Rykter og spekulasjoner

Her fortsetter “Rykter og spekulasjoner”-tråden.

Pga. gjentakende tilbakemeldinger om tregheter, er gammel tråd låst og overtatt.
Den kan likevel refereres og lenkes til;
http://kopforum.liverpool.no/t/rykter-og-spekulasjoner-arkivert/59/43368

Round two, fight!

Da starter jeg med å kaste inn en brannfakkel, nå som sesongen er over og vi vurderer i hvor stor grad spissene Solanke og Ings har bidratt.

Det er ikke alltid lett å bidra om man blir byttet inn i kamper hvor laget sliter med å score mål, da mangelen på mål ikke alltid skyldes udugelige spisser. Noen ganger sliter laget med å produsere sjanser fordi de ikke spiller godt sammen og noen ganger kan man spille bra, men møter en motstander som gjør jobben sin defensivt.

De spillerne man ofte legger sin elsk på, er de typene som dukker opp når du virkelig trenger dem. Bare spør de røde fra Manchester om hvorfor Solskjær ble så umåtelig populær. Her har jeg tidligere påstått at Messi er bedre enn Ronaldo.

Ser man på målene til vår elskede Firmino (ja jeg elsker den mannen), så forteller det meg at Firmino på tross av 15 mål og 8 assist, ikke er veldig viktig når jevne kamper skal avgjøres. Og akkurat her har vi mistet mange poeng denne sesongen!

image
Er det ikke påfallende hvor lite Firmino har bidratt med i kamper hvor det er få mål?

Jeg håper vi kan hente inn en konkurrent til Firmino som scorer litt oftere i kamper hvor vi ikke scorer så mange mål. Om vi snakker om en super-sub, se det vet jeg ikke.

Zaha er linket, ser jeg. Han er også ønsket av de andre topplagene i PL.
Synes han har gjort et betydelig fremskritt denne sesongen.
Det som er bra, er at han er anvendelig.
Kan brukes i alle posisjoner lengst fremme.
Denne våren har Hodgson flyttet han opp på spissplassen. Benteke har inntatt benken.
Kunne vært en bra back-up til Firmino.
Samtidig er han god som kantspiller.
Et kinderegg, med andre ord.
Zaha scoret forøvrig mot West Bromwich i går.

Jeg skrev litt om Firmino i gamletråden. Firmino er primært playmaker og ballgjenvinner. Derfor overrasker det meg ikke at han ikke har avgjort noe særlig med mål. Jeg tror ofte det å bytte ham ut vil være feil, med mindre vi får tak i en spiller som kan gjøre samme jobben. En slik spiller vil da fort havne i unåde om han ikke scorer, mens faktum er at rollen i laget pdd handler om å sette opp laget til å score. Å putte selv kommer i andre rekke, etter at et angrep er startet.

Jeg tror det i så fall er mer å hente i å bytte om til 4 angripere, eller å sette inn en mer offensiv midtbanespiller. Etter sommeren kan det hende situasjonen er en annen, og playmaker/ballvinner spillet i en annen posisjon (Keita?). Da er saken en annen. Men per i dag er goalgetterne våre plassert ved siden av «spiss», heller enn å være «spiss».

Trist at Ox kanskje ikke kan spille fotball igjen før November.

Jeg vil ikke bytte ut Firmino, men jeg håper vi finner noen som kan gjøre jobben om Firmino er skadet, sliten eller ute av form. Jeg håper at klubben kan ha konkurranse også om den sentrale plassen lengst framme i banen. Når har konkurranse skadet?

Og ja, jeg er ikke fremmed for å se Firmino i en fremskutt midtbanerolle sammen med løpsmaskiner som Henderson og Keita.

Fatality! Scorpion wins

(sorry, couldn’t help myself)

Hvorfor en ny tråd?

Greit med ny tråd, den andre tråden ble I lengste laget. Så blir mer ryddig og starte ny tråd nå.

Så litt på WHU-fan TV, og de snakka mye om at de hadde hørt at Lanzini er på vei til LFC

Må nok styrke midten ja! Fekir og gjerne enda en.

Frykter for Ox. Han er eksplosiv og er i stor grad avhengig av sin hurtighet. Vil ta tid før han er tilbake etter den kneskaden er jeg redd…

CITY WANT JORGINHO

We understand Manchester City are keen on signing Napoli midfielder Jorginho.

The Italy international has been monitored by City for a while and he’s on their list of summer targets.

Jorginho, 26, has five international caps and some reports claim City have already made enquiries as to his availability, with the Serie A club.

Napoli reportedly value the player at around £53million.

I gårsdagens kamp mot Everton var han i fyr og flamme. Scoret to av målene.

Hadde ikke følt meg særlig betrygget av det svaret om jeg var Tottenham-supporter.

Skulle de miste Pochettino og kanskje Eriksen så skal man se at det ikke blir så lett. Voldsomt med penger til spillerkjøp blir det vel heller ikke med den sinnsyke stadionen de bygger. Bra for oss om både Spurs, Chelsea og Arsenal bytter manager i sommer. Og United neste år? :grin::+1:

Kane til Real Madrid da, hvis Pochettino drar. Eriksen til Barcelona.

Ganske sikkert en fordel for oss om Tottenham skulle miste både manager og spillere, men jeg håper likevel ikke det skjer. Jeg liker Tottenham på alle måter (bare de får Alli til å slutte å filme). En finfin klubb, som kan få befeste seg i topp 4 sammen med oss.

Liker Tottenham, bortsett fra Alli og Kane. Etter årets sesong der Kane krevde det målet pluss all divinga hans misliker jeg spilleren Kane grenseløst.

For min del så kan Tottenham ramle ned på Everton sitt nivå, jo enklere blir det for Liverpool å sikre seg en topp fire plassering.

Tottenham har vært overraskende stabile de siste årene. Dette kler dem dårlig, så jeg tipper at Spurs blir den store skuffelsen i 2018-19.