Premier League 2017/2018

Hvem av disse skal da spille i den dype rollen på midten?

Håper at vi henter en som primært er komfortabel i en slik rolle i motsetning til Can som jeg aldri synes har sett ut som en naturlig dyptliggende DM i 433. På de to indreløperplassene har vi mer enn nok konkurranse, og spesielt med Keita inn. Han tror jeg vil spille det aller meste, så får den andre plassen stå mellom Wijnaldum, Oxlade og Lallana.

Helt enig at laget behøver forsterkninger, men kanskje ikke på spissplassen først. Om Firmino blir en dårligere spiller av å bli flyttet ut på kant eller tilbake på banen, er det ikke verdt det i mine øyne. Slik det ser ut nå er det først og fremst defensiv midtbanen, forsvar og keeper som behøver forsterkninger. Så må man nok forsterke fremover etterhvert som disse blir solgt ( Salah, Firmino etc ) :slight_smile:

Henderson er pr dags dato selvskreven i den rollen med support av Winni og hvor en kan ha Lallana eller Ox som den av mest offensive av de 3. I mitt hode vil Keita være et alternativ for Winni, men kanskje han også vil være et alternativ for Henderson. Men hovedpoenget mitt er at jeg ønsker en erstatter for Milner.

Jeg har selv startet og drevet flere bedrifter som alle har vært høyt oppe på Gasellelistene. Noen lykkes med å fokusere på svakhetene de har, mens de aller aller fleste lykkes fordi de fokuserer på de styrkene de har. Dette er en annet debatt som helt sikkert kunne vært interessant.

Når det kommer til mine sterke og svake sider, så er jeg nok ikke riktig person til å uttale meg. Men jeg vet at kunder setter stor pris på mine evner til å sette meg godt inn i de aktuelle sakene.

La meg gjøre dette så kortfattet som mulig.

1. Jeg ville ikke byttet ut noen om Vardy kom til klubben. Om du leser innleggene mine, så har ikke Vardy vært nevnt som en type angriper jeg savner. Når det er sagt, så er jeg en stor fan av Vardy og er helt sikker på at Vardy kunne bidratt med mye i Liverpool.
  2. Om Costa eller Aguero kom til klubben var det ikke for å sitte på benken. Et slikt kjøp ville blitt gjennomført fordi man ønsket å forsterke første 11eren.

Hvordan ville du stablet om laget for å finne plass? Eller ville du bare rotert?

Noen rariteter fra tabellen pr dags dato:

• Det er kun topp 6 som har positiv målforskjell
  • Burnley som ligger helt oppe på 7. plass har kun scoret 21 ganger, som er like lite mål som WBA på sisteplass - faktisk har kun Swansea på 16. scoret færre (20)
  • Apropos WBA på sisteplass: de har med sine 37 mål imot kun sluppet inn et mål mer enn Arsenal (!)

Godt spørsmål!

Det er kamper hvor jeg ville valgt å rotere, men også kamper hvor jeg ville satt opp en 4-2-3-1 med Firmino, Mane og Salah bak “vår nye superangriper”. I tillegg ser jeg jo muligheter for å spille med to spisser.

Vardy kom inn i diskusjonen fordi du i noen innlegg påtar at ditt argument om at Firmino ikke er god nok står så lenge Liverpool ikke vinner PL. Vardy er beviselig god nok til å vinne PL som spiss. Du kan godt putte inn Costa eller Aguero der og svare på spørsmålet.

Jeg følger hvordan du tenker, men det er ikke slik jeg tenker.

Først av alt så tror jeg helt sikkert at Liverpool kan vinne med Firmino på laget. Som jeg har skrevet en rekke ganger, så mener jeg at Firmino er ett av lagets beste spillere. Men jeg mener samtidig at klubben bør ha inn en mer naturlig målscorer om man skal ta mål av seg til å vinne PL. Hadde selvsagt ikke gjort noe om jeg tok feil, men jeg mener altså at klubben bør hente inn en ny angriper og da en som kan gå rett inn på laget.

Vardy er god nok til å vinne PL! Det er også Danny Simpson og Marc Albrighton… Og ja, det finnes spillere som er mindre glamorøs enn disse 3 som har vunnet PL.

Indeed.

Ai, bra dag når vi vinner og united taper:slight_smile:

Neste runde har vi west ham hjemme og united møter chelsea! Den runden må vi da få noe bra ut av uansett.
United har faktisk 4 kamper igjen mot topplagene, inklusiv oss, mens vi kun har 2. Ser ikke helt bort ifra at united kan begynne å få litt tøbbel med topp 4.

Uffda. Det ville jo vært utrolig trist. Taper de mot Chelsea og oss, så har de gitt fra seg kontrollen. Da kan de ikke lenger ligge rundt egen 16- meter og vente til motstanderen synes forestillingen er så flau at de angriper for at minst et lag skal se ut som de er interessert i fotball.

Ojoj, de som synes vi er litt vel kritiske til egne spillere på kampdag bør ta en titt i matchday Newcastle-Man.U på Red Cafe. Absolutt breakdown der inne. :smiley: Noen vil bytte Pogba med Shelvey…
Nå holder frykten på å ta dem, og jeg kjenner at jeg liker det!:grin:

Det begynner virkelig å skille seg ut en topp 6 i Premier League nå. Det er 9 poeng fra 6. til 7. plass. Det er kun topp 6-lagene som har flere seire enn tap og positiv målforskjell. Jeg ser liksom ikke helt hvilke andre lag som skal blande seg inn der på en stund.

Med Chelseaseier i morgen vil Arsenal ligge I et enormt ingenmannsland. 7 poeng opp og 9 poeng ned. Håper Chelsea vinner da det øker sannsynligheten for at Manchester United ender uten CL neste sesong.

Deilig å slå tilbake etter den kontroversielle kampen mot Tottenham Divers sist helg der flere dommeravgjørelser gikk i vår disfavør. Liverpool vant komfertabelt i en vrien bortekamp og mot en motstander som Liverpool tidevis har slitt mot. Ettersom at Liverpool har hentet flere spillere fra Southampton føles det ekstra godt med en seier. Det at Manchester United gikk på en smell i går gjør at denne mandagen blir ekstra fin.

Liverpool gjennomførte en solid kamp og laget fungerte bra. Selv om backene til tider var noe rufsete i 1 omgang fungerte forsvaret bra, Van Dijk kommer til å bli en gigant i midtforsvaret til Liverpool i tiden fremover. På keeperplassen begynner Karius og finne seg til rett, han har opptrådt solid, og gir forsvaret en mer trygghet enn hva Mignolet gjorde. Etter at de fleste av oss totalt hadde avskrevet Karius er det ekstra gøy at han fremstår som et klart førstevalg. Klopp lærer mer og mer om PL og han har blitt mer kynisk enn han vært, og han er i stand til å justere på laget om en lagdel sliter slik våre backer tidvis gjorde i 1 omgang, i 2 omgang fungerte det klart bedre.

Hva skal man si om superduoen Firmino og Salah? Jeg mangler supperlativer i min beskrivelse av disse to spillerne. På første målet der Salah tar med seg ballen og titter opp og ser Firmino kommer på løp og med en liten pasning til side finner han Firmino som enkelt plasserer ballen til side for keeper. Den andre scoringen er brilljant med hælsparket til Firmino og en enkel avsluttning fra Salah og booommm 2 - 0 til de røde. Seieren kunne vært og burde vært større, og Liverpool var absolutt best i alt i 2 omgang, men 2 - 0 borte mot Southampton er sterkt. Vi ligger foran Chelsea og Tottenhamog kun 2 poeng bak Manchester United. Jeg gleder meg til neste serierunde mot West Ham om knappe 2 uker…

Meget spesiell årgang av PL dette. Aldri har topp 6 skilt seg ut i så stor grad tidligere. Resultatene viser jo også at de lagene bak de “6 store” ikke gjør en spesielt god jobb for tiden. Soton og Everton som har vært nærmest de siste årene er markant svakere i år. Og lag som Newcastle, Aston Villa og Leeds er jo også lag som burde kjempet i topp 8 i PL på jevnlig basis.

… og West-ham.

Det ble seriøst mer enn en champis i går…

Bare så happy når min «baby» vinner!

99% er vel over all forventning, til tross for små feil både av spillere og av skribenter her inne, så vinner vi komfortabelt 0-2 borte.

Akkurat Southampton var et lag jeg tenkte vi kunne få problemer med. Langt nede på tabellen, flere gode spillere, masse noise fra hjemmepublikum, ingen lag taper 4ever osv…

I går var det nesten litt uflaks for de at det ble så massivt sløs av sjanser, men rett skal være rett, Karius hadde en av sine beste kamper i rød trøye, og selvom Southampton fant ut at Robertson var uten GPS i går, så satte de en liten mygg på bakre med en heading-styrke som min 70 år gamle mor ville klart bedre…

I den omgangen vi hadde mest rufs, scorer vi 2 helt utrolige mål!
Første og andre omgang var nesten 2 forskjellige kamper, så når vi vinner den første 2-0 med all gruff som fantes der, og spiller bare 0-0 i den andre kampen, kan man jo lure på hva som er riktig fremgangsmåte i kamper??
Andre omgang var kun vår, vi Eide både ball og sjanser…

Med tanke på de siste 11kampene i serien og de siste 7 i CL (ink finalen), så begynner det faktisk å nærme seg enda et overgangsvindu :face_with_hand_over_mouth:

Diskusjonen om hvem som skal selges og hvem vi må kjøpe, kommer til å bli diskutert i flere andre tråder og med en innfallsvinkel fra 100vis av forskjellige tastaturer. Hvem som treffer og ikke vites ikke, men jeg regner med å få mye «tyn» fra frk. positiv & dr.blid, jeg mener, hvor JÆVELIG optimistisk går det an å bli?? Tro at vi, Klopp, klubben min, liksom skulle lande og kjøpe Salah, Keita og VVD??? Ble vel til og med laget en poll på hvem vi kunne velge av disse… :joy:

Jeg får ikke gjort så mye med humøret mitt, kun til det bedre. Og i disse dager er livet heeeelt fantastisk! Liverpool er på vei til å våkne. Min klubb skal igjen trone på toppen. Den gamle dame er børstet støv av, med en eneste manns hjelp: Klopp.
I mine øyne er han i ferd med å bli klubbens svar på Nils Arne Eggen. Han får spillere til å gå på vannet, tro på at ting er mulig. Å se Robertson tape en duell for så å løpe livet av seg for å vinne den tilbake, samtidig som han etter å ha vunnet den, fosser fremover og nærmest løper over Mané?? Det er det kun en person med magiske lederegenskaper som får til…

Hvis dere ser på min avatar, så er jeg gul/rød. Jeg har selvsagt ALDRIG vært gul overhodet, men i 2012 så jeg en kar med briller lede Dortmund i en kamp og tenkte at han ville vært en drøm å få til oss…

I min positive drøm, med mine rosa bamser, der jeg drikker cool-aid eller hva nå en eller annen sutrefjomp kalte det, i min deilige drøm skal jeg sammen med en kar her inne fra Skien, reise over til Anfield og feste med laget. Markere en ny æra for oss, et nytt kapittel i vår historie. En tidsregning for de andre lagene i PL og ellers i Europa, som vil vise hva som skjer når en gammel erverdig klubb vekkes til live av en helt fantastisk manager…

Så får tiden vise om vi i fremtiden eies av kinesere eller om Grabara blir vår nye Ray Clemence. Men på veien skal jeg kose meg, hver eneste dag skal jeg nyte. Jeg elsker min klubb, selvom vi trår på bananskall av og til…

YNWA
Andy

Positivt innlegg som alltid fra deg, andy.

Tenkte bare litt på denne pollen, som jeg har sett deg dra frem tidligere også, for å vise hvor “negative” noen er. Pollen gikk ut på hvem vi trodde at vi kom til å signere i fjor sommer av Keïta og Van Dijk. Mange svarte “ingen”, og de fikk jo rett i det. Jeg tror likevel “alle” er storfornøyde med at man fikk VvD nå i januar, og at Keïta kommer til sommeren.

Jeg tror endelig at vi har kommet dit at vi har et så godt lag at hovedfokuset kan være på bredden, og ikke kvaliteten. Føles godt inn mot et overgangsvindu.