Rykter og spekulasjoner: Arkivert

Basert på Grujic og Markovic?

Predrag Rajkovic, Andrija Zivkovic og Sergej Milinkovic-Savic er spillere jeg ville ønsket velkommen i sommer.

Helt enig. Pulisic passer meget godt inn på alle måter. Jeg håper vi går for ham. Keïta, Pulisic, ny keeper og en midtbanespiller til dersom Can forsvinner. Det skulle vel holde til neste sommer om ingen av våre beste forsvinner?

Og dessverre tror jeg ikke Klopp er noen garanti for at gutten vil skifte mening.

Amerikansk tautrekking til sommeren. Glazer vs. FSG.

Hvis ikke de ser seg blinde på mulighetene for å få signert Bale eller Ronaldo, da.

Mourinho foretrekker vel erfarne superstjerner på vei nedover?

Du spiller ikke tilfeldigvis Football Manager?

Det er aldri for sent å omvende seg. Om noen kan klare å overbevise folk, så er det vel Klopp.

Stemmer :slight_smile:

Det er jo bare å se på tabellen og trofèene di siste årene.
Det trist men man kan ikke se forbi fakta.

Vi er bedre offensivt, men folk mener ofte at offensive lag er bedre enn defensive lag.
Det er ikke spillestilen som avgjør hvem som er best, det er trofè, poeng og ligaposisjon.

De fleste spillere burde vel vite nå at å gå til et lag der Mourinho starter sin 3.sesong er forbundet med høy risiko

Prisene som nevnes for denne fyren er vel i størrelsesorden Van Dijk. Dessuten er han vel primært en offensiv toveisspiller. Vi trenger helst noen som er sterk defensivt for å erstatte Can. Fabinho fra Monaco kunne vært spennende om man virkelig skal sikre høyt.

Hvilke defensivt anlagte midtbanespillere kan det være smart å hente fra Bundesliga, @olave? Kunne en av Bender-brødrene gjort en god jobb i fire-fem år, eller har de flatet ut etter å virket veldig lovende? Hva med Julian Weigl? Hvor god er han egentlig?

Bender-gutta blir jo 29 i løpet av året og er begge skadeplaget. Ikke spesielt interessant i mine øyne. Weigl er derimot en drøm. Strålende talent som ville passet perfekt i rollen dypest på midten.

Tar forøvrig gjerne et talent i denne rollen. Om ikke Weigl, så en annen spiller i samme aldersgruppe. Kanskje Zakaria i M’Glabach eller Merino i Newcastle eller noen i samme kategori. En spiller som passer godt i rollen, ikke koster skjorta og kan utvikles videre iallfall.

Jovanovic

Kimmich, Weigl, Brandt og Werner inn for Clyne, Can, Coutinho og Sturridge?

Bare tyskere jo. Er det noe du vil dele med oss Carragher? :joy:

Tja. De er noen av verdens beste unge fotballspillere i fire forskjellige posisjoner, og de har allerede stor internasjonal erfaring fra klubb- og landslag.

Det at de kommer fra Nord-/Sentral-Europa gjør at de har minimalt sosio-kulturelt akklimatiseringsbehov, og vi vet av erfaring at tyske fotballspillere gjort det gjennomgående bra i Premier League. De har også er lavere grad av dragning mot de spanske storklubbene enn det søramerikanske spillere ofte har. Det er også svært sjelden det er noe utenomsportslig med tyske proffer.

I forbindelse med landskamper og mesterskap vil de ha kort reisevei.

Totalvurderingen er at Tyskland er et veldig bra marked å rekruttere fra. Mye av det samme kan sies om Nederland (og egentlig også Norden).

Veldig bra sagt og observert, FSG i et nøtteskall etter min mening.

FSG har ennå ikke solgt noen spillere mot managerens vilje. Da blir det feil å påstå at FSG ønsker spillere med potensiell høy vidresalgsverdi. Kommer Pulisic er det fordi Klopp ønsker han, ikke fordi FSG ønsker å hete et fremtidig salgsprosjekt.