Premier League 2017/2018

Hvorfor er dette morsomt ?
2 plass og cl er da attraktivt.

Slik det ligger an for øyeblikket så er det ikke umulig at den mannen kommer til å nå 40 mål, men jeg er sikker på noen likevel vil ha inn en ny spiss :joy:

Ja, og hvor hadde vi vært med enda en spiller som kunne bidratt med 25-30 målpoeng?

Non-stop mas om ny angriper kan vel ansees som litt morsomt vel?

Håper Klopp resignerer fjorårets Mane. Da har vi plutselig 3 mann over 20 mål.

Her er noe som burde overraske meg, men som ikke gjør det:

Hvor fornøyd supportere er når det går bra. Hvordan man lukker øynene for muligheten til å gjøre noe som er godt, ennå bedre. Ja vi scorer masse mål og våre tre spillere på topp er kanskje de beste spillerne vi har i stallen, men noen må da være enige i at selv her kan vi bli bedre?

Vi klarer ikke putte mål nummer 3 selv om vi har mange store muligheter. Vi kan leve med dette når Saints er såpass svake som de var i dag. Men hadde de scoret etter 70 minutter, så kan vi være helt sikre på at vi har måtte kjempe oss til denne seieren med nebb og klør (det har vi sett tidligere). Det var mange muligheter for å avgjøre kampen med en 3. scoring, den burde vi utnyttet bedre.

Er vi svakere på midtbanen enn i angrep? Ja!
Har vi større utfordringer i forsvar enn i angrep? Ja!

Men for meg er ikke dette gode nok argumenter for å avvise at vi kan bli bedre som lag ved å hente inn en angriper i verdensklasse. Med referanse til forretningsverden har jeg lært en ting; Ikke bruk for mye tid og energi på dine svakheter om det er dine sterke sider som genererer overskuddet. Slik tenker jeg også når det gjelder fotball; Det er ikke forsvaret eller den sentrale midtbanen som vinner flest fotballkamper, det er angriperne (derfor er de også dyrest i innkjøp).

Likevel er det forsvar og keeper som har kostet oss flest poeng, så den analogien funker dårlig i fotball.

Skivebom igjen. Problemet vårt er jo ikke skåringsfrekvensen. Offensivt er vi jo verdensklasse.

Du får topp score for utholdenhet!
Og ingen av oss ville ikke hatt en spiss som Aguero/Kane/Suarez/Lewandowski på laget, om det var mulig.
Derimot er det ikke mange som ville sette de 100-150-200 mill pund som skal til, på nettopp den spissplassen. Ikke i dag.
For meg er dette poenget denne diskusjonen handler om. Å tette/reparere/forbedre svakeste ledd først.
Det svakeste leddet som pt gir mest poengtap helhetlig sett.
PT tror jeg ikke det er en spiss.
Om du fikk valget, ville du velge spissen til den prisen nå, på bekostning av alt det andre? For det er i praksis det som er valget!

Jeg skal ikke si at du tar feil, men det slår meg at statistikken sier noe annet. Vi slipper til veldig få sjanser, så forsvaret må da gjøre en okay jobb? Jeg mener å huske at i enkelte kamper tidlig i sesongen, så hadde vi full kontroll på kampen med slet med å score mål. Vi presset på med flere og flere mann, noe som medførte at vi fikk enkle scoringer imot.

Men som jeg påpekte tidligere, ja vi trenger forbedringer i andre lagdeler også. Men jeg står ved påstanden om at vi savner en Suarez eller Torres i stallen om vi skal vinne PL.

Om vi slipper til så få sjanser, men slipper inn så mange mål. Hva er da svaret…?

Så godt angrepsspillet vårt fungerer er det ikke snakk om å legge til “enda en spiller som kunne bidratt med 25-30 målpoeng”. Det er snakk om å hente noen som kan vedlikeholde den høye kvaliteten dersom en av de vi nå har i front ikke er på banen.

Vingspiss er bankers til sommeren. Det skal vi ha. Helst en som fungerer på begge sider, men iallfall på venstresiden ettersom Mané allerede kan spille på begge sider.

Det store spørsmålet er spissalternativene bak Firmino. Hva ønsker vi av spiss nr.2 i rekka? Skal det være en som gjør samme jobb som Firmino eller skal det være en som tilfører andre kvaliteter til en annen spillestil?

Leser du hva jeg skriver, eller forstår du ikke innholdet?

Hvordan tolker du denne setningen?
" Ja vi scorer masse mål og våre tre spillere på topp er kanskje de beste spillerne vi har i stallen, men noen må da være enige i at selv her kan vi bli bedre?"

Om vi skaffer en spiller til som kan bidra med 10-15 mål i tillegg til de tre vi allerede har, får inn Keita og en ny toppkeeper i laget, samt at Van Dijk viser det nivået som vi forventer av ham, så tror jeg definitivt vi kan vinne PL uten en ny spiss som scorer 25 mål. Tipper at Keita, Van Dijk og en ny toppkeeper lett kunne gitt oss 10 poeng ekstra i løpet av en sesong, og da er vi nesten oppe i gullkampen allerede da.

Når vi hadde Torres og Surarez så hadde en likevel det problemet som en har i dag: De andre lagdelene var for svake til at en klarte å vinne serien.

Det spørs hvor god påstanden er med tanke på at vi ikke vant PL med hverken Suarez eller Torres i stallen.

Tror det er litt mer sammensatt enn som så (vi vet jo begge to at personlige feil har vært en faktor). Igjen - du må lese det jeg skriver, ikke bare bruke argumenter du allerede har før du har satt deg inn i det som står i innlegget.
Vi har sluppet inn 11 mål mer enn City, men vi har også scoret 18 mål mindre. Det er jo ikke slik at man kan konkludere med at vi er bak city fordi de scorer mer enn oss.

Godt argument!

Men jeg sier jo ikke at vi ikke trenger å forsterke de andre lagdelen. Du må lese hva jeg skriver!

Nettopp. Skoen trykker helt andre steder - men vi må selvfølgelig hente noen som kan opprettholde kvaliteten når f.eks Salah eller Firmino ikke kan spille. Det mangler vi - men åpenbart at det står på handlelista til sommeren.

Jo. Jeg forstår den. Allikevel velger du på å fokusere på forbedringspotensialet til spissene våre. God analyse, men feil tiltak/actions.