Overgangsvinduet sommeren 2019

Ok, dere tre (@ciedre, @cylon og @tiki-taka). Kan dere innvie oss uinnvidde?

Hva har Askøy med dette å gjøre? Sterke mager?

Holder å åpne en hvilken som helst norsk nettavis i dag.

Edit: Ser det har havnet under landskampen nå, men store overskrifter før i dag om funn av E.coli-bakterier i et vannreservoar på Askøy.

Det er minst et menneske som er død grunnet drikkevannet på Askøy, og flere med alvorlige sykdommer og lidelser står nå i livsfare av samme årsak. Dette er kanskje ikke tidspunktet å kødde…

Det skal da påpekes at man ikke aner om det finnes en sammenheng mellom vannet og dødsfallet. Tvert om så er det slik at den bakterien som er funnet er den vanligste årsaken til diare og omgangssyken hos mennesker.

Ok, takk. Jeg åpner aldri norske nettaviser.

Sjukt at det er mulig.

For min del må vi gjerne droppe h.back kjøp og heller gi Hoever matching når Milner og Clyne fases ut eller selges over de 0-2 år. Hoever sin vei inn på laget blir veldig lang om han ikke kan brukes som back up på backen i starten av karrieren.

Edit. Veldig enig i angrepspiller og v.back ville være nyttig tilvekster, med mindre Hoever også kan brukes på venstresiden (på samme måte som Gomez fikk en fot innenfor første elveren), og jeg synes det hadde vært moro om Kelleher eller Grabara ble gode nok til å være reservekeepere.

Tipper det blir en rolig overgangs-sommer for Liverpool, og jeg er egentlig storfornøyd så lenge vi ikke mister noen av stjernene denne sommeren.

Tenker Klopp kanskje henter en spiller som kan supplere Robbo. Ikke utenkelig at det blir en angriper også, men er ikke så sikker på at det skjer all den tid Origi er i klubben. Dessuten har Klopp gitt uttrykk for at Brewster vil få en del spilletid neste sesong. Wilson vil også få vise seg frem i sommer, og langt fra utenkelig at han kommer inn som “en ny spiller”.

For meg er det et signal som blir gitt fra Klopp når det sies at Milner får ny kontrakt. Med anvendelige og pålitelige Milner har vi en solid backup for en rekke posisjoner - og ikke minst en som ikke sutrer dersom han må ta en innbytterrolle. Stor lagspiller!

Tror Klopp nyter posisjonen han har fått klubben i. Han lener seg nok velfortjent bak i solstolen, og vet at han kan slå til dersom den rette spilleren blir tilgjengelig og er interessert, samt at prisen er akseptabel. Dersom det ikke skjer, så er det egentlig ikke noe å stresse med så lenge ikke noen av førstevalgene vil dra.

Helt enig ang Hoever. Jeg glemte at han i utgangspunktet er høyreback og ikke midtstopper. Helt greit å satse på han for min del når vi har Gomez/Milner i tillegg.

Jeg tenker at det er veldig viktig å hente inn en angriper i sommer. Nå har riktignok Origi våknet, Brewster er spennende, og Shaqiri har også noe å by på. Men blir vi ikke ganske så svekket likevel om av de 3 på topp skulle bli skadet ett par måneder?

Jeg tenker også på neste sommer. Jeg frykter vi må forberede ett salg til Real Madrid eller Barcelona da, på enten Salah eller Mané. Om det kommer ett stort bud, spillerne selv har lyst på ett eventyr, så er spillerne i den alderen at det blir feil å nekte de den drømmen. Om vi allerede har kjørt inn erstatteren, kan det hende vi blir minimalt svekket ved ett slikt storsalg.

Jeg ønsker det ikke, for jeg vil alltid være av den oppfatning at vi trenger gode spillere mer enn vi trenger en stor pengebinge. Og man vet hva man har, men ikke hva man får. Men om vi neste sommer allerede har erstatteren innkjørt, så vet vi hva vi får. Og vi slipper at alle andre klubber kjenner til at Liverpool sitter på ett kjempebeløp og har behov for en ny angriper.

Vi bør være litt på forskudd denne sommeren.

Synes du har mange gode poenger i ditt innlegg, og er ikke uenig i det du skriver…

I utgangpunktet ja, men ikke nødvendigvis. Mener den siste perioden, og spesielt hjemmekampen mot Barcelona, viste at de man har i reserve funker utmerket når det trengs? Om man skal være ærlige, så hadde vel det store flertallet av supportere f.eks. avskrevet Origi for ikke mange månedene siden. Nå er fyren en enda større kulthelt. Han leverte, selv om de fleste nok vil være enige i at han ikke holder like høy klasse som vår offensive topp trio.

Jeg tenker det viser at Klopp tenker veldig mye annerledes om spillere/spillertyper enn hva vi supportere gjør.

Når det kommer til evt. pengebinge, så tenker jeg vi får annonsert en stor utbygging av Anfield Road End snart. Utbyggingen blir nok finansiert med hjelp av lån, men er vel heller ikke utenkelig at en stor del kan bli betalt av et overskudd. Eierne skal vel også ha sine avdrag på lånene de har gitt klubben for utbyggingen av Kirkby.

Den største strategiske tabben vi kan gjøre nå er ikke å fornye troppen. Mye av flyten vår er betinget av Klopp, systemet, positiviteten og atmosfæren i klubben. Vi et fremdeles avhengig av å supplere med flere kvalitetsspillere for å være sikker på å holde oss i toppen av Europa. Per i dag kan skader på enkeltspillere bortimot ødelegge en sesong.

Ser Nicolas Pepe blir heftig linket over hele linjen for tiden, usikker på om jeg egentlig liker at en blir sterkt linket til spillere fra Fransk liga…spesielt mtp spillere fra den ligaens historie i Liverpool.

Sakho, Cissokho, N’Gog, Cisse, Le Tallec, Cheyrou, Anelka, Vignal + en neve med andre spillere som aldri fikk mange kamper…Sinama - Pongolle er vell den eneste jeg virkelig har likt fra denne gjengen.

Origi, Shaq, Wilson og potensielt Brewster, som alternativer til MFS holder lenge i mine øyner. Men så er jeg fryktelig glad i å gi ungdommen muligheter og utvikling gjennom akademiet :innocent:

Tja. Noen fra den franske ligaen gjør det bra.
Aubayemang, Lacasette, Kozielny, Giroud, Kante, Hazard, Bernard Silva, Sakho, Fabinho osv.

Nå har vi Jurgen klopp. Jeg har full tillit uansett hva han gjør når det kommer til valg av spillere, om det er å hente fra Frankrike, Spania, Sveits, Island, eller om det er å bruke ungdommer. Alt mannen tar på blir til gull! :blush:

Sant nok :sunglasses:

Av 13 stk overganger, er det i mine øyner bare 1 det er bommet totalt på (Karius) og 1 som fortsatt er uviss (Grujic - som dog har levert til meget + på utlån i Bundesliga). Er vell ubestridt den manageren med best uttelling på overgangsmarkedet i PL :trophy:

Solskjær var en god kandidat. Frem til dette vinduet hadde han vel kun gjort én handel: kvittet seg med Fellaini - for penger. DET er god uttelling.

Og i Cardiff tjente han myw penger på alle overgangene! Bare til seg selv riktignok, men likevel.

Tja…å få 32 mill € for Benteke og 19 mill € for Solanke tar hånd om den også :sweat_smile:

Nja, du må ikke glemme en flott liste i Cardiff.