Rykter og spekulasjoner

Jeg ønsket meg Gabriel Barbosa allerede for 2 år siden, og har fortsatt potensialet hans i tankene.

Men Carragher, ønsker virkelig du en spiller som ville ha draktnummer 96 i Inter??

Unnskyld at jeg ikke fullfører innlegget, men det ble så mye svineri å rydde opp i oppkjørselen utenfor her da grisene fløy forbi nettopp!

Tja, langt høyere lønn og CL-spill bør kunne virke fristende for Brandt. Akkurat nå ser jo iallfall ikke Leverkusen ut til å klare CL til neste sesong. Det har hendt ganske mange ganger før at spillere sier en ting i media og gjør noe annet kort tid etterpå. Alders- og erfaringsmessig er Brandt ideell. Tror man raskere kan få ham på et stabilt høyt nivå enn Pulisic, selv om det er godt mulig at amerikaneren er et enda større talent.

Gabigol ville stått nederst på min liste (bak Brandt, Pulisic, Promes, Oxlade, Jese i omtrent den rekkefølgen). Kommer selvsagt litt an på pris, men han har ikke fått til noe som helst i europeisk fotball ennå. Dersom Inter skal ha mye penger for ham, er det i mine øyne ikke verdt risikoen.

Alli og Kimmich får vi forøvrig aldri i verden tak i. Mulig er det en åpning for Pulisic, men veldig vanskelig å gjette noe der. Skulle man cashet ut for noen stortalenter tror jeg at jeg ville ønsket meg Tah, Keita og Pulisic. Og da Pulisic foran Brandt kun fordi jeg heller ønsket meg Tah fra Bayer L. Tror han er et mer unikt talent enn Brandt.

Flygende gris i oppkjørselen???

Det er vel lite som tilsier at Promes blir Liverpoolspiller

Enig Olave angående Brandt, er øverst på min liste i dette vinduet.

Når det gjelder Promes så leste jeg et rykte om svak syke osv og at spilleren delvis hadde falt gjennom i nåværende klubb. Kan det tenkes at dette er årsaken til at LFC er lunken for tiden. Jeg tror ikke Promes kommer til oss hverken nå eller senere. Jeg tror heller ikke klubben kjøper en “erstatter” for Mane, afrikasafarien til Mane har vært planlagt lenge og den antatt erstatteren til Mane ville allerede nå vært en del av innventaret på Anfield.
Kommer det inn en spiller eller to dette vinduet er det fordi rett spiller er gjort tilgjengelig og helt uten at det har sammenheng med afrikamesterskap osv.
Ser ellers at Wolfsburg bruker pengene for salget av Draxler fornuftig: Bazoer, Ntep og Younes Malli.

Liverpool are pursuing PSG’s attacking midfielder Jesé, according to @mohamedbouhafsi on SFR Sport

Synes flere ting taler til fordel for Promes. Rapporter sier han er rask, god teknisk, fleksibel og jobber hardt. Han har prestert flere år på rad, leverer bra med målpoeng hver sesong og er tilsynelatende lite skadet. Og han har prestert i to forskjellige ligaer.

Mulig er ikke den russiske ligaen det helt store, men samtidig ser man jo mange spillere som kommer fra den ukraniske ligaen prestere meget bra i PL og BL. For brassene som lykkes i Ukrania, kan man egentlig hevde at suksess i Ukrania kan betraktes som en slags lakmustest på at de er i stand til å jobbe hardt, være dedikerte og tilpasse seg en klima og kultur som er veldig annerledes enn i Brasil. Overgangen for en nedelender til Russland er neppe like stor, men litt av det samme argumentet gjleder også her.

Personlig ville jeg vært mer skeptisk til å kjøpe en som ovehodet ikke har prestert i Europa (Gabigol), en som er potensielt like skadeforfulgt som Sturridge (Oxlade-Chamberlain) eller en som etter en alvorlig korsbåndsskade har stått helt stille karrieremessig fra han var 21 til han er 24 (Jese).

Dessuten vil han være en kandidat til å spille i posisjonen til både Coutinho og Mané. Jeg tenker at vi trenger enda en seniorspiller offensivt som har “vingen” som sin hovedposisjon - per nå har vi bare Sturridge og Origi (+Ings) som backup offensivt, hvis vi tar utgangspunkt i at Klopp vil foretrekke å bruke Lallana og Wiljandum dypere i banen.

Av det jeg har lest og sett på youtube så syns jeg han er spennende. Skepsisen er jo mest fordi jeg ikke har sett eller hørt særlig om han før han ble linket til oss.

Det hadde jeg forsåvidt ikke om Suarez heller, utenom den straffesituasjonen i VM, så om vi skal ta utgangspunkt i at han dermed er like god så er det jo bare å gå all in!

(Obs; hadde heller ikke hørt om/sett Assaidi. Her kan det gå begge veier!)

…og sånn kommer vi til å sitte med hver vår iPad å skrive i hvert overgangsvindu fremover, men blir tatt på senga av Klopp hver eneste gang😂

Vi diskuterte feks en liten midtbanespiller fra Bayern München i sommer, men fikk Klavan og Matip… jeg drømte meg bort i flere navn men fikk Mané og Karius…

Hva finner han på neste gang tro? Mulig vi får oss en ny overraskelse? Det eneste sikre er at Klopp evt kjøper med fremtiden i tankene🏆

I mellomtiden pines vi i 3-tre uker til og drømmer…

YNWA

Trur aldri jeg har opplevd et vindu med så lite rykter

Men de er gode på å selge spillere.
Ilori er solgt, muligens også Sakho.
Kan bli et nytt vindu der det går i pluss.

Og det er et meget godt tegn!

Vi har en god del spillere som det må bli tatt en beslutning om det kommende året.

Brannagan, Chirivella og Ejaria er ulike, men er aktuelle for den samme midtbanen som Grujic og Stewart. Brannagan blir 21 år, Chirivella 20 år.

Spillere som Wisdom, Flanagan, Markovic, Bogdan, Sakho, Lucas og Manninger er nok ferdige innen neste sesong begynner, mens Ilori allerede skal være solgt. Det er åtte spillere.

Men hva med de yngre som i noen grad har vært med en stund: Williams, Jones, Dunn, Maguire, Masterson og Philips? Flere er knapt 19 år og har tid, men jeg kan ikke forstå at alle disse seks er her kommende høst.

For de kjemper ikke bare med Brannagan og Chirivella og Ejaria og slike, men også Randall, Alexander-Arnold, Gomez, Ojo, Woodburn, Kent, Allan, Wilson og Juanma.

Vi har et hav av spillere i alderen 18-21 år, som er tilknyttet førstelaget. Det er åpenbart at noen av dem blir en naturlig del av førstelaget, mens andre har tid til å ligge i vannskorpen en stund til. Men en del må bli sendt videre til andre klubber.

For oss eller PL generelt?

Jeg kjenner svært lite til Promes, men kan jo fristes av fart,
hollandsk, målfarlighet og at han har valgt en interessant karrierevei.

Likevel mener jeg han må passe sinnsvakt bra inn og bli en ganske stor suksess, om det skal forsvares å gi Ojo, Kent, Ejaria, Woodburn, Wilson, Allan og Awoniyi mindre muligheter, spilletid og utvikling. Kan godt slenge på Chirivella, Dunne, Brannagan,T.Gomes, M. Gomes og kanskje Grujic også.

Så lenge vi har den bredden vi har offensivt med Courinho, Firmino, Lallana, Origi, Sturridge, Mane og Ings, burde vi være fornøyde. Skadefritt herjer vi i PL, og med noen skader kruser vi mellom 2-4.

Ankepunktet mitt er kanskje selve ‘spissplassen’. Å ha den mannen som fandenivoldsk skaffer målet vi trenger uten alt finspillet, litt sånn på egenhånd og ut av ingenting.
Sturridge stoler jeg ikke på, Origi tror jeg kan være noe overvurdert, Ings spørs det om vi ser igjen og Firmino har ikke den råskapen, farta eller er noen fox in the box.

Men spiller vi bra nok, fortsette å score på dødball (treng)er ikke dette være noe problem, eller at vi rett og slett stenger igjen bak.

For oss i dobbel betydning, og kanskje PL generelt ja.

Tenker det samme. Skulle det skjedd måtte det vært noe som det ble jobbet med i sommer

Det sannsynlige er jo at det ikke kommer til å skje noe, eller så veldig mye.

Det er jo alltid slik, at supportere girer hverandre opp, godt hjulpet av alskens nettrykter. Nå viser det seg at Promes-ryktet ble skapt av at Liverpool speidet på ham. Kun det, ifølge Echo. Vi hadde speidere som så ham, og deretter har vi visstnok ikke fulgt opp interessen.

Dette er jo veldig vanlig. Klubber har mange speidere ute, som ser en masse spillere. Noen bare en gang eller to, andre flere ganger. Dette tiltrekker seg oppmerksomhet. Speidere skal jo - er ikke reglene slik? - varsle klubben at de er til stede. Dermed kan klubber med salgsinteresse tipse media, mens spillerens agent har interesse av å gjøre saken større enn den er.

Liverpool, og andre klubber, vurderer sikkert flere titalls spillere hvert år. Noen mister man raskt interessen for, andre følges opp over tid, atter andre løftes inn på shortlist - og så kjøpes noen ganske få. Men mediene får hver eneste sak til å være en nesten-transfer.

Og vi går på hver gang. Liker vi spilleren, blir vi ivrige - og skuffet når ingenting skjer. Liker vi ikke spilleren, blir vi sure. Og skulle en spiller ende i en annen klubb, klarte vi liksom ikke å være besluttsomme på overgangsmarkedet.

Foran dette vinduet var Klopp ganske tydelig på at det muligens ikke skjedde så mye. Han sa omtrent rett ut at hvis det skulle bli kjøpt noen spillere, ville det være spillere man hadde på blokka med tanke på sommervinduet. Langsiktighet var det viktige. Og alt handlet om hvorvidt den rette spilleren var til salgs nå i januar.

Pulisic og Dahoud var tydeligvis ønsket, men ikke tilgjengelige. Ikke nå. Kanskje til sommeren. Derfor venter vi. Imens ser man på andre. Uansett ikke stress.

De som stresser mest er oss.

:thumbsup: Bare argumentasjonen om å kjøpe erstatter til Mane i januar pga. afrikamesterskapet er i seg selv temmelig håpløst.

Husk at det var 25.oktober at Ings fikk den siste skaden sin. Akkurat i det øyeblikket han kunne begynne å bli involvert med førstelaget igjen. Seniorspiller som ville vært aktuell for alle de 3 fremste posisjonene.

Det er vel først i etterkant av dette at det har kommet drypp om spillere vi skal være interessert i. Januar 2017 er det første tidspunktet Klopp har hatt til å hente en erstatter. Er vel naturlig at vi sonderer terrenget ekstra av den grunn. Ikke pga. Mané og Afrikamesterskapet. Dét visste vi allerede før han ble signert.