Rykter og spekulasjoner

@Finnan

Ok. La oss ta Lambert da. Ble han kjøpt pga potensiell prisøkning?

Hvor gammel bør en spiller være for at vi skal være sikre på at FSG ikke kjøper en spiller som kan øke i verdi?

Bør Klopp beynne å se etter spillere som presterer dårligere etter en overgang til Liverpool slik at vi slipper å tenke på økt markedspris?

Er det noe som tilsier at Klopp er best når han får inn etablerte stjerner som han skal plassere inn i et lag?

Jeg tror FSG og jeg er enige om en ting. Verdien på klubben øker mest om vi vinner PL og CL noen ganger. Da kan selvfølgelig FSG få det problemmet at klubbens verdi gjør det uaktuelt for noen å kjøpe den.

I alle dager…
Hva kostet Lambert? £4m?
Har Liverpool hentet spillere som når United hentet Van Persie?
Arsenal henter Aubameyang?
Sier jeg at det er negativt at man handler som man gjør?
Men man ser at dem som bruker mest vinner mest. Jeg konstanterer bare fakta. Ikke mine me meninger, men fakta.
Hadde Klopps lag vært bedre med Marcelo enn Moreno?
Hadde Klopp vært bedre med Neymar enn Mané?
De Gea enn Mignolet?

Naturligvis.
Har vi sjangs å kjøpe slike spillere når de er etablerte? Niks, ikke med dagens eiere.

@finnan Og da følgelig heller ikke med dagens manager. Han har jo uttalt “det artige er å hente morgendagens stjerner. De som er stjerner i dag greier jo alle å se.” Du sier altså at det ikke er mulig å vinne noe med Klopp, da Klopp har uttalt at han ikke liker å hente dagens stjerner.

At Liverpool hadde vært bedre med De Gea enn Mignolet er det veldig stor sannsynlighet for. Når det kommer til de to andre, så er det ikke godt å vite.

Van Persie husker vi, for han er vel en av de nedadgående spillerne man greidde å tyne noe ekstra ut av, men kan du komme på noen dyre gamle spillere som ikke har hevet laget sitt nevneverdig? Vi husker ikke dem like godt. Hukommelsen er fin slik. Den er visstnok laget slik at vi husker positive ting bedre enn negative. (Nå kan man selvfølgelig si at suksess hos MU er en negativ greie for oss, men…)

Hvilke klubber i verden har mulighet og råd til å kjøpe disse spillerne “når de er etablerte”?
Ønsker du at vi skal driftes på samme måte som de klubbene?

Les da hva jeg skriver…!
Kjenner jeg blir provosert når folk legger meninger i munnen på meg.
Sa jeg at jeg ønsker ar vi skal driftes slik?
Kalte jeg vår måte å drifte for fornuftig? JA.
Kalte jeg Uniteds måte å drifte ufornuftig? JA.
Vær så snill kjære dere, les innleggene før dere kommenterer og før dere legger ord i munnen på dem derre diskuterer med.

Igjenn legger du ord i munnen på meg.
Virker som promillefaktoren er høy her inne i dag så tror jeg tar en pause til i morgen.
Jeg sier IKKE at det ikke er mulig å vinne noe med Klopp.
Jeg sier de som bruker MEST, vinner MEST.

Man kan jo se på antall troféer vi har kontra Arsenal, City, United og Chelsea de siste ti åra.

Noen som ser på Keita-Augsburg? :stuck_out_tongue:

Ser på Liverpool - Manchester City om igjen.:joy:

Ser på om Keita har tapt seg…Har visstnok ikke imponert særlig i årets sesong…Sikkert fordi han er klar for LFC :wink:

Ser Fiorentina-Juventus…FULLSTENDIG kaos med VAR :stuck_out_tongue: Straffe…Ja…Sjekka med VAR…Ja…Straffe…IGJEN…VAR…Nei…Det var offside…bestemt etter 3,5 minutt…:joy:

Har nok svært mykje å gjera med manglande motivasjon :+1:

men de unge trenger noe mer sexy enn holdtarbeidende Tyskere

Keita har rett og slett vært kavende dårlig i 1.omgang…Håper at han ikke er et One-season-hit-wonder :open_mouth:

Og der har han scoret…:wink:

Han kan jo bytte seg selv inn ser jeg :smiley:

6 spillere over en periode på like mange år. Og ville du forøvrig vært uten slike kjøp? Ville det vært bedre om vi ikke hentet Coutino og Sterling?

Liverpool har brukt en liten andel av pengene de siste årene på kjøp av unge spillere. De klart største midlene er blitt brukt på kjøp av spillere midt i 20-åra. Og at de øker i markedsverdi er ikke akkurat noe negativt, spesielt ikke når de allerede er minimum moderat dyre i innkjøp slik som Mane og Salah.

Problemet til Liverpool har på ingen måte vært at man kjøper for unge spillere. Det har vært at man kjøper for dårlige spillere, eller i særdeleshet at man kjøper feil type spillere. Både det at man kjøper for unge spillere og den gjentagende påstanden at man kunne kjøpt 2-3 spillere i stedet for å spre midlene på 5-6 spillere et direkte feilaktige, og er brukt på et svært tynt grunnlag av den lettere begavede delen av supporterne.

Etter en skuffende sesong vil det skje mye i Real Madrid i sommer, de ligger på en fjerdeplass i La Liga, og er hele 19 poeng bak  Barcelona...

Det ville vært fantastisk om det ikke ble CL-spill på Real M neste sesong🤞

Jeg tipper at Barcelona fansen hadde gledet seg litt ekstra da om Real hadde droppet ut av det gode selskap. For ikke å snakke om Atletico fansen.

Hehe

Ny Bogarde på vei til Chelsea. Var suksess sist.