Rykter og spekulasjoner

Men hvor skal Griezmann?

Men han har sagt at han foretrekker våres spillestil i England, så om vi vi ha han, så tror jeg vi får han, men det bare klopp

Kult. Skal bli spennende å se han i Liverpool drakt

Jeg tror det blir Barca til slutt

Høyre midtbanespiller i en 442 er noe helt annet enn ving i 433. Vi spiller ikke med «vanlige» vinger nei, men om noe så er det enda viktigere med fart og driblinger i vårt system enn i f.eks. Citys. Jeg har absolutt ingen tro på Fernandes på vingen hos oss, men vi finner sikkert heller aldri ut om han passer der.

Det kommer jo helt an på hvordan man splller det i 4-4-2. Er jo ingen fasit at en ving i et system spiller på kun en måte. Og som sagt. Jeg sier ikke det er hans beste posisjon, men han kan helt klart vikariere der om det trengs. Han kan også spille indreløper, 10’er og tror han fint kunne vikariert som falsk nier også i klopp sitt system.

Fyren er en veldig fleksibel, da særlig offensivt. Har sett han en rekke ganger. Er utrolig smart i bevegelsene uten ball også, og er enorm teknisk og er også god til å drible.

BBCs Richard Askam melder:

Så da har City meldt seg ut. De sa vel noe av det samme om VVD (når de forstod at kampen var tapt).

Nå trenger vi vel heller noen som har vingspissen som sin beste posisjon fremfor noen som kan vikariere der om det trengs. Det har vi allerede. 10-er trenger vi iallfall ikke og egentlig heller ikke indreløper.

Depay ville vært et naturlig valg av mange grunner. Stiller meg dog skeptisk til at han virker å ha modenhetsnivå omtrent på linje med en fjortis.

City kunne vel trenge et bedre alternativ / partner til Aguero kanskje?

Han er bedre enn de som kan vikariere der nå. Har spilt feks manè sin posisjon som venstre forward før. Han er ikke like god som salah og manè, men han er fremdeles god. Tror han hadde fungert glimrende som innovervendt kant med den skuddfoten og fantastisk pasningsfot. For meg er det bare en fordel at vi ikke kjøper nøyaktig samme typer som vi har nå. Han tilfører noe annet. Han kan ikke minst spille for firmino også, uten at vi har nødt å legge om slik vi må når origi spiller. Om klopp vil spille 4-2-3-1 så hadde han vært fantastisk som den bak spissen. Er enig at depay er det beste valget, om jeg kunne valgt, pga spillertypen. For å være helt ærlig så bryr det meg lite at han er høy på seg selv. Med vvd og wijnaldum i troppen, og ikke minst klopp så tror jeg han vil prestere, og holde seg på matta.

Uff. Man må jo mangle et eller annet for å signere for den klubben.

Er det litt stille før stormen nå? overraskende lite overganger pt.

Ja. Er inne her hele tiden, men ingenting skjer. Skyldes det Nation League?

Sesongen er ikke skikkelig over ennå pga landskampene. Ingen ønsker forhandlinger midt under viktige landskamper.

Om noen få dager starter er det over. Da er det noe tid til Afrikamesterskapet, mens Copa er jeg usikker på når starter. Uansett vil det nok ta av blant storklubbene ganske snart, og jeg blir ikke sjokkert om Liverpool drar opp ett angrepsalternativ innen en ukes tid.

Ser forresten også litt frem til United begynner å gjøre sin fremstøt. Blir ikke overrasket om de skyter med hagle, og bommer på alt de sikter på. Mens det kanskje forsvinner noen spillere av en viss verdi…

Afrikamesterkapet starter om to uker.
Copa America kommende helg.

Tror nok det er mye av grunnen

Er det ikke bare det at den internasjonale åpningen av overgangsvinduet ikke har vært ennå.

Bare det engelske som har åpnet hittil.

Frankrike åpner 16 juni og resten av de store 1.juli.

Se: Transfer Window: When the Summer Window Opens & Closes Across Europe | 90min

Har ingenting å si. Overganger kan annonseres når som helst. Jfr. f.eks Fabinho i fjor.

Kan se ut som Solskjær går for en av de signeringene jeg mente de bør gjøre sommer.

Manchester United want to sign Aaron Wan-Bissaka from Crystal Palace and one source has told Sky Sports News they have made a substantial bid for the England U21 international.

Mohamed er bedre! Hvilken klubb stikker av med Buddha?