Rykter og spekulasjoner

Ville ansett ham som en ganske naturlig Coutinho-erstatter for et år eller to siden. Lurer dog på om han er flyttet til en dypere rolle på midten denne sesongen, og ikke lenger spiller noe særlig på offensiv midtbane eller kant.

Ang Coutinho-erstatter, som jeg regner med kommer i en eller annen form, så blir det interessant å se hvilken type spiller dette blir. Det mest naturlige ville vært å hente en kantspiller med gode playmakeregenskaper. Lemar er sannsynligvis dette. Likeså Julian Brandt. Den andre muligheten er å gå for en spiller mer i samme gate som Mane og Salah, altså en lynving. Det kan også utmerket fungere. Anser uansett det viktigste at den nye kantspilleren er produktiv og at han kan spille på venstrekanten med hell (i motsetning til f.eks Firmino og Lallana).

Jeg trodde at Meyer først og fremst var en offensiv, fleksibel midtbanespiller som kunne brukes litt som Coutinho, både sentralt og på kantene. Dette inntrykket er kanskje basert på tidligere sesonger? Nå ser jeg på Tranfermarkt at han har spilt aller mest som defensiv midtbane denne sesongen, selv om han også har noen kamper både på offensiv midtbane og som spiss. Det vitner vel egentlig bare om en allsidig spiller. På free transfer kunne han vært interessant dersom det trengs flere midtbanespillere. Jeg er dog enig med deg at vi også behøver en mer offensiv kantspiller. Dette kunne gjerne vært en spiller som også kan spille sentral og/eller som spiss. Jeg holder en knapp på Pulisic. Ellers har jeg en urealistisk drøm å få tak i Dybala som Coutinho-erstatter, men det blir nok vanskelig. Det var dumt vi ikke snappet opp ham da han var i Palermo. Han kan spille både som offensiv midtbanespiller, ving og spiss, jobber utrettelig, er nærmest komplett i alle spillets faser og har en god dødballfot.

Å “miste” spillere kan jo skje på flere måter. I følge Rodgers var Henderson viktig i 2013/14 sesongen. Det samme var Sturrigde. Vi har dessverre ikke hatt samme nytte av dem etter den sesongen.

Jeg håper Klopp får Mane opp på fjorårets nivå og Henderson til 2013 nivå. Da har vi to billige “supersigneringer”.

Tviler på Mane forsvinner, nå blir jo han og Naby Keïta gjenforent, og de to er jo skal jo være så gode venner at de betegner hverandre som brødre, så de vil nok ikke splittes igjen på mange år håper jeg :slight_smile:

Selvsagt drar Max Mayer til Bayern…Bailey…Pulisic…Kanskje? De støvsuger jo de andre klubbene i Bundesliga.

De kan ikke kjøpe alle. Det er sannsynlig at de henter en kantspiller for å erstatte Ribery, men neppe 4 stk…

Hva med Robben?..:stuck_out_tongue:

De har allerede Kingsley Coman. Samt Serge Gnabry på utlån. Samt at også James Rodgriguez og Thomas Mueller er i stallen…

Sikler når jeg ser han spille…Lavt tyngdepunkt…God teknikk…Fotballklok…Sikle

Max Meyer er vel enda mer interessant nå som man ser at han kan spille i den mest defensive rollen på midtbanen også.

Når jeg har sett litt mer på høydepunkt fra kampen i går, er det skremmende hvor svake vi er på bakerste stolpe hvor Robertson er helt ute av det til tider… Minner skrekkelig om Moreno! Her må det skjerpings til!

Det kommer an på hva man ønsker der. Tror ikke Meyer akkurat er den som utmerker seg som en ballvinner i den rollen. Blir vel mer en rendyrket playmaker…

Det tror nok jeg også. Så det kommer nok an på hva man ønsker og hvor mye man tror han kan utvikle seg videre i den rollen.

litt Alonso over en del av de pasningene der…

Meget spennende fyr

Ndidi. Noe for Liverpool ? Dm på Leicesters midtbane.
Har flest tacklinger i PL denne sesongen, leste jeg i en annen artikkel om han.

Bør være mulighet for å konkurere på lønna hans. Han har £75000 i uka.
Kane har førøvrig £100000.
Det er vel tvilsomt om de klarer å holde på de beste spillerne sine fremover.
http://www.teamtalk.com/news/liverpool-tipped-to-rival-barcelona-for-100m-rated-spurs-favourite

Jeg ville satt veldig pris på en høyreist rendyrket ballvinner.

Men det er mange veier til suksess. Det kan være laget hadde hatt like godt av en ballvinner som en playmaker.

Hva ønsker folk seg til sommeren?
Hva bør prioriteres?

Min liste ser slik ut pdd:

1. Keeper
  2. Ballvinner på midtbanen (Buesquets-ish)
  3. Erfaren spiss med kraft og teknikk (ikke Benteke-ish, men Dzeko-ish)
  4. Can på ny kontrakt

VSyns det er vanskelig

1. Forsterke der vi er svakest
  2. Forsterke bredden på de 2-3 viktigste spillerne så vi kan rullere og holde de «fit» lengst mulig igjennom sesongen så vi får mest ut av de beste.

Så tenker en blanding.

1. En midtbane som har mest fokus på defensive
  2. En ving som kan dekke på begge sider
  3. Keeper om Karius ikke overbeviser frem til sommern. (Ward er andrekeeper)

PS: Eneste som irriterer meg med Can om han går er at han går gratis, og da blir erstatter desto dyrere.

1 : Leon Bailey/Oblak eller Allisson.

2 : Max Meyer.

3 : Ny spiss eks Timo Werner.

Ønskene mine er:
Leon Bailey eller en annen ung, rask og god vingspiss. Promes og Martins er tilsvarende typer.

En bevegelig, sterk og god midtspiss som cover for Firmino. Dzeko kan være en slik spiller på slutten av karrieren sin. Han er ingen Benteke. Imponert meg i Roma. Kjenner også Salah.

En megagod midtbanespiller, som kan gi pondus til midtbanen. Egentlig Can, bare enda bedre og mer stabil.

Fornøyd.

Satser på at Karius etablerer seg og viser sitt fulle potensial.