Overgangsvinduet sommeren 2019

Har registrert interressen for Nicolas Pepe. Venstrebeint og har kun spilt høyreving for Lille. Vi eier allerede tre venstrebeinte høyrevinger i Salah, Shaquiri og Wilson. Kanskje skal noen selges? Man kjøper vel ikke stallfyll for 70 mill?

Wilson.

De andre du nevner blir. Vi har jo uansett behov for en rask angriper. God dødballfot har han også. Både Mane og Salah kan spille spiss så vi trenger en ving til. Kun Shaqiri og Origi som backup er for tynt

Nei, jeg tenker også at stallfyll til 70 mill € er unødvendig mye penger brukt på noe en i mine øyner strengt tatt ikke trenger. 52, 50 og 48 kamper, samtlige i MFS inne blant de 6 med flest kamper i 2018/19 sesongen. Om Shaq og lykketrollet Origi får litt flere kamper, og Wilson/Brewster kan ta ansvar i cuper og de periodene MFS skulle være ute av ulike grunner, tenker jeg dekningen er mer enn god nok. For ikke å glemme at både Ox og Lallana også kan brukes på kantene, i værste fall også Keita…da har en i praksis 10 spillere som kan bekle kantene, og 4-5 som kan spille sentralt. I tillegg Woodburn, Ojo og Kent som det må tas beslutninger rundt.

Jeg ser for meg at det hentes vingbacker, en midtstopper og en back-up keeper, for Moreno, Clyne, Migge og eventuelt Lovren, om disse forsvinner ut. Men det kan godt hende at Klopp er fornøyd med Milner, Hoever og Lewis som back-up. Migge fortjener uansett å få dra nå om han ønsker, og så spørs det om Karius returnerer eller om en skal hente noe nytt. Buffon er ledig i markedet, det hadde vært en god back-up løsning om han tar noen sesonger til på øverste nivå.

Jeg håper fortsatt på Timo Werner inn på topp. Kombinert med Sessegnon inn på venstresiden som bacup på både Mane og Robertson. De Ligt inn i midtforsvaret. Sturridge, Moreno og Lovren ut. Lallana ut mot enten Neves eller Pepe hadde også vært noe.