Premier League 2017/2018

Alltid positiv.

Realistisk heter det,så får du tolke det som du vil,ikke sant.

Nå ligger faen meg Aguero på andre plass på topp skoring’s listen i PL…

Den Argentineren der slutter aldri å overaske.

Nå scorer Salah hattrick i morgen.

Hehe, du er vel ikke overrasket over at Agüero er høyt oppe på toppscorerlistene?

Prøver en odds dobbel i morgen.

Newcastle H og Liverpool vinner med handicap.

Er ikke det, men trodde ikke han skulle være helt der oppe i år da det i utgangspunktet såg ut som om det ville bli rotasjon i hans posisjon. :slight_smile:

Den er en slikt type angriper vi mangler.

City har Aguero og vi har Salah det går opp i opp.

Beklager, men der er vi uenige. Salah er fantastisk, men vi trenger en bedre angriper om vi skal nå helt til topps. Jeg håper Salah vil være en del av det angripet.

Får se hvordan ting utvikler seg. Gjør vi jevne fremskritt på banen etablerer vi oss i topp 4 og blir igjen en maktfaktor i europa. Da har vi et stort potensiale, utrolig mange lfc-supportere der ut. Da vil nok økonomien vår bli enda sterkere og vi kan konkurrere tror jeg

Bedre angriper en Salah? Det skal mye til å finne en angriper som er bedre enn Salah, han står allerede med 28 scoringer og 8 assists totalt denne sesongen 21 scoringer og 7assist i PL. Eller må vi ha en angriper som er bedre enn Firmino 19 scoringer 10 asissts totalt denne sesongen 11 scoringer 5 assists i PL. Det skal noe til for å finne angripere som er bedre enn disse to spillerne. Se på jobben Firmino gjør for laget, han er midtspiss, angriper, førsteforsvarer og nesten en midtbanespiller i en og samme rolle. Hvem skal evt makte den prestasjonen å være bedre en disse to angriperne. Jeg har ikke noe svar det. For å se poenget ditt slik jeg tolker, så ser jeg at vi trenger et bedre alternativ enn Solanke og Ings (skal å en reell sjanse til å vise seg frem) Bak Firmino, den ser jeg. Vi trenger en god spiss til i laget. Et supplement til Firmino når han ikke har dagen, en som kan spille i tospann med Firmino, eller erstatte Firmino ved skader og suspensjoner.

Hva hadde du sagt om Salah og Firmino byttet rolller. Det vil si at Salah spilte «spiss», mens Firmino hadde Salah sin rolle. Hadde du da «masa» etter en bedre spiss?

Da hadde han mast om en bedre høyreback.:smiley:

Kan det være at de har prioritert skadefrekvens høyere ved innkjøp av spillere? Det ville vært interssant å se statistikk på skadehistorikken til spillere vi henter kontra Spurs. Jeg tviler i hvert fall på at det kun er flaks/uflaks det dreier seg om her.

For øvrig må jeg bare få sagt at Dembele må være av ligaens mest undervurderte spillere. For en maskin. Jeg har alltid vært svak for han, men denne sesongen har han vært helt briljant.

Jeg synes statistikken til Salah er imponerende, men jeg synes nesten spillet hans er ennå bedre. Statistikk skal man være forsiktig med å se seg blind på.
Statistikken til Firmino synes jeg nesten er bedre enn hans jobb som angriper. PS! Ikke som spiller, for der er han enormt viktig for oss.

Poenget er: Man skal ikke se seg blind på tallene, men gjøre analyse av jobben som blir gjort på banen og hva laget trenger. Jeg mener altså å mene at Liverpool har mistet mange viktige poeng da man ikke har en klinisk målscorer helt der fremme. Det er kamper hvor vi har stort overtak og produserer mange sjanser, men man har liksom ikke den typen som nådeløst putter ballen i mål (Jeg var en stor fan av Batigoal fordi han var en slik type).

Det er denne typen jeg mener hverken Firmino eller Salah noen ganger kommer til å være. Og ja, dette er uavhengig av posisjonen de spiller i.

Alle lag mangler en slik spiss. Rett og slett kvalitet som binner opp ei heil forsvars rekke alene og i tillegg skårer nærmere 25mål hver sesong😀

Her ble det skrevet mye tull & tøys gitt. Gidder rett og slett ikke svare engang. Ha en fin søndag!

Vi får hente Lazacette som halve forumet mente vi burde hentet.

Da er bongen levert.