 2017/18-sesongen til Pope er bedre enn noe av det belgieren har prestert i Liverpool

Og noen som skal presse Alisson? Da må vi ha en keeper av internasjonalt høy klasse. Det er ganske utopisk å tro at en slik vil flytte til Liverpool for å sitte på benken.

Hvem av disse har trening i å være reservekeeper? Det er en kunst. Du skal ikke ha ambisjoner om å overta førstekeeperrollen og kkke være misfornøyd. Din ambisjon er å klare å være god når det blir bruk for deg. Med lite kamptrening må du mestre et plutselig behov. Du skal være støtte, treningskollega og lagspiller.

Enig i at Pope hadde en veldig god sesong og skal ikke ta fra ham det. Synes Mignolet har bra internasjonal erfaring med Belgia i mange år, men lenge siden han hadde en stabil sesong, men har mange kamper på toppnivå og konkuransedyktig med de som nevnes.

Forsøkte meg vel indirekte på en kreativ løsning med Cech. Reservekeeper mens han tar trenerutdannelse i England under Klopp sine vinger. Verd å flytte til Liverpool for det - vet ikke.

Enten en engelsk reservekeeper som aksepterer rollen;

…eller en mentorkeeper som også aksepterer den nye fasen av karrieren.

Pepe Reina er en slik. Casillas ble vel hyppig nevnt forrige sesong. Jeg kan heller ikke unnlate å nevne Handanovic, som jeg har ønsket hit i mange år. Som 35-åring (foran neste sesong) er det få tegn til at han blir svakere, og kan sannsynligvis spille fast for en toppklubb i flere år til før en slik rolle trenger å melde seg - men likevel…

Jeg tenker egentlig på Fabianski som en fin mulighet også. Litt mer outsider.