Rykter og spekulasjoner: Arkivert

Var mest interessert i å vite hva @carragher mener om det. Det er så lett å si at spillerne er så gode og bredden er så bra, men vanskeligere å si hva man forventer før sesongstart. Letter å komme i etterkant å si at “utviklingen er god…, neste sesong er vi helt der oppe…”. Personlig mener jeg stallen vi kan plukke av pr dags dato vi kjempe hardt om topp 4, men at europaliga og skadehistorikken til en del viktige spillere gjør at dette blir enda vanskeligere enn i fjor. Med to så solide spillere for Keita og VVD inn ville jeg forvente minimum topp 4, og høyere om vi er heldige med skader.

THIS! :+1:

Mine svært troverdige kilder sier at sportsdirektøren og treneren i Leipzig sier Keita gleder seg til ny sesong i RB Leipzig og at han ikke er til salgs. Leipzig ønsker å bli en ny stormakt i Europa.

Hva føler du at du oppnår med et slikt innlegg?

[quote=“legolas, post:22043, topic:59, full:true”]
Nå har jeg lest “politi-innleggene” til deg og @ciedre lenge, og nå greier jeg ikke å holde kjeft lengre!

Jeg har forstått at du er veldig opptatt av @kramer32 (noen ganger lurer jeg på om det er ditt alter ego) og har plukket deg ut han som ditt “offer” her inne, men har du vurdert å se deg selv i speilet? Bidrar du til å høyne kvaliteten med å “plukke” på ham hele tiden?[/quote]

Takk for at du henvender deg direkte. Ryddig!

Jeg er grunnleggende uenig i at jeg har valgt han ut som “offer”, men jeg har helt klart vært ekstra opptatt av innleggene hans av den typen du reagerer på. (kraftig nedtonet den siste tiden). Jeg har klart å nå fram til han tidligere (ga han bl.a. skryt i “ros til forumister”-tråden) og har derfor sett verdi i å gjøre det selv om jeg selvfølgelig er veldig klar over at dette er med på å forsøple forumet. Du avslutter dette innlegget ditt med følgende:

“Beklager at dette ble personfokusert, men målet er å heve “sakskvaliteten””.

Dette er akkurat det samme hva jeg kunne skrevet. Målet er det samme, men omfanget har helt klart vært stort. For stort for noen, nødvendig og nyttig for å få bedre sakskvalitet i andres øyne.

Vi må godta at innleggende er av varierende kvalitet, ja - det er jo åpent for alle. Jeg syns derimot at brukere som er fullt i stand til å skrive et innlegg også burde være i stand til å svare tilbake på innvendinger eller spørsmål rundt innlegget (diskusjon). Om innholdet er usant, utelater viktig info, vrir på info eller uttalelser - det syns jeg ikke vi bare burde godta uten videre. Kommer man med påstander som framvises som fakta burde det ikke være for mye forlangt å be om dokumentasjon for å vite om dette er informasjon man kan stole på. Om brukere velger å være framtredende på forumet burde det ikke være overraskende om det blir reagert på måten det debatteres på heller. Akkurat som du gjør nå :slight_smile:

[quote]
Vi må tolerere at enkelte ønsker å være hallelujah-skribenter a la @andy, for å forsøke å spre en optimisme her inne. Når Andy forklarer hva han virkelig mener, er jo han en klok og ettertenksom fyr, så det er bare hans valg av “metode” å være positivisme-predikant.

På samme måte må vi tolerere at noen har en skriveform som gir uttrykk for at de vet mer enn oss andre når det gjelder rykter, som @liverscouser80 eller nyankomne @Mrhakimi. So what? Kan dere ikke bare ta de som de er?
Troverdigheten deres er antageligvis like stor som alle andre som synser, men de velger å stille seg på en høyere platform enn mange andre. De håper på glorie eller så faller de langt. Dette er jo dessverre en av ulempene med et “anonymt” forum, selv om det bare er for supportere av denne klubben.

Likeledes må vi tåle at noen er utålmodige, skeptiske eller negative. Siden dette er et forum er det vel bare å diskutere med dem? Dersom de fremstår som uinteresserte til å diskutere, men bare vil slenge fra seg søppel - overse dem! [/quote]
Jeg har begynt å overse trolling. Det er en god start.

“Kan dere ikke bare ta de som de er?”
“overse dem!”

Dette kan fint brukes tilbake om mine innlegg også. Om det forventes at jeg skal scrolle forbi slike innlegg, da kan vel jeg også forvente at de som ikke liker innleggene mine bare scroller forbi mine også? Skal vi godta at lettvintheter, løgn og forvridninger av fakta/uttalelser får prege forumet, mens vi helst ikke skal si i mot de som sprer det? Om det er “sakskvaliteten” du er ute etter å heve, vil jo slike innlegg være et utmerket utgangspunkt for å heve dette.

Jeg syns forumet er bedre enn at vi uten videre bare skal godta lettvintheter og løgn. Feil bruk av fakta burde alltid rettes opp, og uenigheter diskuteres.

Jeg har etterlyst blokkeknapp, og håper dette kan komme inn på forumet igjen.

Vannet var et forsøk på humor :slight_smile:

Jeg ønsker å formidle informasjon videre som jeg har fått fra svært sikre kilder. Nå har vi to motpoler mtp hva kildene formidler. Spent å se hvem som får rett.

Er det ikke det man gjør når man kommer med motforestillinger, innvendinger og argumentasjon? Jeg forstår den gode intensjonen i innlegget ditt, men vi må heller ikke komme dit at vi blir redde for å diskutere. Jeg vil jo f.eks. gjerne at noen protesterer dersom jeg skriver noe som ikke holder vann. Hvis ingen reagerer på det, og retter på meg, betyr det at de ikke tar meg og meningene mine på alvor.

Ahhhh så lei jeg er av å lese slike innlegg.

Jeg venter at vi er med i kampen om Topp 4 i serien, på lik linje med de andre topplagene. Konkurransen er så tøff at jeg ikke lenger tenker på enkeltlag som kandidater til seriegull. Hva det handler om er å slåss om Topp 4, og som varierer det hvem som kommer øverst og hvem som bli nummer fem. Mer konkret kan ingen egentlig være, slik det er blitt. Men - ja, vi er helt i toppen.

I CL? Vi er gode nok til å gå videre fra gruppespillet, men det handler selvsagt om motstandere/gruppesammensetning. Vi har få i stallen med bred internasjonal erfaring på klubbnivå, noe som er en hemsko. Men vi bør være gode nok til ikke å dumme oss fullstendig ut dette året.

Hvordan i all verden klarte du å ta den essensen ut av innlegget mitt?!

Det er jo diskusjon jeg vil ha, men ikke forfølgelse pga orddelingsfeil eller tidligere utvist holdning!

Kjenner jeg orker ikke ta denne debatten engang.

Sakho spilte jo ikke hele forrige sesong. Da kan vi ikke si at vi må erstatte Sakho. Han bør jo allerede være å betrakte som erstattet, siden han forsvant ut av førstelagssammenhengen i fjor sommer.

Den gangen kan man si at Matip erstattet Skrtel, Klavan erstattet Sakho og Lucas erstattet Kolo. I hvert fall forsvant tre stopperalternativer ut, mens tre stopperalternativer kom inn.

Nå utgår Lucas og Gomez er tilbake fra skade. Det jeg tror vi snakker om er å forsterke oss utover de vi har, ikke “erstatte Sakho”.

Dette er jo selvfølgelig korrekt. Da må man heller si at Skrtel, Toure og Sakho ikke er blitt erstattet tilstrekkelig i Klavan og Matip. Derfor må vi kjøpe en ny midtstopper.

I så fall fint. Men du vet vel også at det fort blir slik her inne, at en kritisk tilnærming til meddebattanters innlegg fort kan bli fremstilt som “forfølgelse”, Jeg synes f.eks. du var i overkant kritisk i ditt innnlegg over (men som jeg også likte mye i). Det har vært innlegg i det siste som har fortjent kritiske kommentarer, men du valgte å kritisere kritikken og ikke innleggene som utløste dem.

Var det ikke snakk om at PL lag kunne ha reklame på armene fra og med i år?

Noen som har peiling på hva det var snakk om? Mener å huske at et lag hadde presentert en sponsor allerede…

Enig i mye her, men det er et par saker jeg ikke tenker likt om:

Hvis Keita uteblir har vi samme midtbane som i fjor. Det viste seg å være for lite. Keita vil gi bedre dybde og forhåpentligvis etter hvert heve kvaliteten. Mye kan selvsagt rettes på ved at Can, Hendo og Lallana holder seg skadefrie, men tror vi det?
Coutinho ned på midtbanen er spennende, synes jeg, men da vil jeg kjøre tøffere på med raske kanter. Salah og Mané er mer enn bra nok, men er det da Kent som er tredjevalget? Hadde vært spennende, men noe usikkert?
Milner på midtbanen mener jeg må være ved krise.

Enig ang stopper og høyre back, men jeg synes Robertson er et godt valg, all den tid Klopp tydeligvis vil stole på Milner et år til. Robertson kan være et godt andrevalg i mange år fremover.

Som nevnt synes jeg det ser tynt ut offensivt på kantene, dersom vi skal spille med en spiss. Jeg synes ikke Sturridge, Origi eller Firmino kommer til sin rett ute på kant. Velger vi derimot 4-1-2-1-2, som i de siste ligakampene, har vi god dekning, men da er jeg usikker på bruken av Salah og Mané (kan kanskje spille spiss?) og om vi har gode nok backer.

Av de andre lagene er det vel bare Manchester C som virkelig har hevet kvaliteten (på papiret) ennå? Fallgruvene er åpne for de fleste ennå. :relaxed:

Man City har hevet kvaliteten på papiret i en årrekke. Synes de er langt fra imponerende i forhold til hva ressurser de har brukt.

Veldig enig! Og det viser jo noe av “problematikken” ved å kåre en vinner av neste sesongs PL i midten av juli, som enkelte prøver på.

Riktig oppsummert. Poenget er uansett at en stall uten Sakho (noe kun var tilfelle etter jul sist sesong) ikke har tilstrekkelig kvalitet. Klavan er ikke mer en ok, men jeg ville vært livredd om Klavan måtte spille mot f.eks Bayern i CL.
Oppsummert: Vi selger Sakho og kan ikke stole på at Klavan og Gomez er gode nok. Altså trenger vi en ny midtstopper.

Hør hør…