Overgangsvinduet sommeren 2019

Vel, jeg kommer ikke til å savne Mignolet et sekund. Både kvalitativt (statistikk) og kvantitativt (egen subjektiv vurdering) tilsier at han var en høyst ordinær keeper. Dersom vi henter f.eks Heaton for £5m og har ham som reserve i 2-3 år, er jeg fornøyd med det. Ville vært en høyst kurant løsning.

Hadde vært moro med en keeper som er god på straffer og reaksjonsredninger. Pepe Reina er reservekeeper for AC Milan… Regner med han kunne vært interessert .

Kelleher suger nok til seg alltid læring han kan få av Alisson. Han har vel passert 20 år nå.
Mulig han kan være bra back-up. Eventuelt også hente inn en rutinert keeper i tillegg.

Interessant…
image

Ja, det er han! Men som eg forstår er han lite interessert i å være reserve. :wink:

En “mentorkeeper” synes jeg egentlig ville vært veldig fint, siden de unge keeperne vi har nå vil trenge spilletid i utlånsklubber. For min del må gjerne en reservekeeper være så god at han være viktig bidragsyter til å ta oss videre i FA- og Liga cup, og behøver ikke være britisk på kort sikt, men på lang sikt må han gjerne være fra eget akademi. Ward var jo en slik, men han solgte vi for kortsiktig gevinst. Jeg synes/håpet hele tiden at det var Mignolet vi skulle solgt og “forfremmet” Ward. Men markedet var kanskje mere i tråd med OlavE sitt syn.

Har vel 12 redninger på 44 straffespark. Ikke helt innafor spør du meg :joy:

Tror ikke du skal le så altfor mye av Mignolet på dette punktet. Han er en av tidenes beste keepere til å redde straffespark i Premier League.

Perspektiv: Han har reddet like mange som Cech, Peter Schmeichel og De Gea til sammen i PL.

Spørs vel og litt hvor mange straffer som er dømt i mot i åpent spill, og hvor mange straffesparkkonkurranser laget har vært i. Er det spillere som Balotelli, Pogba eller Gerrard som hadde satt straffene, naturlig utpekte straffeskyttere på straffer i åpent spill så vil redningsprosenten være lavere. I en konkurranse er det mange dårlige skyttere.

Med 12 redninger på 44 straffer er meget bra, da redder han ca hvert fjerde starffesparkk i snitt.

Hmm. Hvor mange straffespark konkurranser har Mignolet vært i?

En av tidenes var vel å ta i :slight_smile: Han er så vidt inne på topp 10… Men ja, jeg skal prøve å ikke le for mye. Vil jo ikke bli uglesett her inne :face_with_hand_over_mouth:

Godt spørsmål som jeg ikke gidder å finne ut av. Mener å huske at han var keeper når vi hadde den evinnelig lange straffesparkkonkurransen mot… var det Middlesbrough?

Før jeg vil kjøpe spillere så må jeg rydde opp i stallen:

Oppsummert spillerstall:

Enig, men er usikker på hvem av Christie-Davies og Herbie Kane, eller hvem av Curtis Jones eller Ryan Kent som bør beholdes som backup.

jeg har ikke gjort noen grundig analyse, her har jeg fulgt magefølelsen.

Det er jo mest interessant å fylle tomrommene… :grinning:

10 av 28 i pl

Hva vil være målsetningen for sesongen med en slik tropp?

Jeg spør, før jeg stiller spørsmål ved dine vurderinger av kvaliteten på de unge. :grin:

Det er jo veldig bra!

Troppen er ikke ferdig, nå jeg jeg bare skrellet av litt dødkjøtt. Neste innlegg vil inkludere spillere inn. Da vil troppen være av en slik slagkraft at kun seier i PL og CL vil være godt nok.