Rykter og spekulasjoner

Veldig bra sagt og observert, FSG i et nøtteskall etter min mening.

FSG har ennå ikke solgt noen spillere mot managerens vilje. Da blir det feil å påstå at FSG ønsker spillere med potensiell høy vidresalgsverdi. Kommer Pulisic er det fordi Klopp ønsker han, ikke fordi FSG ønsker å hete et fremtidig salgsprosjekt.

Klopp passer jo FSG sin filosofi perfekt. Fantastisk til å få det beste utav spillere lg utvikle unge spillere.

Hvilke spillere har FSG kjøpt uten potensiell videresalgverdi?

VVD er den eneste jeg kommer på.

En veldig positiv og fornuftig transferpolitikk som desverre ikke har resultert i troféer. Vanskelig å være fornuftig og suksessfull når det er så mange klubber som jobber ufornuftig.

Stemmer det at Liverpool har prøvd å kjøpe Pulicic tidligere eller husker jeg feil? Mener det var snakk om et skambud på 10-12 mill pund, men mulig jeg tar feil.

Nå faller ditt argument delvis på steingrunn side vi rett og slett ikke så henter så mange unge spillere. De aller fleste som kjøpes er 24-26 år og på vei inn i sine beste år karrieremeseig.

Høy pris, synes nå jeg, da.

Du vet jammen hvordan du svarer for deg. Godt svar!

Er fullstendig enig med deg i argumentene du bruker. Ønsker jeg å fylle stallen med for mange tyskere… nei! De er litt grå og kjedelig. Skal vi se ungene løpe rundt med Liverpool-trøye på trenger vi spillere som Coutinho. Den effekten United hadde av spillere som Beckham, Ronaldo osv skal ikke undervuderes.

Denis Zakaria. Den neste Vieira i følge disse klippene.

Veldig bra og reflektert svar, takk!!!

Da kan vi legge Isco-spekulasjonene bak oss:

“I want Isco and I want him to stay here for his whole life. He is very good, he has demonstrated it and he is always going to demonstrate it. It’s a lie, let’s see if the issue ends.” Zidane.

…inntil Zidane evt. skulle få sparken, da…

Mener vi la inn et bud på slutten av sommervinduet i 2016.

Klopp passer FSG sin filosofi godt, og det var derfor FSG hentet han til klubben.:smiley: Som alle vet klarte Klopp det kunststykke å gjør Dortmund om til et vinnerlag, selv om han betydlige mindre ressurser enn hva Bayern hadde til rådighet.

FSG i seg selv har vel ikke kjøpt noen spillere (muligens Balotelli) Jeg tviler sterkt på om FSG tenker på en potensiell vidresalgsverdi når spillere blir hentet for å forsterke troppen. Det er mangerne som henter spillerne og ikke FSG. Våre eiere har også stilt betydlige midler til rådighet når det kommer til spillerforsterkninger. Ettersom Dalglish og Rodgers er historie i klubben skal ikke gå for mye inn på deres transfervirksomhet, men et par ting ønsker jeg allikevel å påpeke. Det var i grunn ikke så mange unge talenter med potensiell høy idresalgsverdi disse to managerne hentet til klubben.

Klopp har hentet kun Grujic og Solanke som kan betegnes som unge talenter, men hvorvidt høy videresalgsverdi disse to spillerne har er unnå i det uvisse. De andre spillerne Klopp har hentet er fra 23 år og oppover. Spillere som Mane og Salah har et potensielt høyt vidresalgsverdi da disse har hatt suksess i Liverpool. Er det evt noen som tror at FSG ønsker å selge disse spillerne? Det er Klopp som ville ha disse spillerne til klubben, fordi han ønsket disse og så på dem som forsterkninger til laget. Det er Klopp som har siste ordet i transfers noe som kom tydelig for dagen i salget av Coutinho. FSG ønsket å beholde han, men Klopp ønsket og selge, og FSG støttet manageren.

Etter min vurdering synes jeg det er merkelig når noen spekulerer i at FSG har baktanker når Liverpool henter spillere. Eierne våre har garantert ambisjoner om å vinne titler, og gjøre Liverpool om til en stormakt både PL og ute i europeiske turneringer, det er en åpenbar grunn til at de fortsatt eier klubben. Liverpool har mye penger til spillerkjøp, og FSG stiller seg bak ethvert kjøp og salg som Klopp ønsker, så da vil jeg påstå at de støtter manageren og hans filosofi for at Liverpool igjen skal bli et vinnerlag.

FSG har gitt Liverpool et meget gustig lån slik at Anfield kunne oppgraderes, og ytterligere oppgraderinger er på trappene. Det er den slags initiativ jeg liker at FSG gjør. Et moderne stadion med flotte fasiliteter er viktig når det kommer til økte inntekter. Etter at FSG overtok har også treninsanleggene fått en betydelig oppgradering, noe som igjen kan være med på å tiltreke seg toppspillere. Liverpool har det meste for å bli et topplag, vi har klassespillere som herjer i PL, vi har en anerkjent manager, vi spiller en attraktiv fotball, og vi har mye penger til ytterligere spillerforsterkninger. Liverpool har et moderne stadion og topp treningsfasiliteter. Alt ligger til rette for å skape et nytt storlag.

Gamle fordommer. De siste 5-10 årene har tyske klubblag og det tyske landslaget vært blant de mest underholdende og offensive lagene i fotballverden, godt kronet av Tysklands seier i Vm i 2014 med knusingen av Brasil som høydepunktet.

Hele livet, faktisk. Skal bli interessant å se Isco slå Stanley Matthews sine rekorder og spille på toppnivå til han blir over 80.

Hvilden videresalgsverdi tror du er grunnlaget for Milner?

Tyske klubblag som Bayern og Dortmund er underholdende å se på, men allikevel har tyske klubblag slitt med å ta det siste steget i CL. Denne sesongen er det bare Bayer som er i en åttebelsfinale. Litt rart egentlig når vi ser på hvor mange bra spillere de har.

Tenker du kun på i år? I fjor gjekk 3 tyske lag vidare frå gruppespelet

Tenker ikke bare i år, men Tyskland bør ha med flere lag til en åttendelsfinale, og tyske lag dropper ofte ut i kvartfinalen, stort sett er det bare Bayern som evt tar seg til en semifinale. Det at Bayern kaprer for mange av de beste spillerne i Bundesliga høyner ikke kvaliteten i den ligaen.

Er Salah, Firmino og Mané verdt mer i dag enn når vi kjøpte dem?

Argumentet mitt står med flagget til topps om du ikke er villig til å selge Salah for £35m, Mané for £35m og Firmino for £28m.

Så har vi kjøpt Solanke, Coutinho, Sterling, Origi, Karius, Ings osv.

I og med at jeg spesifiserte KJØP og Milner kom gratis så faller han ikke inn i denne kategorien. Vi ville nok fått £2-5m for Milner uansett, som er £2-5m mer enn vi betalte.