Rykter og spekulasjoner

Generel diskusjon rundt løse og mer håndfaste overgangsrykter med høy terskel.

10. Philippe Coutinho
Liverpool sesongtråd 2017/18

Liverpool have lined up Southampton forward Sadio Mane as a potential alternative to Mario Gotze.

The ECHO understands that Jurgen Klopp is a big admirer of the Senegal international, having kept tabs on Mane since his days at Red Bull Salzburg.

Mane scored 15 goals for Southampton last season and it is understood that the Reds will face strong competition from the likes of Manchester United and Tottenham for the player’s signature.

No approach has yet been made by Liverpool for the 24-year-old, who is rated at around £25m. Southampton resisted an offer from Man United last summer and are likely to be keen to hang on to their prized asset again this year.

Sadio Mane of Southampton (10) celebrates as he scores his second goal and his team’s third during the Barclays Premier League match between Southampton and Manchester City at St Mary’s Stadium on May 1, 2016 in Southampton, England. (Photo by Clive Rose/Getty Images)
The Reds were actually close to a deal for Mane back in 2014, but then manager Brendan Rodgers declined the chance to sign the forward, who would then move to Southampton in a £12m deal. He has since scored 25 goals in 75 games for the Saints - including a double against the Reds last season as Southampton overturned a 2-0 deficit to win 3-2 at St Mary’s.

Liverpool have signed Adam Lallana, Rickie Lambert, Dejan Lovren and Nathaniel Clyne from the South Coast club in the last two years.

Kilde: Liverpool Echo

Veldig spennende tid i møte nå :slight_smile: Får vi inn storfisk, eller ei?

Testing. Får ikke svart når jeg trykker den svarte firkanten med svar og pil under her.

Tipper ingen storfisk!

Vi opplever noen server problemer, Sys admin er på saken. Alltid litt floker ved ny lansering

AS: Roma er i pole position for Matteo Kovacic, men Liverpool skal ha kommet med bud (€30m).

Kovacic er for god til at jeg klarer å tro helt på det. Spennende spillertype. En slik spiller gjør oss dog avhengig av at Can tar store defensive steg. Ville egentlig heller tenkt på N’Kante som noe sånt vi hadde hatt behov for, men en tilgjengelig Kovacic er verdt det.

Hvis vi får han inn så er det scup for oss…

Er ikke han veldig lik de vi allerede har på midtbanen?

Han er primært en defensiv midtbanespiller som har playmaker-egenskaper. Jeg føler ikke at dette er en spillertype vi har fra før i klubben. Vi har spillere vi kan plassere i den posisjonen, men ikke som har dette som sin naturlige spillestil.

Men; som sagt, det gjør Emre Can til vår primære defensive av våre to dypeste midtbanespillere. Krever mer disiplin fra tyskeren - men jeg tror det kan funke som bare det!

Can og Kantè er litt like for min del i forhold til rollen de har på laga sine, Kovacic har mer offensive kvaliteter ut i fra det hva jeg har sett av han i Inter (ikke noe ekspert på han altså ei Inter), fikk ett inntrykk at han like å avansere oppover i banen under oppbyggningen, men det kan være en rolle han hadde fått tildelt av treneren. Mitt innrykk av han er at han er off. mid. med noe def. kvaliteter. Likte ihvertfall det jeg så av han, upolert kvalitet.

Kovacic er en talentfull midtbanespiller, og han hadde blitt en sold oppgradering fra Stewart og Lucas. Etter min mening mangler Liverpool en spiller som kan styre spillet fra sin sentrale midtbaneposisjon.

Hector Herrera som også er linket kan være en interessant spiller. 14 mål og 14 assists for Porto. Blir beskrevet som en «all action midfielder».
Konkurrent til Can og Henderson ?

Hentet fra football whispers.
Hottest Liverpool whispers i dag. RW
Mateo Kovacic - Real Madrid 3.4
Jonathan Tah - Bayer Leverkusen 1.7
Gonzalo Higuain - Napoli 1.7
Theo Wallcott - Arsenal 1.6
Piotr Zielinski - Udinese 1.6
Mahmoud Dahoud - Borussia M 1.3
Islam Slimani - Sporting Lisboa 1.2
Sadio Mane - Southampton 1.2
Ivan Perisic - Inter Milan 1.1
Mario Gøtze - Bayern M 1.0

Tipper at noen av disse spillerne er de Klopp kommer til å gå for i sommer.

Ja vi må nok bare innse at for å få gode spillere så holder det ikke å betale 100-200mill for dem lengre.

Virker som man må opp på 300-400m for de fleste av de spillerne vi her inne kunne tenkt oss i alle fall.

Tja, vil vel si vi har betalt for mye for for mange spillere i ett 10-år.

Når vi i tillegg bommer på andre kjøp også, bommer på sammensetning av stall, og selger våre beste er vel ståa helt ‘ok’.

Silly season - Leicester byr £25M for Deeney. Watford sier nei! - kanskje litt crazy season.

Iføge søndagens mer eller mindre seriøse rykter er prislappen på £65m for Aubameyang i stiveste laget for Manchester City. Merkelig det, når de kan betale nesten £50m for Sterling, skulle man tro at de kunne hoste opp £15 - 16m ekstra for å sikre seg en av europas hotteste og mest målfarlig spiss.

Liverpool has just had talks for Kovacic. He is appreciated. Real asked €25M; and no loan. At the moment, no bid from #LFC. Interest, yes.

— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) 19. juni 2016

Håper inderlig dette stemmer :smiley:

Filip Kostic er linket. Den nye Bale…:astonished: