Premier League 2017/2018

Godt argument!

Men jeg sier jo ikke at vi ikke trenger å forsterke de andre lagdelen. Du må lese hva jeg skriver!

Nettopp. Skoen trykker helt andre steder - men vi må selvfølgelig hente noen som kan opprettholde kvaliteten når f.eks Salah eller Firmino ikke kan spille. Det mangler vi - men åpenbart at det står på handlelista til sommeren.

Jo. Jeg forstår den. Allikevel velger du på å fokusere på forbedringspotensialet til spissene våre. God analyse, men feil tiltak/actions.

Helt enig!
Jeg sier ikke at den nye angriperen MÅ score 25+ mål. Men jeg skulle så gjerne sett en angriper i tillegg til Salah som er farlig hver gang han setter fart mot motstanderens mål. Hvem husker ikke hvordan medspillerne bare kunne gi ballen til Suarez og så bare vente på at hans egenskaper “fikset resten”?
Da kunne Can og Henderson stått lengre tilbake på banen og endret risikobildet defensivt noe.

Poenget må vel være å få inn noe bedre enn Ings og Solanke. For nå er de bare stallfyll som tar opp plassen.

Personlig tror og mener jeg at vi har gode nok spillere på 3 av 4 plasser i forsvar. Bare venstrebacken utpeker seg som ikke god nok.

Mane i toppform ser tilnærmet like farlig ut som Salah. Var jo helt fantastisk i innledningen av denne sesongen.

Vi trenger en spiller i tillegg til disse også, men det må ikke nødvendigvis være en midtspisstype eller en som klarer å score 25 ligamål i løpet av en sesong dersom han spiller fast.

Helt riktig! Og hvorfor godta noe annet enn en spiller som kan gå inn å forsterke 11’eren?

Jeg er svak for Mane og gleder meg til formen er tilbake.

Jeg sier ikke at vi trenger en typisk midtspiss. Jeg vil aldri i verden ha en type Benteke, Lukaku osv. PS! Finner vi den neste Drogba sier jeg ikke nei takk.
Men en type Agüero eller Tevez er noe jeg gjerne ville hatt. I tillegg er jeg svak for Lewandowski (han er for gammel nå).

Det er vel en Tevez-light vi har i Firmino nå…

Det er vel kun 8-10 angripere som man med ganske stor sikkert kan hevde ville styrket oss, og det er ikke sannsynlig at vi kan hente noen av dem til sommeren. Vi trenger en spiller til i angrepet, men ser heller at det er en vingspiss fremfor en mer ren angriper. Vi er spesielt sårbar på venstrekanten om Mane er ute av form eller skadet.

PS: Drogba var noget oppskrytt. Spilte 8 sesonger i Chelsea og kun to sesonger scoret han mer enn 12 ligamål.

Og en Drogba-type er vel ikke ideel i et slik system som vi spiller nå.

Er disse 8-10 angriperne spillere som fortsatt ville tillat Salah og Mané de rommene de får som følge av falsk nier-rollen?

Jeg er usikker på om jeg kommer på 8-10 spisser som passer bedre til Klopp-fotballen enn Firmino.

Definitivt ikke. Vi kan nok spille med en mer fysisk spiss, men han må være bevegelig og hardtarbeidende. Typer som Kane og Lewandowski kunne nok fungert, men ikke så mange andre av de mer fysisk sterke spissene som har satt sitt preg på toppfotballen de siste åra.

Forstår hvordan du tenker, men for meg blir det feil av flere årsaker. Det svakeste leddet som klubben har i dag er selve maskinrommet: midtbanen.

Nå blir det forhåpentligvis en oppgradering i løpet av sommeren med Keita i stedet for Can. Men det en har klart å få ut av Henderson de siste sesongene er på grunn av skader for dårlig, men et LFC med han/uten han er en stor forskjell. Milner har ikke tempoet som trengs. Lallana er altfor plaget av skader til at han får ut sitt potensiale og dessuten er han ikke lenger noen ungdom. I stedet for å bruke en formue på angrep ønsker jeg heller at disse midlene brukes på midtbane.

Det andre er at jeg ikke ennå ønsker å avskrive “Golden boy”.

De nevnte en oppsiktsvekkende stats på sky. Noe som er ganske utrolig, og viser hvor håpløs/gode vi kan være i forsvar. I de siste 33 PL-kampene har vi holdt nullen 16 ganger, som er nest best i samme periode bak man utd. Dette er jo glimrende. Problemet blir da at vi har sluppet helt hinsides i de resterende 17 kampene. Får håpe en Karius med mer selvtillit, og en VVD i bedre og bedre form, gjør oss mer stabil. Vi kan åpenbart spille forsvar, men er ekstremt ustabile

100% enig!!! Jeg har et stort ønske om at Klopp henter inn 2 spillere her til sommeren (Keita + en til). Skulle jeg få bestemt hva vi skulle brukt pengene på til sommeren ville jeg sagt: Sentral midtbane, venstre back og angriper. Da håper jeg Karius viser at han holder mål.

Tja, utover Keita kan man altså velge mellom Hendo, Lallana, Ox og Wijnaldum neste sesong. Går da ut i fra at Can forsvinner. Vi trenger nok et mer opplagt defensivt alternativ om Can forsvinner, men noe mer enn det?

Svar heller på dette:
Om du fikk valget, ville du velge spissen til den prisen (100-200 mill pund) nå, på bekostning av alt det andre? For det er i praksis det som er valget!

@elpatrone Har drevet to bedrifter i mitt liv. En på 90-tallet og en fra 2013. Begge har vokst med 100 % i året de årene jeg var med. Vi brukte stikk motsatt filosofi av deg. Vi lokaliserte flaskehalsene og fjernet dem.

Jeg lurer på om din sterke side er å skrive. Det virker ikke som du leser i vert fall. Med din filosofi vil det bety at det å skrive mer og lese mindre er lønningen på å få motdebattantene til å forstå dine innlegg.

Kort oppsummert har jeg forstått dine motdebattanter slik:

Vi får ikke spille med 12 mann om vi kjøper en superspiss. Det finnes veldig få spiser som er bedre enn Firmino og vil sitte på benken. De spissene er uhorvelig dyre. Skal vi ha inn en typisk målskårerspiss, alene eller sammen med Firmino, så må formasjonen endes. Da tror folk at vi mister styrkene til andre viktige spillere, som f.eks. Mane.

Jeg ender med to spørsmål. Hvem vil du ta ut om Vardy vil komme til klubben? Han er jo en av få proven-PL-vinnere som spiss.

HvA tror du Costa, Aguero osv vil ha i lønn for å sitte på benken i Liverpool?

I tillegg til Keita hadde jeg også tatt en til boks til boks spiller som hadde gode defensive egenskaper på bekostning av Milner slik at en hadde en midtbane bestående Henderson, Ox, Winni, Keita, Lallana og ny spiller