Rykter og spekulasjoner

Om man mener at Milinkovic-Savic er for lik Pogba i spillestil så vet man virkelig ikke hvem Milinkovic-Savic er. Det ser ut som du har google ham, “åja han er 192cm høy. En ny Pogba”… :rofl:

Keita har vært svært lite involvert og ikke imponert nevneverdig i andre omgang. Så ikke første omgang, noen som gjorde?

Han kommentatoren nevnte for 10 sek siden at Keita ikke er så innvolvert i kampen som han bruker å være :slight_smile:

Det var din kommentar rettet mot meg. Jeg byttet bare ut navnene.

Kan trygt si Everton er den perfekte motstander også.

To neste for Arsenal er Spurs og city. Det er absolutt siste sjanse for Arsenal om de skal noen som helst forhåpninger om topp fire. Jeg håper de i hvert fall de tar poeng mot Spurs, men har mine tvil

Og når du bytter ut navnene blir det en helt annen kommentar.

Det må være noen kriterier for å kunne påstå at en spiller har lik spillestil som en annen.
Milinkovic-Savic og Pogba har veldig mange like styrker som skuddfot, fysikk, teknikk, høyde, pasningsfot, driv og fart.

Dzeko, Benteke og Balotelli spiller helt forskjellige roller. Man kan like greit si at Suarez og Carroll er like spillertyper.

Benteke er en tankser og så å si kun det. Stor, sterk, statisk, duellspiller. Scorer 40% av målene på hodet. Veldig ujevn.

Balotelli vimser litt rundt omkring, smeller inn et langskudd av og til, et par tap-ins og en hel del straffespark.

Dzeko er en aktiv vandrene spiss som ofte er å finne ute ute på kant for å slå et innlegg samtidig som han ikke er fremmed for å være i enden av ett innlegg heller. Enormt gode avslutningsegenskaper med både høyre og venstre, OK på hodet, god fysikk, ikke spesielt rask. Veldig god til å være på rett plass til rett tid. Kjent for å være en matchvinner og iskald i avgjørende øyeblikk.

Og likevel kvittet City seg med han???
Men han er altså god nok for LFC???

Du argumenterer for at Pogba og Milinkovic-Savic har likheter som høyde og fysikk, men når jeg bruker de samme argumentene om trioen Balotelli, Benteke og Dzeko så synes du dette blir for tynt? Jeg kjenner ikke igjen Dzeko som en vandrende spiss ala Suarez og Firmino, men mer som en goalgetter, eller en som er på rett plass til rett tid som du nevner. Absolutt en god avslutter, men det synes jeg også Balotelli og Benteke er.

Du argumenterer som om sammenligningen min var mellom en venstreback og en keeper, noe den ikke er. Jeg sammenligner tre spisser som jeg synes har noen fellestrekk i spillet sitt, og blir slaktet for det.

Facinerende å se Christiano Ronaldo spille…Benzema forserer på venstrekanten, slår en fin 45 graders passning til Ronaldo, men han skyter høyt over…Ikke engang en tommel opp…et klapp…Ikke så mye takknemlighet :stuck_out_tongue:

Chelsea kvittet seg med Salah og du mener han er god nok for Liverpool???
Chelsea kvittet seg med De Bruyne og Guardiola mener han er god nok for City??
City kvittet seg med Dzeko og erstattet ham med Jesus. Om du finner en som er så god som Jesus som har like mye erfaring og rutine som Dzeko som vil spille annenfiolin i Liverpool så er jeg åpen for forslag.

Dzeko er en drøm jeg ikke tror blir en virkelighet. Han er alt for god for å spille annenfiolin i en klubb som Liverpool. Men jeg har en drøm om at Liverpool skal vinne tittelen i min levetid og da tror jeg mann må ha så gode spillere i rotasjon.

Liverpool må strekke seg etter dem beste, ikke nøye seg med Ings og unge Solanke.

Noe tidligere var en det dude som gikk banans fordi en sammenlignet Dzeko med Benteke og Balotelli. Selv vil jeg si at sammenligningen mellom Dzeko, Salah og De Bruyne er mer hårreisende.

Dzeko var i sin beste alder som fotballspiller, men var ikke spissen som passet måten City ønsket på spille. Å da tro at denne spilleren skal passe LFC sin måte å spille på er like idiotisk som da jeg trodde at det var mulig å lære Benteke noen nye triks slik at han kunne fungere…

Og hvilken Jesus som ble hentet for erstatte Dzeko vet jeg heller ikke, for i det vinduet var det De Bruyne og Sterling som ble hentet av offensive spillere til A-laget.

Hvis en skal strekke seg etter de beste og det betyr å velge Dzeko, så er jeg sikkelig happy for at det er Klopp som styrer skuta!!

Hvis dette medfører riktighet, så kommer jeg ikke til å frykte Spurs på nær like mye neste sesong.
Å miste Kane er et ekstremt slag i ansiktet på deres ambisjoner, og kan sammenlignes med når vi mistet Suarez, men å i tillegg miste manageren vil være direkte ødeleggende.

Frykter ikke tottenham i det hele tatt. Er en berikelse for ligaen, og så tar de poeng fra våre rivaler også.
Snublekampen vår mot de i høst er glemt, og i dag skal vi gi de bank :sunglasses:

Ellers kan jeg meddele om at Keita er klar til sommeren og dermed vår forumtur, samt et par nye fjes vi ikke kan navnene på enda, men spennende blir det. Nå skal vi vinne ligaen :trophy:

Hvis en skal strekke seg etter de beste og det betyr å velge Dzeko, så er jeg sikkelig happy for at det er Klopp som styrer skuta!!

Du må lese hva han skriver til deg.

Han snakker om andrevalg bak Firmino, han mener Ings og Solanke blir for tynt.

Leser det som;

• Han vil ha Solanke/Ings som 3-4.valg
  • Han vil ha et godt andre valg med bra kvalitet
  • For.eks: Dzeko eller en på hans nivå

Om Liverpool får Dzeko eller en på lignende nivå som et klart andrevalg så er jeg happy ihvertfall.

Dog skeptisk til å kjøpe en på 32 år i en slik rolle.

Trenger en kraftspiss som alternativ til bobby…Dzeko er en kraftspiss men enig i at han er litt gammel… som tredjevalg har vi solanke…Ings kan vi selge.

Vi trenger kanskje et bedre alternativ til Firmino, men det behøver så absolutt ikke å være en kraftispiss. Kan like vel være en type som Sturridge var på sitt best, en lynhurtig og målfarlig bakromsspiss.

Hvis du ser hvilke kamper vi sliter i så er d ikke kamper med store bakrom. Det er når motstander parkerer bussen. Og da mener jeg at en Dzeko type kommer mer til sin rett enn en Sturridge type.

Hva med å satse på å kunne spille plan A når man ønsker det og ikke bli tvunget over på plan B de kampene Firmino ikke kan spille? Primært trenger vi en spiller som er komfortabel som falsk nier, dernest en litt røsslig spiller som plan B, kanskje Solanke?

Bakromsspiss er det siste vi trenger, med Mane og Salah på vingene har vi ALDRI for lite kontringsstyrke eller løp i bakrom

Plan B bør kun være en liten tweak av plan A. Å spille to helt forskjellige typer fotball vil være for krevende og er neppe veien å gå. Derfor anser jeg en plan hvor man lemper inn på en stor og sterk spiss i boksen for reinspikka galskap. Slik bør være forbeholdt Tony Pulis sine lag.