Rykter og spekulasjoner

Noen få på Twitter antyder flere enn én. Og som @Kramer32, @eliasar og jeg nå har påpekt, er det uproblematisk å liste opp disse. Har enda til gode å se det enkleste av det enkle bli gjort for å bygge troverdighet. Kanskje er @Mrhakimi ekte, men akkurat nå så er det vanskelig å se, siden det å bevare et snev av viktighet, eksklusivitet osv. rundt egen bruker viktigere enn å liste noen twitterbrukere.

https://twitter.com/TheFirmBL/status/886850486103666692

Kan bli skummelt! :stuck_out_tongue:

Hvem er han HER? :open_mouth: :flushed:

Helt klart, bare så han nevnte Kelly og i tilfelle ikke alle fikk med seg det så nevnte jeg det. Da kan man vel tenke at de andre twitterkildene er i noe samme gata. Intet spektakulært der med andre ord. Det som hadde vært spektakulært var om han hadde ordentlige kilder utenfor twitter. Noe som er usannsynlig, men i teorien mulig da vi ikke vet hvem vedkommende er.

Dette er bare en spøk. Han sier lykke til til Eldin Jakupovic som er på vei til Leicester.

Ser for meg en ny Balotelli sommer…

Det kan jeg ikke forestille meg. Vi blir aldri under Klopp å kjøpe en spiller som ikke passer til hvordan vi spiller.
Når det gjelder Twitter, i går var det en som kalte seg James Pearce Echo som påstod vi hadde signert VvD, Hadde rett profilbilde også. Jeg sjekket først Liverpool Echo, ingenting der. Så sjekket jeg James Pearce sin twitter konto, ingenting der heller. Det var en kar som hadde opprettet en falsk konto. I tre minutt var jeg overbevist at vi hadde signert VvD.

keita er på vei, det virker som om Klopp forklarer dette i metafor og sammenligner det med bilkjøp :joy:

de første meldingene som kan bekreftes fra Leipzig var direkte fra direktøren:
Keita selges IKKE!

I etterkant har vi fått avslått vårt første bud, og forbereder ett nytt.
Samtidig har spilleren avvist samtaler med andre klubber og vil kun til Liverpool.

Klopp røper at de har en plan b også, men det virker ikke som om han ønsker å utdype dette nærmere… Men han bekrefter at det IKKE blir en Ballotelli sommer… phu :sweat_smile:

Har veldig sikre kilder på twitter som sier at vi ikke ønsket Lukaku. Kildene opplyser også at vi er ute etter Keita og VVD. De sier at enten får vi dem eller så får vi dem ikke denne uka eller neste eller forhåpenligvis før vinduet stenges. :sunglasses:

Tror de som ikke vil si noe konkret om opphavet til ryktene burde ta seg en god slurk vann før de skriver mer i tråden.

Jeg synes ikke det ser ut som det i det hele tatt. Er det noe jeg synes Klopp er tydelig på, er at han heller lar være å kjøpe enn å kjøpe noe han ikke er sikker på.

Og ellers er jeg ganske komfortabel med situasjonen. Jeg synes ikke vi trener noen flere spisser, faktisk har vi i overkant mange. Jeg er ikke lenger i tvil om at Sturridge fortsetter, og da har vi nivået oppe. På vingplass har Salah løftet oss kraftig, slik at hele angrepet er komplettert og styrket.

Midtbanen? Henderson kunne spilt på samtlige lag i PL. Can kan spille i Hendos posisjon også, og det virker som om vi uansett ikke lar Can gå (jeg holder Keita-scenariet utenfor nå). Wijnaldum var meget god sist sesong og blir trolig enda bedre nå, og Grujic viser lovende takter. Lallana er en av PLs beste offensive midtbanespillere og idet vi har Salah på plass, vil Coutinho også kunne spille på midtbanen. For meg betyr dette at uansett hvordan det går med Keita, har vi en veldig, veldig god midtbane, Keita vil selvsagt være stort, men det er vi alle enige i. Skulle det ikke bli mulig å få til, er vi fortsatt svært sterke - dét er poenget mitt. Jeg forstår godt at vi jobber med Keita og bruker tiden som skal til, i stedet for å gå etter noe annet. Vi trenger ikke bredde, men vi trenger noe enda bedre - dersom det er mulig å finne.

I midtforsvaret holder Matip og Lovren veldig høyt nivå. Jeg mener det - Lovren er god, og de to kler hverandre. Men bak dem er det for tynt, spesielt når Lucas forsvinner. Klavan er ikke dårlig, men det er ikke nok. Gomez er tilbake, er fortsatt et usikkert kort - og Stewart spilte vel stopper i siste kamp. Antallet er stort nok, men jeg skulle gjerne hatt én til på nivå med de to førstevalgene. VVD vil være perfekt og jeg forstår at vi drøyer i det lengste med å se etter noe annet.

Backer? OK. Clyne og Milner er høy klasse, mener jeg. TAA er bra cover til høyre, og kanskje holder han nivået til å bli førstevalg allerede nå. Til venstre er vi tyeligvis på shopper’n og da er alt OK: Keeperplassen ser også bra ut.

Det er altså ingen krise, vi har en bra stall - som blir enda bedre nå når de er mer samspilte, og de unge er blitt litt eldre. Vi trenger ikke å kjøpe mye, bare de en-to spillerne som (forhåpentligvis) er enda bedre enn de vi har. Og det er bare i forsvaret det egentlig er litt tynt.

Dette innlegget likte jeg svært godt, og jeg tenker også slik. Liverpool er rett og slett et svært bra lag.

Ser fra bilder tatt ved et sykehusbesøk,i hong kong att Kamil Grabbara er med på turen uten å vere i troppen,blir ward lånt ut likevel og Grabbara 3 keeper?

Ble meldt at Ward hadde problemer med ryggen

Grabbara ansees tydeligvis som et så stort talent, at han tas med for å lære selv om han ikke er tilgjengelig for å spille kamper der. Et tegn på at Klopp og Achterberg har høye tanker om gutten!

Nå har jeg lest “politi-innleggene” til deg og @ciedre lenge, og nå greier jeg ikke å holde kjeft lengre!

Jeg har forstått at du er veldig opptatt av @kramer32 (noen ganger lurer jeg på om det er ditt alter ego) og har plukket deg ut han som ditt “offer” her inne, men har du vurdert å se deg selv i speilet? Bidrar du til å høyne kvaliteten med å “plukke” på ham hele tiden?

Dette er et forum for Liverpool-supportere i alle alder og av alle slag. Da må vi tolerere at det legges ut innlegg av varierende kvalitet, og vi må tolerere at enkelte brukere kanskje vingler mer enn andre. Jeg har selv en 16-åring i hus som er ivrig medsupporter og får stadig oppleve hvordan svart kan bli hvitt i løpet av sekunder og tilbake igjen rett etterpå. Selv om jeg kunne ønske meg flere fargenyanser i alle vurderinger, kan jeg ikke forvente at alle tenker sånn.

Dere to har ikke fasiten på hvordan brukerne skal være, så hvorfor bruke så mye tid på å fortelle hva som er “rett”? Gud bedre, takk for at ikke alle er som dere (eller meg, for den saks skyld)!

Vi må tolerere at enkelte ønsker å være hallelujah-skribenter a la @andy, for å forsøke å spre en optimisme her inne. Når Andy forklarer hva han virkelig mener, er jo han en klok og ettertenksom fyr, så det er bare hans valg av “metode” å være positivisme-predikant.

På samme måte må vi tolerere at noen har en skriveform som gir uttrykk for at de vet mer enn oss andre når det gjelder rykter, som @liverscouser80 eller nyankomne @Mrhakimi. So what? Kan dere ikke bare ta de som de er?
Troverdigheten deres er antageligvis like stor som alle andre som synser, men de velger å stille seg på en høyere platform enn mange andre. De håper på glorie eller så faller de langt. Dette er jo dessverre en av ulempene med et “anonymt” forum, selv om det bare er for supportere av denne klubben.

Likeledes må vi tåle at noen er utålmodige, skeptiske eller negative. Siden dette er et forum er det vel bare å diskutere med dem? Dersom de fremstår som uinteresserte til å diskutere, men bare vil slenge fra seg søppel - overse dem!

Jeg mener det er mangfoldet som gjør forumet bra, så da tolererer jeg at jeg bruker noe tid på å lese uinteressante innlegg.

Angående vannet, jeg foreslår at du heller litt over hodet på deg selv, roer ned og tar en vurdering av dine bidrag når det gjelder det jeg skriver om.

Jeg liker både deg og @ciedre veldig godt som skribenter ellers så målet er ikke å kneble dere på forumet, men å fokusere på hva dere selv kan bidra med, i stedet for at dere bidrar med å irettesette andre.

Beklager at dette ble personfokusert, men målet er å heve “sakskvaliteten”. :innocent:

Hvor sterke mener du vi er slik laget står i dag? Anta at Keita og VVD ryker og at feks Robertson kommer inn på backen. Hva mener du da man kan forvente av laget kommende sesong?

Hvis Keita og/eller VVD er de som skal til for å løfte laget “helt til topps”, må jo dagens tropp allerede være meget god :wink:?

Dagens tropp vil jeg si er veldig god, mangler bare bredde de 2 signeringene gir oss det. Tipper også da en VB kommer inn. Da har vi dobbel og trippel dekning på så og si alle posisjoner, med gode spillere.

Enig i det mest du skriver Carragher.
Midtbanen:
Om Keita skulle utebli, så er det ingen krise. Den sentrale midtbanen med Henderson, Wijnaldum og Lallana vil fortsatt være okay. Bredde finner vi først og fremst i Can og Grujic, samt at vi kan benytte Coutinho på midtbanen. Vi kan jo samtidig håpe på at vi finner en ny venstreback som er god nok til at Milner kan benyttes på midtbanen ved behov.

Forsvaret:
Sentralt trenger vi en ny spiller som erstatter for Sakho. Her er vi alle enige om at spilleren bør være av såpass kvalitet at Lovren eller Matip får en ny partner. VVD passer perfekt, men en overgang ser dessverre veldig vanskelig ut. Jeg venter spent på rykter om plan B. På høyrebacken har vi to gode alternativer i Clyne og TAA. På venstre back trenger vi som sagt en ny spiller. Jeg mener personlig at et kjøp av Andrew Robertson blir feil.

Angrepet:
I utgangspunktet har vi ok dekning med Flaminio, Mane, Salah, Countinho, Origi og Sturridge. Jeg finner ikke plass til spillere som Ings og Solanke. Samtidig savner jeg en spiss av samme kaliber som Suarez, Torres, Owen, Fowler osv. Jeg er overbevist om at savnet av en naturlig målscorer vil vise seg i årets sesong!

Spillerkjøp:
Laget er altså ikke så aller verst. Men det store spørsmålet er om det er godt nok til å ta opp kampen mot Chelsea, Man.City, Tottenham, Man.Utd og Arsenal?
Det er ingen tvil om at Manchester-lagene er forsterket (forventer en overgang for Ivan Perisic). Det samme må sies om Chelsea, selv om de fortsatt må erstatte Costa. Men ingen blir vel overrasket om Chelsea kjøper inn Aubameyang eller Morata.

Liverpool, Arsenal og Tottenham har ennå noe jobb å gjøre på transfermarkedet om de ønsker å holde følge med ovenfor nevnte klubber. Arsenal kan bli den store taperen om det skulle vise seg at Sanchez velger å forlate klubben. Spurs må også forsterke stallen og bør nok til å kjøpe inn en ny spiss.
Jeg håper ennå at Klopp får tak i 4 nye spillere; VVD, Keita, venstreback og en spiss. Dette mener jeg laget trenger om vi skal sloss om PL-tittelen 2017-18.