Rykter og spekulasjoner

Blir spennende å se hvem som vil ta den jobben når klubben ligger under transferban.
Lampard er kanskje en som gjerne gjør det, men jeg tviler på at noen meritterte store navn er interessert. Det må i så fall være for pengene - sannsynligheten for sparken & fallskjerm innen 1-2 år er jo rimelig stor.

Syns vel egentlig det er helt åpenbart med Lampard, ja. Samlende for både klubb, spillere og fans i en tid som ellers sikkert er preget av noe mumling etter Hazard dro.

På en annen side så er det rart om Lampard ønsker å ta over et Chelsea i krise. I motsetning til en “come and go”-manager som sikkert er fornøyd med fallskjerm-scenariet @pse skisserer, så vil jeg tro at Lampard når/om han tar over Chelsea ser for seg å bli i mange år. Han gir seg selv et fryktelig dårlig utgangspunkt om han tar over nå.

Så… Finnes det en ledig toppmanager på markedet som er vant til å lede en klubb i et par år før han får sparken med en klekkelig fallskjerm og som kjenner Chelsea godt? Vel, det finnes en spesiell én…

Mourinho kjenner Chelsea meget godt. Ironi.

Uenig i at det er et spesielt dårlig tidspunkt å ta over Chelsea. Forventningene er ikke å utfordre om ligatittel neste sesong, og selv om Pulisic er ingen Hazard ennå (eller muligens aldri) så er han en lovende erstatter.

Transferban’en blir myket opp av at den signeringen allerede er gjort, og med tilførsel av 41 lånespillere så er det nok å velge blant av andre mulige spillere.

Viktigste poenget:

Det er kun Man City og Liverpool som er en åpenbar topp 4-klubb. Både Man Utd og Tottenham vil fort stå i en verre situasjon.

Vet ikke om Lampard ser på det som en risiko, han er og vil forbli en legende i klubben. Dersom han overtar klubben under transferban tenker jeg han er en som kan roe ned forventningene til klubben igjen kan kjøpe. Noen fans vil være misfornøyd uansett hva de velger.

Mourinho? Nei. Blir sjokkert om det skjer. Da er det ikke håp for noen av partene…

41 spillere er kvantitativt mange, men jeg antar at det store flertallet er ganske uprøvede unggutter? Det kan selvsagt være noe gull her, men jeg vil tro at de aller fleste ikke vil holde det nivået Chelsea trenger for å være i den posisjonen de ønsker.

Chelsea kan vel ikke kjøpe spillere neste sesong heller? At Lampard kan slippe forventningene om gull neste år tviler jeg ikke på, men jeg vil tro at forventes CL der i løpet av et par år. Og det syns jeg ser særdeles vanskelig ut, da jeg har større tiltro til resten av topp 6 enn deg (om da ikke flere (Tottenham?) også rakner).

Lampard er en legende og det vil han nok forbli uansett, men om han skulle floppe som manager nå så vil den få en kraftig ripe i lakken. Om MU fortsetter slik de avslutta sesongen så tror jeg ikke Solskjærs status vil være like ikoniske fremover.

Og Mourinho var bare en spøk altså. Mr Big Spender tar jo ikke over en klubb med transferban.

Selvfølgelig. Det er ikke nødvendigvis slik at de sitter på den ene de Bruynen etter den andre. Eller Salah. Lukaku. Matic… Men sannsynligvis er det jo heller spillere som Hudson-Odoi som kan gi de noe ekstra. Vil tro de irriterer seg litt over å ha sluppet Declan Rice, forøvrig.

Det er to overgangsvinduer, så er kun kommende sesong. Neste sommer er det åpent igjen.

Skjønte at Mourinho var en spøk :wink: De fleste som nevner hans navn om dagen gjør det i forbindelse med en spøk…

Jeg stusset på det samme… Her er det bare å la konspirasjonsteoriene løpe løpsk :grinning:

Uefa har begynt å flekse juridiske muskler, mens Chelsea sin transferban jo er ilagt av Fifa.

Godt at Infantino og resten av ledelsen der aldri har vært innblandet i korrupsjon og spill i kullissene sammen med klubbene tidligere…

Aha! Trodde det gjaldt neste sommervindu også. Da er det jo straks ikke så ille lenger.

Men for å se saken fra et Liverpool-perspektiv: jeg håper legenden Gerrard får ta over et mønsterbruk etter Klopp, i motsetning til legenden Kenny som tok over en klubb i kaos etter Hodgson (les: Hicks & Gillett).

Dog blir jeg ikke overrasket om det faktisk blir Lampard. Selv om han tross alt er ganske uerfaren.

Når Klopp er ferdig så er vel klubben i en slik stand da at det er en mann som skiller seg ut til å overta: den godeste Pep!

Chelsea. Hadde jeg vært i buksene til Marina (vel, den kan jo tolkes på forskjellige måter) så hadde jeg sett til en av de unge, gode tyske trenerne som, i likhet med Klopp, liker å bygge gode lag. Se på Hasenhüttl i Southampton for eksempel. En manager med spennende idéer.

Jeg har liten tro på at dette transfer-ban blir noen stor hindring for Chelsea, være det seg ansettelse av manager eller sportslig utvikling.

Gode spillere har de i bøtter og spann og de vil være attraktive for de aller fleste managere.

Kanskje fører det til at klubben prøver en litt annen kurs i forhold til rekruttering. De trenger da å se litt på talentutviklingen sin og dette kan åpne opp for litt andre trenertyper samt gi muligheter for de talentene som allerede er i klubben.

Er jo lov å håpe at litt motgang skal gi russerklubben en solid knekk, men det motsatte kan likegodt skje

I skoene til, ja… Men hvor kom buksene inn? :stuck_out_tongue:

Haha! Trapped between two minds … til mitt forsvar? :joy:

Eller kanskje det kan brukes? Bokmålsordboka | Nynorskordboka

Har de faktisk det?
På sentral midtbane har de gode spillere, men de selger en av Europas beste vinger nå, og får inn en spiller som ikke har prøvd seg i PL før. På spissplassen har de brukt en innleid spiller (som ikke har prestert særlig bra uansett), men han forsvinner jo nå, og da sitter de igjen med Giroud som eneste rene spissen hvis jeg ikke tar feil.

Jeg synes det var helt nydelig. Du er selv forfatter av ditt eget innlegg, og kan bruke språklige virkemidler, om du vil.
Det finnes ingen lov (på kopforum) som sier det ikke er lov å skrive om uttrykk.

Feks, så feier jeg bak min egen dør.

Spillere som er fylt 21 år eller eldre som har vært på utlån fra Chelsea denne sesongen ;

I tillegg har de hatt noen talentfulle U21-spillere på utlån, som f.eks. Reece James og Mason Mount.

3 fulle 11ere + 3 reserver av senior-spillere på utlån.

Flott oversikt.
Viste de hadde en del ute på lån, men at det var så mange var en overraskelse. Litt å ta av der, og det er jo noen av dem som allerede har prestert godt på bra nivå.

Som jeg sa, mest unge og uprøvede! Særlig spent er jeg på den den kommende karrieren til den purunge Eduardo. Akk, så feil kan man altså ta :smiley:

Men antagelsen om at ikke særlig mange av de utlånte ikke vil kunne heve Chelsea til gulljakt holder vel fortsatt vann?

Er det Kylian som skal erstatte Eden? :slight_smile:

Kan vell se langt etter De Ligt om dette stemmer. 290 000 euro i uken er mer enn hva som er fornuftig. Viva la FFP!