Rykter og spekulasjoner

Jepp. Fortsatt er det slik at Brendan Rodgers oppnådde seriesølv i sin andre sesong. Klopp bør klare Topp 4 før vi har så mye å hylle.

https://www.google.no/amp/www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/klopp-liverpool-team-now-special-11683206.amp?client=ms-android-samsung

Rodgers bidro helt sikkert positivt, men seriesølvet var vel også et resultat av SSS i tildels strålende form. Føler meg ganske sikker på at Klopp er vesentlig bedre manager på alle mulige måter. Det har han vel også demonstrert.

Uenig. Det er tilnærmingen til spillet jeg liker; ikke resultatene. Det er for meg en ufattelig gåte å se supporterne til Chelsea være glade for sine titler. Fotball er underholdning og glede; resultater kan man få med doping om så, hvis det var det viktigste;)

Ikke uenig. Men det er litt moro å minne om den andreplassen. Husk vi er på et forum der mange klandrer FSG for manglende førsteplasser, mens Suarez roses for andreplassen. Og hvis vi vinner gull i år, vil manageren få æren. Det glade, inkonsekvente kaos, altså.

Ja det har vi jo sett siden 1990? Hvor ofte har vi ikke mast og kvernet rundt om tålmodighet, bærekraftighet og kontinuitet siden den gang? Spør du meg…ja så hele veien til krampa har tatt oss. Og vi kommer ingen vei og vinner ingenting, det er fasiten ingen kommer bort i fra.

I januar 2013/14 påpekte jeg nødvendigheten av å foreta oss noe, stallen var for tynn. Og nettopp der tapte vi muligens gullet, for det hadde ikke skadet å være litt bedre rustet på vårparten. Og nå står vi ovenfor akkurat samme problematikk igjen under disse eierene. Men det ser ut til at interessen for å forsterke laget, selv med mange av de mest sentrale spillerne ute, fremdeles er fyktelig lunken. DET må man kunne spørre seg om hva som er grunnen til når vi jakter gull igjen og når det gikk skjeis forrige gang da vi stod med henda i lomma.

Det kommer neppe nye spillere er å lese på forsiden. Jeg vil gå så langt som å kalle det en skandale om så skjer. Og for meg bare understreker det nok engang hvor fokuset til disse eieren ligger, og det er milevis unna å vinne noe med klubben. Om det da ikke skulle skje på mirakuløst vis med en magiker gående på minmale ressurser.

Dette er simpelthen altfor dårlig. Spesielt når klubben går så det suser og vi nærmer oss (burde hvertfall) £200m på bok. Men det blir vel en ny runde med “neste sesong” og “neste vindu” igjen i mai. Og et fattig £25m budsjett fra våre “rause” eiere i sommer.

At man enda ikke klarer å våkne opp rundt hva som skjer langt inn i deres periode, og begynner å kreve handling og ikke bare preik som med H&G, er for meg fullstendig uforståelig. Men trofetørke står kanskje øverst på ønskelista?

Og vennligst slutt å trøste dere med at Klopp ikke ønsker spillere fordi han så gjerne helst vil bygge selv. Han har jo selv uttalt at han ønsker forsterkinger. Man skal være bra naiv om man tror Klopp sier nei til en bedre stall om penger er tilgjengelig.

Men for all del, la oss bygge og være tålmodige inn i evigheten. Helt til dagen kommer hvor våre eiere kan selge med maks fortjeneste og vi ser hovedgrunnen til at de har tøffa rundt på laveste gjerrige fart og bortimot gått over til elkraft for å spare.

Det har kun vært en suksess et sted, nemlig i deres regnskapsbøker hvor også selvsagt deres interesse og hovedfokus ligger. Suksessen på banen i form av titler og pokaler har vi måttet se langt etter. Du vet…på det feltet jeg som supporter har hovedfokus! Noe jeg håper du/dere har også?

Dette provoserer meg litt. Hvorfor tror du det er eierne som begrenser dette? Hvorfor tror du Klopp, gjentatte ganger, lyver eller underslår sannheten når han uttaler seg? Hva gir deg grunn til å tro at Klopp er en ryggradsløs dott, som i frykt for å bli langtidsledig, går på akkord med sine egne meninger og gjør som eierne kommanderer?

Synes alltid at når en spiller legger inn transfer request så er det pga familien, virker som det er en lett ting å skylde på.

Og i 2015 - etter syv år uten overskudd - gikk Liverpool i pluss. Da var økonomien snudd og ressursene kom. Anfield ble utvidet og nå er vi på annenplass i PL og har ansatt Jurgen Klopp. Sist sommer traff vi også bra på transfers.

Litt Diego Costa nytt.
Han vrakes til helgas kamp mot Leicester etter en krangel med Conte i følge Daily Mail.
Dette bekreftes av The Telegraph.
Tar samtidig med at det er interesse fra Kina som ønsker hans tjenester.
Kan bli den høyest lønnede i verden.

Diego Costa has been dropped by Chelsea after a row with a fitness coach at the club, according to Sky sources.

He has not trained for three days after becoming unsettled by a £30m-a-year offer from a Chinese Super League club.

Vinner vi seriegull i år, så har jeg ingen problemer med å gi Klopp hovedæren for det. Helt uten å akseptere snakk om “inkonsekvent kaos” av noe som helst slag.

Vinner i år er det i hvertfall ikke eierne sin fortjeneste. Klopp lager gull av gråstein.

Vel og bra! Derfor kan de for fanden mæ bruke noen dollar på et par nye spillere i dette vinduet!!

Gråstein og gråstein. Det handler om å spille på spillernes desidert største styrket og utnytte potensialet til styrken på det groveste. Trener teamet Klopp er svært intelligent på dette området, og det gjenspeiles.

Som sagt tidligere. Pengene er tilgjengelig. Eierne har satt av £40m til kjøp i Januarvinduet.
Problemet er at de spillerne Klopp ønsker seg ikke er tilgjengelig.
Tenker da på Pulisic, Brandt og et par andre som har vært linket.
Opp til Klopp om han vil handle.
Får han ikke den rette nå, så venter han til sommeren
Han sa vel tidligere i dag at de allerede har lagt planene for sommer kjøpene.

Synes du er inne på viktige ting, Jano. Jeg er veldig fornøyd med det Liverpool vi har sett i år under Klopp. Jeg tenker gjerne at vi kan bli enda bedre med tid, men vil alltid være fornøyd med et Liverpool som er i stand til et toppnivå som er av verdensklasse, er arbeidsomme og kan slå de aller beste når som helst. Har ingen illusjoner om at vi noengang kommer til å dominere verdensfotballen og liker faktisk vår outsider-posisjon. Det gjør det gøy å heie på laget mitt.

Så lenge vi har ambisjoner som er nogenlunde realistiske, slår godt fra oss for det meste og utfordrer de antatt større konkurrentene i kampen om de edleste av metaller på ganske jevnlig basis er det mer enn ok for meg at vi er hakket under United, Chelsea, Real Madrid og de andre kanonene i kampen om de største stjernene og trofeene til vanlig, osv… Fjerdeplasser er langt mer akseptable å svelge om vi er laget som spiller den mest underholdende fotballen, scorer masse mål og har den beste stemningen i og rundt laget.

Jeg elsker jo Liverpool og ville ikke likt de noe særlig bedre om vi må hadde sluppet å vente 5 og 10 år mellom de store troféene. Kulere å vinne Champions League som vi gjorde i 2005 enn hvordan Real Madrid gjorde det i fjor.

Liten konklusjon: Jeg liker Liverpool som vi er og gjenkjenner den samme kjærligheten til laget og klubben som Klopp har. Det er perfekt. Ønsker alltid at vi vinner, men det skal være fra outsider posisjon. Ikke som en pengedopet favoritt a la Man City, Chelsea, PSG og egentlig Real Madrid også.

After the argument at #Chelsea’s training ground, Antonio Conte reportedly shouted ‘go to China’ at Diego Costa.

Haha, hva er det som skjer i Chelsea nå?

Kult, Zevs.

Har skikkelig sansen for Conte. Bare synd at Chelsea vil bli i overkant godt kompensert hvis Costa blir solgt til Kina. Vi kan imidlertid håpe at denne episoden setter en foreløpig stopp på formen til Costa. Akkurat nok til at vi rekker å ta de over på oppløpssiden i kampen om ligagullet.

Det virket jo som Conte hadde fått litt skikk på Costa, ikke mye grisespill og kvalm oppførsel fra Costa i løpet av høsten og vinteren.