Premier League 2017/2018

Et lag på W i 1. runde og Arsenal i 3. Gir meg selv godkjent minus.

Hadde håpet på hjemmekamp i starten, men det var kanskje et ønske om å åpne borte igjen? Ellers synes jeg det ser greit ut. Faktisk kjøper jeg ikke dette med vanskelig/enkelt program. Annet enn at det nok er bedre å møte lag som spiller cup og Europa på hver side av en kamphelg, er skal alle møte alle uansett. Forhåpentligvis blir vi et lag som spiller mange kamper, og i så måte vil jeg påstå at det å møte topplag nå kontra når vi er svekket er en fordel.

Liverpool søkte om at de to første kampene skulle spilles borte.

http://www.liverpool.no/arkiv/nyheter/soker-om-a-starte-sesongen-med-bortekamper-52264/

Crystal Palace på Anfield, det har vi dårlig erfaring med etter et par strake tap.

det ender vel med seier mot arsenal og 4 poeng mot swansea, leicester og burney :slight_smile:

Everton bør uten tvil bli en utfordrer til topp 6 neste år. De investerer veldig i troppen denne sommeren. Muligens Rooney og Giroud også kommer inn de neste dagene… Topp fire lag blir de nok ikke uansett.

Tviler på at Giroud vil gå dit.
Tipper fransk eller italiensk CL-kvalitet.
Kanskje tysk også.

Denne sesongen frykter jeg Everton. Hvis de beholder Lukaku frykter jeg Everton mer enn Arsenal.

Lukaku blir Chelsea/united-spiller. Kanskje de vi da må frykte?

Mener du det? Det blir i så fall spennende å følge med på - har ikke tro på at de blir noe særlig bedre enn Southampton. Men, du kan jo ha rett @liverpoolian

Hvis de 6 nye spillere går rett i startelleveren har de store mangler i samspill og rytme. Kan ikke gjøre annet enn å si de blir hvor de var siste sesong. Uten Lukaku vil de tape oftere mot bunnlag.

Tiden vil vise, men slik jeg ser der har Everton gjort det skarpt på transfermsrkedet i sommer. De er etter mitt skjønn betydelig forsterket.

En klubb som erstatter mange i førsteelleveren er et stykke unna suksess. Men vær på vakt når de begynner å kjøpe bare én og to spillere.

Usikker på om noen andre enn Keane og Pickord går rett inn i startelleveren, men jeg er ganske sikker på at 18-mannstroppen til Everton er vesentlig styrket i sommer. Dersom Lukaku blir solgt (som virker sannsynlig) blir det nok også mange starter på Ramirez.

Uansett interessant å se på tallene til de offensive kjøpene Everton har gjort;
Ramirez scora 24 mål på 31 kamper for Malaga (22/30 i liga)
Onyekuru scora 24 på 41 kamper for Eupen (22/38 i belgisk liga)
Klaassen scora 20 på 49 kamper for Ajax (14/33 i ligaen)

Og Everton blir forsterket med Rooney, ser det ut til.

Hva skjer med Ross Barkley? Koeman har jo sagt at han er ferdig i Everton siden han ikke vil fornye kontrakten som utløper om ett år. Er han jaktet av samtlige topp 6 klubber siden ikke ønsker mer i Everton? Eller får han en drømmeovergang slik Fonté gjorde da han dro fra middelmådige Southampton til mektige West Ham?

Han vurderer vel mulighetene sine. Sky sier at City og Spurs er mest interessert.

Liverpool skal spille to-tre kamper før Watford-kampen 12. august.Vil tro at Klopp kommer til å spisse laguttaket når sesongstart nærmer seg.

Likevel kommer han til å måtte bruke spillerstallen allerede fra første kamp, for nå blir det tett:

1. august: PL - Watford
    15./16. august: CL -. kvalik, første kamp
  2. august: PL - Crystal Palace
    22./23. august: CL - kvalik, andre kamp
  3. august: PL - Arsenal

Det er viktig å få en god start i serien.
Det er viktig å vinne kvaliken til CL.
Det er viktig å ha et så sterkt lag som mulig kampklart til Arsenal-kampen.

Ikke sikkert at det antatt sterkeste laget tas ut til Watford-kampen, og idet landslagspausen begynner tror jeg vi vil være usikre på hva som faktisk er “førsteelleveren”.

Potensielt ingen hvileperioder på mer enn 3 dager imellom de 5 første kampene. Tipper vi kommer til å se minst 15 forskjellige spillere starte minst 1 av disse kampene, og kanskje ikke mer enn 5-6 spillere som starter alle 5.

Du verden og jeg gleder meg til seriestart, og jeg gruer meg like mye til høsten landskamper. Landskamper og Liverpool har ofte slått negativt i hht skader på viktige spillere.