Premier League 2017/2018

Klopp brukte noen sesonger både i Mainz og Dortmund før han fikk suksess i form av opprykk og seriegull. Med Mainz var han i en avgjørende kamp i siste seriekamp to sesonger på rad og feilet, før det ble opprykk på tredje forsøk. Sånn sett er det på tide med en finaleseier neste gang han tar Liverpool til en finale. Klopp har for «vane» å nå nesten helt frem, men feile på målstreken et par ganger før det løsner. Hvem vet, kanskje vi må lide oss gjennom et par sesonger hvor vi akkurat går glipp av seriegullet i siste ligakamp også, før vi vinner Premier League?

Jeg var fast bestemt på at Sturridge aldri skulle fått muligheten til å starte denne sesongen som en del av Liverpool-stallen. Man skulle jobbet steinhardt med å få solgt i sommer, da det virket innlysende at Sturridge ikke passer inn hos Klopp og er ferdig som fotballspiller på det høyeste nivået.

Noe av problemet kan vel også være lønnen hans. Spiller liten rolle om man dumper prisen hvis Sturridge ikke firer på lønnen…

Enig!

Men det er VM sesong, det burde i mitt hodet være en no-brainer for en i Sturridge sin posisjon å ta et utlån der lønnen ble slicet. For å sikre seg spilletid.

Han endte vel opp med en god avtale og kunne endt opp som backup til Vardy/Kane. Nå er jeg mer usikker mtp skaden.

Det er flere spillere som kunne trengt spilletid rundt omkring. Noen ganger sier klubben nei (Mignolet) andre ganger er spilleren for grådig mtp egen lønn.

Ja det er ett poeng det absolutt. Spørs om West Brom er det rette utstillingsvinduet da…

Tror sturridge ikke kommer til VM uansett. Kane, Vardy og Rashford tror jeg blir spissene

Blir overrasket om de kun tar med 3 spisser. De har hatt med 4 hvert mesterskap siden 2010 (5 i sist EM om man fortsatt regnet Rooney som spiss i 2016).

Kane, Vardy og Rashford er nok ganske sikre på å bli med, men jeg tror det kommer med en spiss til, og det er langt i fra åpenbart hvem som får den siste plassen. Sturridge, Welbeck, Defoe, Wilson, Austin, Gray, Deeney, Rodriguez, Abraham, kanskje andre som er aktuelle også.

Ings?

Jepp. De tar vanligvis med seg flere offensive spillere enn de trenger, og kniper ned på de defensive. Tipper syv forsvarsspillere, ikke åtte.

Vi har den giftigste trioen i PL. Her er en sammenligning av alle lags topp 3 scorere.

Søndag 10. mars - altså om 17 dager - kan vi vite veldig mye om hvordan denne sesongen ender.

Spesielt kampen mot Man Utd 10. mars blir viktig. Vi har ikke slått Man U i ligaen siden mars 2014, altså for 4 år siden da Moyes var manager! Kjenner det virkelig begynner å bli på tide igjen nå.

To interessante kamper denne runden.
Manchester U-Chelsea
Arsenal-Manchester C

Håper på Chelsea seier. Nå går vi for andreplassen.
Og City seier. Da er vel Arsenal hektet av.

City - Arsenal er vel ligacup finale? Heia Arsenal :+1::+1::+1:

Håper selvfølgelig på uavgjort mellom Manchester United og Chelsea. Mourinho parkerer bussen, så 0 - 0 eller 1 - 1 er ikke utenkelig.

Selvfølgelig ? Hadde ikke vært feil med en Chelsea seier heller, der de neste runde taper mot City og vi slår Man utd i runden etterpå. Da tar jeg utgangspunkt i at vi vinner de 2 neste, noe jeg tror vi gjør.

De skulle også møtes i PL denne helgen, så den kampen går i midtuka.

Vil opp på 2.plass og tror vi har en god mulighet til å ta den også. Hvordan vi tar den spiller ingen rolle men det er lov å tenke et par kamper frem i tid og se på terminlisten. Den gjør meg optimistisk om vi tar 6 poeng på de 2 neste og Man utd avgir 6 mens Chelsea avgir ihvertfall 3 mot City.

Korrekt. Kampen går førstkommende torsdag. 1. Mars