Rykter og spekulasjoner: Arkivert

Sturridge, Lucas, Mignolet ryker i sommer, trur jeg da.

Hiver på Moreno, Markovic og Sakho i tillegg. Rundt £50 m for disse ?
Når man fikk inn over £60m sist sesong på svakere spillere, så bør det være mulig.

Mer.

Selv om @joda fikk meg til å tenke meg om hvordan jeg snakker og skriver ned spillere, ang support og negativitet henger jeg meg med på drodlingen over;

Sakho £20M
Sturridge £20M
Moreno £10M
Lucas £2M
Flannagan £3M
Wisdom £1M
Ings £12M
Mignolet £10M
Markovic £12M

Williams, Brannagan, Jones, Chirivella etc kan sikkert gi noen mill i kassa også, så om mitt moderate overslag slår til vil vi nærme oss £100M i salg.

Da har vi 100 mill og kjøpe for og om eierne legger på 25 så burde vi få 2-3 kanon gode spillere og et par høvelige talenter.

125M kan bli meget bra for Klopp og leke seg med.

Hvis det stemmer, så hadde Klopp £40m til rådighet i Januarvinduet.
Kanskje £50 tilsammen i sommer ?
Pluss det som kommer av salg.
Om Klopp vil bruke alt er en annen sak.

Aner ikke. Gray er nok erfaringsmessig ganske sammenlignbar med der Nathan Redmond var for et par år siden, og han har jo utviklet seg ganske bra. Men aner ikke hvordan Gray står i forhold til Ojo. Men om de mener at Gray er hakket mer talentfull, mener jeg fint at de kan bytte ut Ojo med Gray om ikke mellomlegget er for stort.

Jeg blir minimalt overrasket om Dahoud blir kjøpt, og tror han kan være et godt kjøp, men synes ikke det er det midtbanen trenger mest. Det gir oss mer bredde på indreløperplassene, men gjør minimalt som backup for Henderson. Dahoud ser definitivt klart best ut offensivt og som en litt veikere, men bedre teknisk utgave av det Henderson var som indreløper.

Geis og Romeu er de eneste to jeg kommer på i PL og BL som er sånn noenlunde av den typen jeg ønsker. Usikker på om de er gode nok. Må vel finnes også noen i andre ligaer.

@leakness. Om jeg skal leke forumspoliti, så tenker jeg at fotballspillere i dag har satt seg i en posisjon der de har en pris. De må nok regne med at folk diskuterer prisen. Dette gjøres jo i forhandlinger mellom klubbene, mellom agent og klubb, på oppsettet for fantasy osv. Men pris kan diskuteres på mange måter. Få solgt den spilleren for h… Får vi 1 mill, så slå til. Så dårlig som den spilleren er, så er vi heldige om vi får 1 mill… Det er ufattelige at han ikke ble solgt da vi fikk bud på 1 mill…

Mitt supporterhjerte får ikke vondt om noen diskuterer pris basert på alder, nasjonalitet, dobbeltdekning på plasser, ol. Problemet mitt oppstår når spillere henges ut og snakkes ned og selges for å bli kvitt dem. Dette er etter mitt syn ikke 12. mannoppførsel.

Tror Sturridge er litt opp og Sakho litt ned, men stort sett enig.

Ellers legger nok ikke eierne fem flate øre på bordet. Hvorfor skulle de gjøre det, når klubben fint klarer å generere transfermidler alene. Vi vil jo gå i driftsoverskudd, skulle jeg tro.

Men £125m…det er mye.
Schmeichel (25), Sessegnon (15), Williams (40), Brereton (4), Gray (10) og fortsatt £30m igjen. Kanskje mer hvis Karius også selges og Ward kommer inn som reserve.

Herregud. Skjer det der, så kommer jeg med en “rant” lignende det som skjedde da Carroll ble kjøpt!

Sukk, ja her må jeg si det ble oppgradering av stallen.
Knapt noen av disse ville gått rett inn på laget.
Elendig bruk av pengene hvis dette skulle skje.

De salgsobjektene som kan bringe inn mest penger er vel Mignolet, Sakho, Markovic og Sturridge. Selger vi disse og slipper Lucas, bør vi ha minst £100m brutto til transfers. Det gir en snittpris på £20-25m på 4-5 nye spillere. Det bør egentlig være tilstrekkelig til å styrke bredden i troppen nokså betraktelig.

MEN, vi trenger en spiss, og de koster mer enn £25 mill, om de skal duge til noe… myyye mer.

Enig med @olave angående Kasper. Ikke interessant. Og så må det kjøpes en kvalitetsstopper. Og jeg håper virkelig vi går for en noe mer erfaren venstreback.

De siste £30 til en sentral midtbanespiller? Kanskje oppimot £40 for den rette spilleren tilogmed?

Jeg leste et rykte om £30m… :sunglasses:

Heldigvis er det så “out there” at jeg umulig tror det kan være sant.

Mest sannsynlig per dags dato kan være noe sånt som Hart (£15m), Dahoud (£15m), Brandt (£35m) + 1-2 mann til. Sikkert en midtstopper og kanskje en venstreback. Samt kanskje et stort talent til i angrepet.

Jeg tror egentlig Klopp er happy med førsteelleveren, minus keeperen. Slik at vi ser etter bedre rotasjonsspillere/alternativer.

En bedre/riktigere spiss enn Sturridge.
En ving som kan dekke opp for og alternere for de to andre.
En ung back.
En så god keeper som mulig.
Et alternativ til på sentral midtbane, men uten at det er noe klart ønske å bytte ut noen.
Kanskje en stopper, men Lovren og Matip har massiv tillit og vi snakker om å se an Gomez og vurdere hvor Klavan står.
Tipper jeg.

Ja, dette ligner noe.
Sturridge selges nok. Jeg ønsker en spiss i tillegg til en kant.
Firmino på topp er ikke helt optimalt, synes jeg.
Lacazette, MBappe ?
Dahoud har en utkjøpsklausul på £8.5m, ser jeg.

Mbappe blir vel latterlig dyr. Kanskje samme med Lacazette.

Håper ikke på Dahoud. Bare en gjetning, ikke et ønske.

Dersom vi skal cashe ut veldig mye penger på enkeltspillere til sommeren håper jeg det enten blir Brandt eller Werner offensivt, og/eller en på midtbanen, f.eks Keita. Kanskje også Bakayoko og Tolisso er verdt store summer, men det blir ren gjetning.