Rykter og spekulasjoner

. Origi spilte spiss mot Spurs, barca, Newcastle på slutten av sesongen, og da skårte han mesteparten av målene sine denne sesongen. For meg virker det som klopp nå ser at han igjen er i den formen han var før han ble skadet i 2016. Da spilte han spiss. Han er en impact-spiller og jeg tror klopp ser på han på en annen måte nå, enn tidligere i sesongen når han ble benyttet på kanten. Han har fått tilbake den evnen å være på rett sted til rett tid. For meg er det meningsløst å kvitte seg med han om han vil bli, fordi han har noe ingen av våres andre offensive spillere har. Mest trolig blir han billig i drift også

Klopp sier selv at Salah er spissen:

“We have a very strange 4-5-1 formation with Sadio as a midfielder, Bobby [Roberto Firmino] being a midfielder more or less and Mo [Salah] being a striker, even though he plays in a little different position.»

West Ham are close to signing Villarreal midfielder Pablo Fornals for £25m.

Er vi så «uheldig» å henge med i ligacupen utover, blir kampbelastninga enorm fra desember og ut om vi også er med i CL til minimum kvartfinale.

Vi hadde slitt med FA cup semi og ligacupsemi i år med den relativt tynne troppen.

Derfor vil Shaq og Lallana være gode å ha som cover.

En ny offensiv mest prekært. Manè kan fort spille finale i AM 20. juli. Tre uker før seriestart. Salah kan gjøre det samme og Firmino spiller nok finale i Copa 7/7.

De gjør behovet stort for Shaq, Origi og ny offensiv tidlig i sesongen.

Har ikke forumet forlengst tatt i bruk den betegnelsen på Salah og Mané, ref. hvordan vi oftest spiller?

Jeg skjønner ikke annet enn at vi ser etter to angripere og to forsvarere av høy høy klasse. Til neste sesong vet vi at det blir 38 ligakamper, 2 typ charity shield kamper, 1 VM kamp, 6 CL kamper, 1 ligacup og 1 FA cup. Det er totalt 49 kamper hvis vi, Fowler forby, taper alle cup kampene. Plusse på landslagskamper da samtlige av våre spillere i 11 elleveren sklir inn i et hvert landslag vil den fysiske påkjenningen være stor.

Forstår at å få inn alle 4 er optimistisk, men det bør være et mål. Skader og formdupper på de tre foran eller noen av de bak gjør at vi trenger å ha mer krutt på benken.

Slik jeg ser det har vi:
TAA, Gomez, Matip, VVD og Robbo bak som er av høy kvalitet. Det dropper en god del, men er på ingen måte krise å spille med Lovren eller Milner fra start i cup kamper o.l, men det er på ingen måte optimalt.

Så har vi Mane, Salah og Bobby på toppen og igjen er Origi og Shaqiri mulig å sette innpå, men ikke optimalt. Brewster er spennende, men fortsatt et ungt talent.

Midtbanen anser jeg som mer enn god nok i tillegg til en god bredde. Hendo, Gini og Fabinho er av høy klasse og bak dem er ikke OX, Keita, Milner eller Lallana spillere jeg har et problem av at kommer inn.

Så får vi jo se hva som skjer fremover, men hvis disse 5 bak og 3 foran spiller 40 matcher hver neste sesong er jeg selvsagt fornøyd, men det gjør at det fortsatt er en haug av kamper de kanskje ikke spiller. Skader og varierende form vil forekomme. Se på Man City. De har Sane, Aguero, Sterling, Bernardo og Mahrez som kan spille foran. Disse holder et høyere nivå enn Shaqiri og Origi. Til tross for dette har de klart å la en ung fole som Phil Foden få slippe til. Det er det vi vil se med Brewster også.

Så gi meg gjerne en aldrende Cavani som senter eller en Max Kruse på en ettårskontrakt. Gi De Ligt 200k i uken hvis Salah og Van Dijk synes det er ok. Signer Wan Bissaka eller Max Aarons som backalternativ. Kanskje TAA viser seg verdifull som en Mane på høyresiden og dermed kan Mane spille som Salah gjør. Signer Pepe hvis han er så god som han høres ut.

Vi skal selvsagt få la unggutta få ha en mulighet, men vi skal også toppe fjorårets sesong. Det gjør vi ikke uten at vi henter inn noen på topp og noen bak i tilfelle skader etter min mening.

Mulig, jeg har kanskje bare vært logget av disse diskusjonene for lenge. En spiss for meg er noe som er sentrert, mens en ving er noe ute til siden for sentrum. Man kan altså ikke være begge deler på en gang.

Jeg synes høyre og venstre angriper passer bedre for spillere som Salah og Mane.

Potato , potahto, Tomato, tomahto

Origi er klart bedre som midtspiss enn han er som vingspiss. Behovet for en ny angriper er nødvendig.

Er jo litt flashback til samme caset med en nordlending under CL finalen i Athen… Der var det vel ca 100 stk som brant seg?

Messi og Mbappe, thats it.

Skulle tro dette overgangsvinduet skulle være tidenes mest interessante overgangsvindu, men for meg er det et av de mest uinteressante.
Liverpool har trolig aldri vært mer attraktive på markedet for verdensklasse spillere, men jeg tviler på det kommer noen «world beaters» inn.

Jeg har et få antall spillere jeg virkelig ønsker meg inn, men jeg har null tro på at Liverpool vil sprenge overgangsrekord og lønnsbudsjett som vil kreves for de flest under. Og om de fleste under vil være fornøyde med å ikke være sikker plass i startelleveren?
De Ligt
Mbappe
Dybala
Griezmann
Ndombele
Felix
Son
Eriksen
Sané

Vi linkes av lugubre medier til Pepé, Coutinho, Depay, Dembele, Rabiot osv, men ingen av dem interesserer meg. De blir veldig dyre backupspillere. I tillegg har 4/5 her et rykte som bråkbøtter.

Har ikke større forventninger enn at jeg er ok fornøyd om vi får Reina, backup venstreback, Jimenez og kanskje en hurtig ving. Selfølgelig beholder vi alle fra i fjor.

Sikkert noen som husker denne oksen på Porto fra CL kampene.

Til de som ønsker Dybala: Hvorfor?

Jeg synes at han har vært overvurdert siden han slo gjennom for Palermo. Han har gudbenådet teknikk og er en spiller med høyt potensiale, men ikke spesielt produktiv. Litt som Hazard, hvis man ser bort fra i år.

Uansett har fyren selvfølgelig ingenting å gjøre i LFC, og det kommer heller ikke til å skje. Hadde vært et typisk Man Utd-kjøp, men de ryktene har dødd ut.

Fullstendig enig! Sitter med en følelse på at de som ønsker Dybala ikke har sett han på svært lenge. Det han har vist i år er ikke noe som tilsier at han er verdt på langt nær det som ryktene skal ha det til. Altfor usynlig. Mangler i tillegg farten Klopp ønsker fremme.

Produktiv frem til Ronaldo tok over og Dybala ble henvist til benk. 22 mål 33 kamper for et år siden. Spiller hovedsaklig bak spissen eller på høyrekant. God dødballfot, god teknikk, god overblikk og god avslutter. Plasser han i Firminorollen la Klopp lære ham gegenpress så er han det nærmeste du kommer Firmino, om ikke bedre.

God teknikk, men har ikke troen på at Dybala har motoren til å løpe like mye som Firmino gjør.

…og det blir ikke i Liverpool, for vi spiller sjelden 4-4-1-1 eller 4-2-3-1.

Løp å kjøp :slight_smile:

Bra for oss og bra for Lovren - YNWA