Rykter og spekulasjoner

Jo det kan jeg være enig i. Jeg lurer bare på om Götze er en spiller som ville hevet oss. Pr nå ville jeg ikke gitt han plassen til verken Lallana, Coutinho, Mane eller Firmino. Men for 20mill pund vil han ha stor nytteverdi på en av disse 4 plassene samtidig som at potensialet for noe stort fortsatt er der. Joda, for den prisen er jeg tilbøyelig til å gi tommelen opp for det ryktet. Hva får man egt for 20mill i dag…

Tror det var Pearce som skrev det, men Klopp ønsker både spiss og kantspiller i sommer. Det kan godt bli Gøtze og Brandt.
Gøtze kan være erstatteren for Sturridge.
Jeg er ganske sikker på at Klopp vil få fart på karrieren til Gøtze igjen hvis han kommer.

Er det en spiller jeg kunne tenke meg til Liverpool så er det Aubameyang, en spiller som har bøttet inn med mål i flere sesonger. Da ville Liverpool hatt en toppspiss på lik linje med Zlatan, Costa, Lukaku og Kane.

Vi bør ellers være forsiktige med å spekulere i Götzes motiver. Vi vet jo ikke om han i det hele tatt vil til Liverpool nå. Og strengt tatt er det vel bare et ubekreftet rykte/tabloidpåstand at det er noen kontakt overhodet?

Nå bærer denne tråden navnet “rykter og spekulasjoner” så det faller det seg helt naturlig at man formidler rykter, uansett hvor tabloide de enn måtte være. Da synes nå jeg at det er helt i tråd å spekulere og diskutere de spillerne som evt er linket.

Kunne gjerne tenkt meg Götze inn, men bare dersom det er i tillegg til en annen angriper og ikke istedet for en annen.

Jeg har sagt 14 ganger at jeg vil ha ny keeper, men vi har jo verdens største talent i u23, så kanskje det er unødvendig?
Han spiller nå kl 14:00 hvis dere vil se han live…
Han heter Grabara og er akkurat blitt 18 år.

Hadde vært moro om vi om 2-3 års tid kan stille med Ward og Grabara som våre to keepere i kamptroppene.

BMG RBL i BL om halvannen time. Går kampen på Eurosport?
Blir interessant å følge denne. Stiller BMG redusert(kilde er livescore.com)?

Hvis gøtze er skadefritt på normalt nivå så er det kun en spiller jeg ser som sikker om gøtze er den han var noe jeg absolutt tror er mulig siden han er ung. Det er mane. Jeg hadde lett tatt gøtze over Lallana om det var snakk om ving i 4-3-3. Gøtze er ekstremt flink i gegenpresset også, og jeg mener han, som sagt om han er på et normalt nivå som man aldri kan garantere, er ekstremt flink til kombinasjonspillet, og ikke minst finne rom. Gøtze vil heller umulig koste særlig mye og man må uansett ha konkurranse om plassene. For 20 mill pund og han holder seg noenlunde skadefri så hever han oss betraktelig. Som du har sagt mange ganger så er det ikke første11’eren offensivt som er problemet men bredden.

Hmmm. Ikke bra.

Mulig jeg er naiv, men kan ikke forestille meg at Klopp forsvinner til Barcelona med det første. Han er ikke tilgjengelig og jeg tar derfor også slike rykter med knusende ro.

En riktig valg for Götze fordi han vil heve god lønn uansett? Ellers må det vel være en gode for begge parter hvis Götze får fart på karrieren sin i Liverpool.

Jeg tror Wenger vil skifte beite og ta over Barcelona i noen sesonger før han gir seg. Passer de godt.

Jeg trur det er Pochettino som blir Barcelonas nye manager.

Det er kanskje et bedre alternativ ja. Dyktig manager. Hadde ikke vært feil om både tottenham og arsenal måtte ut på managerjakt til sommeren.

Men han spiller ikke “rett type” fotball for å være Barca-trener vel? De skal spille på en helt spesiell måte og han synes jeg har en helt annen tilnærming til spillet. De hadde kanskje hatt godt av en slik trener, men ser ikke helt for meg at Barca velger han

Er bare et rykte, og dette frykter jeg ikke i det hele tatt.

Neida. Usannsynlig sånn sett, men mer fremtidsrettet og en manager som lenge har hatt en stigende kurve. Er ikke såå mange valg.

Jeg tror heldigvis at Klopp ikke er typen til å skifte beite på nåværende tidspunkt. Han var ganske tydelig på at han må ha språket

Klopp frykter jeg ikke går i det hele tatt om jeg skal være helt ærlig.