Rykter og spekulasjoner: Arkivert

Unnskyld! :sleepy: Var ikke meningen :cry: Personlig syns ikke jeg at det der har noe med humor å gjøre…Mente ikke å være morsom…Hvorfor skal det være i humortråden…?

Spørsmålet er vel heller hvorfor du mener den hører hjemme i “Rykter og spekulasjoner”?

Jeg bare spekulerer på hvordan Mourinho vil oppføre seg på sidelinjen under kampen mot Newcastle i ettermiddag…:slight_smile:

Ikke så aller verst han fyren der nei :stuck_out_tongue:

Ender nok opp i Bayern M :frowning: !

Til dels enig, jeg savner spillertypen Lucas, men jeg vil ha en enda bedre utgave av ham med spesialitet på blikk for spillet og defensiv legning.

Sitter og funderer over hvilke nøkkelspillere som muligens kan forsvinne i nær fremtid, men ender egentlig kun opp med Salah og kanskje Firmino.

Klarer vi å unngå å selge nøkkelspillere de to kommende sesongene, frem til og med Januarvinduet 2020, da er jeg fornøyd! Vi skal takle å miste en nøkkelspiller sommeren 2020, hvis det blir “nødvendig” da. Kan ikke forstå at Salah skal forsvinne etter kun 1 sesong, men ikke etter 2 sesonger heller.

Ellers tviler jeg på at noen av de andre nøkkelspillerne vi har forsvinner i nær fremtid. Forhåpentligvis er det ingen som ønsker å forlate oss heller om 2-3 sesonger, kanskje har vi blitt et stabilt topplag med litt bedre lønninger og økonomi enn hva vi har i dag.

Tror kanskje ikke Firmino er “spektakulær nok” for de klubbene som er store nok til å kjøpe ham, dvs. Barca, Real M, PSG, Bayern og kanskje Manchester-klubbene. Da tror jeg Mane kan være mer aktuell for disse dersom han finner formen igjen. Han kom jo på årets lag i fjor og innledet denne sesongen enda bedre før utvisningen og karantenen som gjorde at han mistet formen.

Hvorfor til enhver tid rette fokuset på hvilke spillere som evt kan forsvinne? rett heller fokuset mot spillere som kan komme inn og forsterke laget.

Historikken til Pool tilsier at man må fokusere på dette også. Forhåpentligvis er Coutinho siste stjerne som forsvinner mot vår vilje, men det samme håpte jeg ved salgene av Torres og Suarez også. I tillegg til flere spillere (Owen, Alonso, Mascherano, Sterling ol.)

Sitter å funderer på når trent alexander arnold blir solgt. Han må blomstre først. Uff og uff. Gruer meg

:joy:

Helt sant, og håper du oppfatter situasjonen til Firmino riktig.

Slik jeg ser det så er det kun Salah som fort kan bli vanskelig å beholde om han leverer to sesonger rappen med 25+ PL mål.

Mane tror jeg at har forsvunnet litt utenfor radaren med en forholdsvis svak sesong til nå, men som du sier så var han fantastisk før City kampen og forrige sesong Forhåpentligvis finner han snart tilbake til denne formen, savner den spilleren! Tror dog ikke at han forsvinner med det første, uansett.

Helt enig. Fascistklubben Real Madrid, med sine klyser, juksemakere og bøller, unner jeg ingen suksess. Manchester United ser jeg på som en arg rival, men jeg har faktisk respekt for den klubben, selv om jeg ikke liker dem så veldig. Dog har jeg mer sympati for og egentlig lite imot andre toppklubber som Arsenal og Tottenham. De pengedopede klubbene Chelsea og Man City er de jeg misliker mest i England. Egentlig synd at to fine klubber har blitt ødelagt av forferdelige eiere.

Max Meyer er spennende. Ikke så dumt å forsterke stallen med en såpass god spiller med mye forbedringspotensiale på free transfer.

Ville ansett ham som en ganske naturlig Coutinho-erstatter for et år eller to siden. Lurer dog på om han er flyttet til en dypere rolle på midten denne sesongen, og ikke lenger spiller noe særlig på offensiv midtbane eller kant.

Ang Coutinho-erstatter, som jeg regner med kommer i en eller annen form, så blir det interessant å se hvilken type spiller dette blir. Det mest naturlige ville vært å hente en kantspiller med gode playmakeregenskaper. Lemar er sannsynligvis dette. Likeså Julian Brandt. Den andre muligheten er å gå for en spiller mer i samme gate som Mane og Salah, altså en lynving. Det kan også utmerket fungere. Anser uansett det viktigste at den nye kantspilleren er produktiv og at han kan spille på venstrekanten med hell (i motsetning til f.eks Firmino og Lallana).

Jeg trodde at Meyer først og fremst var en offensiv, fleksibel midtbanespiller som kunne brukes litt som Coutinho, både sentralt og på kantene. Dette inntrykket er kanskje basert på tidligere sesonger? Nå ser jeg på Tranfermarkt at han har spilt aller mest som defensiv midtbane denne sesongen, selv om han også har noen kamper både på offensiv midtbane og som spiss. Det vitner vel egentlig bare om en allsidig spiller. På free transfer kunne han vært interessant dersom det trengs flere midtbanespillere. Jeg er dog enig med deg at vi også behøver en mer offensiv kantspiller. Dette kunne gjerne vært en spiller som også kan spille sentral og/eller som spiss. Jeg holder en knapp på Pulisic. Ellers har jeg en urealistisk drøm å få tak i Dybala som Coutinho-erstatter, men det blir nok vanskelig. Det var dumt vi ikke snappet opp ham da han var i Palermo. Han kan spille både som offensiv midtbanespiller, ving og spiss, jobber utrettelig, er nærmest komplett i alle spillets faser og har en god dødballfot.

Å “miste” spillere kan jo skje på flere måter. I følge Rodgers var Henderson viktig i 2013/14 sesongen. Det samme var Sturrigde. Vi har dessverre ikke hatt samme nytte av dem etter den sesongen.

Jeg håper Klopp får Mane opp på fjorårets nivå og Henderson til 2013 nivå. Da har vi to billige “supersigneringer”.

Tviler på Mane forsvinner, nå blir jo han og Naby Keïta gjenforent, og de to er jo skal jo være så gode venner at de betegner hverandre som brødre, så de vil nok ikke splittes igjen på mange år håper jeg :slight_smile:

Selvsagt drar Max Mayer til Bayern…Bailey…Pulisic…Kanskje? De støvsuger jo de andre klubbene i Bundesliga.