Overgangsvinduet sommeren 2019

Kan godt hende det skjer.

Jeg tror hvem som rykker ned også kan ha noe å si for hvem vi eventuelt vil hente til stopperplass i et slikt scenario.

Per nå ser vi lag som Fulham, Newcastle og Burnley i nedrykksstriden. Disse lagene har Mawson, Lascelles og Tarkowski (+evt. Ben Gibson).

Ser for meg en av disse som “midtstopper 4”.

Har tenkt det samme. Og så noe annet, i tillegg.

Hvem ville du styrket angrepet med til sommeren?

• Werner
  • Zaha

0 stemmegivere

Ja nå vet vi alle hvor Frenkie de Jong skal spille neste år.
Da gjenstår det å plassere Hazard og Eriksen…

Man skulle egentlig tenke at Hazard var perfekt for Real, men nå har Vicinius Jr gjort det virkelig bra de siste månedene og der klubben først og fremst trenger er en spiss.

Jeg tipper Eriksen neste år spiller under Pochettino, uavhengig av hvor Argentineren befinner seg.

Hoever, Philips, Lewis, Jones, Kane, Woodburn, Kent, Wilson, Brewster…

0, 1 eller 2 av disse vil bli neste sesongs Trent. Vi vet ikke hvem, eller i hvilken posisjon.

Jwg kan føye til Grujic.

Vi kan synse, men vi vet ikke. 0, 1 eller 2. Ikke flere, det ville vært uvanlig.

Dette er spillere i fem-seks posisjoner. Spillere der vi i dag har eldre spillere som nærmer seg kontraktsslutt eller annen exit.

Vi kjøpte ikke i januar av flere grunner, der én nok var denne gjengen. De finsiktes nå.

Hvis klubben tror på dem ville man ødelagt alt ved å kjøpe en seniorspiller og lukke talentets vei til førstelaget.

Men til sommeren er det alvor. Rykker de opp og blir reelle squad-spillere og seriøse førdtelagsreserver, eller lånes de ut, selges eller synker ned i U23 der de tas igjen av enda yngre spillere?

Jeg har ikke sett så mange talenter i klubben på evigheter.

I dette vinduet er jeg egentlig ikke så kravstor.

Jeg forventer uansett et kjøp av kvalitet offensivt da jeg synes det er for tynt med Origi, Shaqiri og Brewster som alternativer bak våre tre beste om vi skulle være uheldige med skader eller skal satse på mer enn PL og CL.

Origi er en merkelig en.
Hjertet snakker mer enn hjernen når det kommer til Origi og det er farlig. Kjærlighet gjør blind.

Han har hatt synlig progresjon i nærteknikk og samspill siste året, men det er fremdeles en spiller jeg ikke ønsker skal starte for mange kamper.
Det er uansett en fantastisk spiller å hive inn mot slutten av kampene når det trengs mål… På en eller annen absurd måte får han ballen i mål når det trengs som mest. Det er uansett ikke gitt at det vil vare.

Det samme kan egentlig sies om Shaqiri, selv om jeg aldri ville ha han inn i utgangspunktet så er han en fin spiller til å komme inn mot slutten av kampene når alle mann må til pumpene. Målpoeng har han i kroppen!
Til å være i startoppstillingen flere kamper på rad, not so much. For min del.

Brewster har jeg ikke noen formening om, utenom at jeg anser det som for tidlig til å være et reelt “fjerdevalg”.

Hva ønsker jeg inn i sommer?

1. Kjøp Son!

Det perfekte “fjerdevalget” sånn jeg ser det.
Omtrent like god med begge bein og kan mer eller mindre avlaste alle de tre på topp uten at kvaliteten senkes betraktelig.

Tottenham selger ikke billig, men økonomisk sett tror jeg Liverpool vil komme greit ut av det mtp ringvirkningene av å ha en stjernespiller fra Asia i stallen.

Negativt:
At han snart blir 27. Alderen er ikke negativ i seg selv, men om 3-4år vil hele angrepet måtte fases ut omtrent samtidig.

2. Cover for Robertson.

Helst en på 19-21 år som har tilnærmet samme kvaliteter som Robertson. Kondisjon, tempo, gode innlegg.

3. Cover for Trent.

Ja, jeg vet vi har Gomez. Gomez hemmer uansett det offensive spillet vårt som høyreback i vår foretrukne spillestil.
Jeg ønsker en spiller som kan bidra tilnærmet like bra offensivt som Trent og primært er en høyreback.

Om noen år ser jeg uansett Trent som en potensiell stjerne på midtbanen. Gerrard vol.2 inc.
Det er like greit å gjøre oss klare til den dagen Trent er klar til å spille der han aller helst vil spille.

4. Erstatte Mignolet.

Helst en engelsk med litt rutine siden Milner og Lallana snart fases ut. Snakk med Burnley angående Heaton er mitt beste tips.

Gomez som alternativ på høyreback er noe jeg liker. Vi kan bruke ham i kamper hvor vi av taktiske grunner vil ha en mindre offensiv back.

Utfordringen kommer først dersom Trent blir skadet og vi står uten hovedvalget når vi IKKE ønsker en defensiv back. Så langt har vi kunnet spille på Milner, men det vil jo ikke vare evig.

Jeg begynner faktisk å bli usikker på dette

Kan hende Hoever får noen kamper for Trent? Han er i den alderen nå som Trent var når han debuterte, kun 3 mnd yngre ved sesongstart.

Hoever glemte jeg helt i farten :slight_smile:

Det er absolutt ikke usannsynlig at vi har det coveret jeg etterlyser i stallen allerede!

Hoever spilte høyreback for Nederlands U17-lag som vant U17-EM i mai. Tipper mange av hans første 10-20 kamper på seniornivå (uansett når de måtte komme) vil være på høyrebacken til tross for at han debuterte i midtforsvaret mot Wolves.

Jeg også. Tok en tur i tidsmaskinen i dag morges for å ta en titt på premieskapet om 20 år, og da kom jeg tilfeldigvis akkurat fram til draktlanseringen i 2039/40- sesongen.

FaceApp_1559923486100

(Ps. Premieskapene, var det visst nå.)

Ja, men hva med de kampene hvor vi trenger en offensiv back, og har TAA ute med skade/suspensjon? Som for eksempel mot Leicester og West Ham denne sesongen hvor vi brukte henholdsvis Henderson og Milner som høyreback. Begge disse oppgjørene endte 1-1, og fraværet av Arnold ble helt klart merket.

Nicolas Pepe nærmer seg £65m + £8m

Kilde: Kraftig magefølelse

Bor du på Askøy?

Gomez er et greit alternativ som høyreback, han er god defensivt, men Liverpool mister mye offensivt om Gomez spiller på høyrebacken. Ser helst at en offensiv back kommer inn i.sommer, og aller helst en back som kan bekle begge sider.

:joy::+1:t3:

:rofl::joy: