Premier League 2017/2018

Det er en stor svakhet i det ressonnementet ditt. Du må ikke se gjennom Liverpoolkampene for å finne den feilen. Du må se gjennom kampene til de andre topp 6 lagene. Da vil du oppdage at alle spissene i PL brenner de fleste sjansene sine. De beste skårer på 1 av 3, og da snakker vi Van Perie på sitt beste. Aguero er oppe der til tider. Suarez var på 1 av 5 i 2013. For å være en over gjennomsnittelig straffeskytter må du putte mer en 4 av 5 straffer. Kan det være at du ser oppsummeringen av fotballrundene og tror de viser alle avslutningene til spissene? De viser ofte bare de som blir mål. Om du sammenligner hele Liverpoolkamper med oppsummeringen av de andre kampene, så skjønner jeg hvorfor du tror våre spisser er så lite effektive.

Manchester United har de to mest effektive spillerne i PL nå. De spiller riktignok relativt lite, men de lager mange mål.

Du er ofte raskt ute med å konkludere med at andre tar feil. Er ikke sikker på hva årsaken til dette er, men jeg skal som et resultat av gode oppvekstvilkår skrive dette opp på kontoen for “sterk personlighet og tydelige meninger”.

Ja vi har ingen keeper som er like god som De Gea, men det var heller ikke poenget mitt. Man må se på i hvor mange kamper har man mistet poeng som et direkte resultat av en keepertabbe og hvor ofte som et resultat av for dårlig effektivitet foran motstanderens mål. Jeg kan altså ta feil, men statistikken om banespill og antall sjanser imot støtter mine antagelser.

Som X-antall fotballtrene har sagt før meg: “Det er ikke farlig å brenne sjanser om du skaper mange nok”. Her har jeg tidligere gitt inntrykk av at jeg skulle ønske Firmino skapte flere til seg selv. OK?

Må legge til: Jeg så ikke alt for mange kamper i Italiensk Serie-A, men de gangene jeg så Batigoal, så slo meg at den mannen “aldri” bommet på store målsjanser.

Salah er da vel i rute til å score like mye som dem, så jeg ser ikke helt problemet

Å ta feil gjør jeg hele tiden, men tåler å høre det også. Hvorfor du med dine oppvekstvilkår ikke gjør det, aner jeg ikke. Men jeg har vel 99% av hele verdens Liverpool supporteres støtte ang å ha keeper som første og viktigste innkjøp…

ha ha ha
Jeg tar ofte feil selv og har ingen problemer med å akseptere det. Det kan derimot være litt irriterende å alltid høre at “du tar feil og jeg har rett” i slike diskusjoner. For her er ikke svaret like bastant som et matematisk ligning.

Neivel. Da er det jo greit nok da :wink:

1-0 newcastle

God stemning hos oss, Newcastle kompisen er i ekstase nå.

Mye synsing om hvem som skaper nok sjanser og ikke. Legger derfor ved statistikk som folk kan referere til i diskusjonene om Firmino, Aguero, Salah osv.

For ordens skyld, min bekymring rundt vår uttelling på spissplass stammer fra tida pre Salah. Angrepet vårt produserer stort sett glimrende kanskje med lite unntak mot buss-lagene. Så lenge Salah og Firmino leverer kan ingen klage på denne lagdelen.
Problemet er at de gutta alt for skjelden kan regne med at ett scoret mål er nok. De må levere 2 eller gjerne 3 mål pr kamp for å sikre 3 poeng.
Det er ikke gulltakter, men det er ikke angrepsrekkas feil.

@makkapakka ser ikke kampen, men gleder meg over 1-0. Synes vgliveoppdateringen rett over målet er nesten like morsomt. Gult kort for skuespill på egen banehalvdel. Jeg håper Klopp aldri avler fram den type spillere.

Smaling får gult kort for filming på egen banehalvdel. Newcastle scorer.:joy::heart:️.

Bare en rask kommentar til den statisikken:
Om man skaper flest sjanser og avfyrer færrest skudd, så tyder vel det på at man ikke skaper sjanser for seg selv, men for andre. Eller at man ikke skyter når sjansen er der… Korrekt?

Jeg ser jo for meg at det må være at man skaper sjanser for andre

Du må nesten forklare meg problemet her, jeg ser på Salah som vår spiss og Firmino mer som i en de Bruyne rolle på laget vårt.
Poenget er jo at i mine øyne så har vi en spiss (Salah) som scorer mye mål, og i tillegg en sekundær angriper i Firmino som også scorer mye.

Kan du gjøre meg en tjeneste? Les innlegget til @tunkvalo. Om du ikke forstår hva han skriver, les det igjen. Skulle det fortsatt stå helt stille for deg, så skal jeg forsøke å bidra. Avtale?

Megastor dobbelsjanse til utd, her var newcastle heldige… eller martial rett og slett udyktig.

Har lest det innlegget, og jeg forstår fortsatt ikke problemet hvis man velger å tenke på Salah som spiss og ikke ving.

Okay, fint! Jeg har vel ikke sett på akkurat det som et problem.