Premier League 2017/2018

Da har jeg forsøkt en småfrekk oddsdobbel.

Newcastle - Manchester United : H, Rafa go co er desperate etter poeng, og Rafa hjelper gamleklubben.

Chelsea - West Bromwich : B, Sturridge scorer sine første mål for West Brom.

Nå ser det ut til at Arsenal mer eller mindre er hektet av i kampen om topp 4. La oss også håpe at WBA påfører conte enda en ydmykelse.

Har U på CFC- wba, får håpa ein av oss er heldige :+1:

Sørloth er faktisk utrolig god!

Kruttsterk periode av Tottenham dette. Syv poeng mot United, Liverpool og Arsenal på de tre siste er rett og slett imponerende, særlig med tanke på at poengene har vært velfortjente. De var hav bedre enn både United og Arsenal. Det kan virke som om den unormalt store Wembley-matta har blitt - stikk i strid med tipsene før sesongen - en fordel for de liljehvite.

Jeg hadde sett for meg Tottenham på sjette plass før sesongen. Men da hadde jeg regnet med flere skader på nøkkelspillere. Og det unngår de enda en sesong, kan det virke som. Mirakel eller bare et supert medisinsk team? Spillerne jobber jo sokkene av seg i hver kamp også. Likevel nekter den offensive kvartetten å bli skadet. I stedet får de mulighet til å hele tida jobbe med relasjoner og flyt i spillet sitt. Tottenham har vel kun hatt én eneste skade på en nøkkelspiller i år, Alderweireld. Fortsetter denne trenden også ut sesongen, skal det bli vanskelig for noen å hindre Tottenham topp fire-plass i år.

Likevel, selv om vi er imponert av Tottenham, med poeng i morgen er vi fortsatt foran dem. Og det forteller en hel del om hva Klopp er i ferd med å få til i Liverpool. Vi er inne i en god sesong altså, når et lag som også har briljert i CL, likevel er bak oss, og det selv med få skader i troppen.

Arsenal - det skal mye til for at de kan reise seg nå. Men det er så tett i bunnstriden at jeg tipper at alle kandidatene til plassene 2-4 vil ryke på noen poengtap mot antatt svakere motstand i ukene som kommer. Det vil ikke bli mange kamper mot motstandere som føler seg “ferdig” med sesongen sin utover altså.

Jeg spår en nervepirrende avslutning. Spar på neglene, du vil trenge dem.

Var mange her inne som ville ha Lacazette til Liverpool. Jeg er glad Klopp aldri tenkte den tanken.

Harry Wilson med scoring for Hull, Kent med målgivende for Bristol City. Morsomt med disse utlånsspillerne. Og Grujic spilte hele kampen for et opprykksjagende Cardiff igår. Har virkelig sansen for disse Championship utlånene altså.

Det var også en del som satte spørsmålstegn hvorfor en “Suarez-light”, ikke var med i den franske landslagstroppen under mesterskap. Svaret var at han for lik andre spillertyper i troppen.

Fasiten var vel heller at han ikke var så fryktelig god som mange mente han var.

Var skeptisk til Lacazette for jeg kunne ikke forstå hvorfor det ikke var plass for han på landslaget og på et Arsenal som sliter som fremstår han heller ikke som store Messias skal redde klubben. Sånt sett kan kombinasjonen Mkhitaryan og Aubameyang være mer tonegivende, men det er heller en en dyr quickfix enn noen langsiktig fremtidsløsning.

Tja, nå endte han opp i ett lag som tydeligvis ikke er spesielt gode, så man kan vel si han har tatt nivået helt perfekt.
Tror fortsatt han kommer til å slå til i PL, men i et strevende Arsenal er det jaggu ikke lett.

Det kan man ikke si om spiss kollegaen hans,Benteke

Og City mister ikke sine beste og mest toneangivende spillere til verken Barcelona eller Real Madrid. De vil bare spille der. Det går an.

@elisar: Skal tro hvorfor…

Når du får £500.000k I uka er det greit å bli i Manchester City. Jævla sjeikelag.

Det er nesten sånn jeg vart litt usikker. Jeg trodde at hovedregelen var at latinamerikanske spillere ønsket seg til Spania. :thinking:

Hvem får det og har fått det de siste årene? :thinking:

Hadde det vært for lønningene,hadde de spilt for MU.

Spurs har kommet ut av tre harde toppkamper med 7 poeng, det er ikke galt, de er i god slag nå. Vinner vi imorgen har vi 9 poeng på arsenal, det tror jeg de ikke vil kunne klare å ta igjen, men vanskelig kamp vi har imorgen. topp 4kampen tetter seg til med 5 lag for øyeblikket. Spurs er inne i en god periode, kanskje chelsea er på vikende front?

Men fortsatt har MU høyere lønnsutgifter enn City,om de har større inntjeninger også

LFC spillerne tjener ikke så bra som sine argeste konkurrenter,men de vinner ikke PL med dårlige lønninger og Heavy metal fotball heller.