Samletråd! Reisetips - Tog, fly,hotell, billetter, restauranter etc

Samletråd for alt som har med reisetips til Liverpool!

Tog, fly, hotell, billetter, restauranter, transport og annet. Trenger du hjelp? Fyr løs!

FLY

Der er få avganger til Liverpool fra Norge. RyanAir har i flere år hatt en rute fra Sandefjord Torp til Liverpool, men nå skal etter alt og dømme Torp flyplass legges ned.
Det desidert enklest er og fly til Manchester. Her går det langt flere fly.
Både SAS og Norwegian har direkteruter fra flere norske byer, blant annet Stavanger og Oslo.
Store internasjonale selskap som KLM og Lufthansa m.fl. har også flere avganger til Manchester fra en rekke forskjellige byer.

Det er for mange gode muligheter og finne rimelige billetter til London, og det er også et alternativ.
Tog fra London Euston tar fra 2 t og 8 min og oppover, som regel bare med noen få stopp.
Pris varierer veldig fra dag til dag og fra avgang til avgang. Bestill i god tid for best mulig pris. Billettene blir lagt ut rundt 6 uker fram i tid. Om du betaler med kredittkort og toget blir mer enn 30 min forsinket, så vil du få pengene refundert, for den strekningen forsinkelsen gjalt.
Beregn god tid. Om du har kjøpt en vanlig billett som ikke er fleksibel, til en spesifikk avgang, så må du kjøpe ny billett. Noe som ofte kan bli dyrt.

Mer info kommer.
Kom gjerne med dine tips ang aktuelle emner!

Bra. Vi er en gjeng som skal til Liverpool senere i år og vurderer Leicester-kampen. Can’t wait!

Ikke til Liverpool, men…

Det viser seg at jeg trolig kommer til å befinne meg i Southampton den helgen de tar imot selveste Liverpool FC på St. Mary’s.

Hvordan er det å skaffe billett til Liverpools bortekamper?
Går ut ifra at svaret er at man må kjenne en som kjenner en som har en kompis som selger sin egen billett til en svimlende pris, men er det noen her som har erfaring med slikt?

Eventuelt om man får kjøpt seg en billett blant hjemmefansen, selv om man helst vil unngå dette. Skulle Liverpool gå opp i en 3-0-ledelse vil jeg ha store problemer med å skjule et massivt glis.

Kan vi dele denne i undertråder?
Gode restauranttips må ikke drukne i taxi-trøbbel og hotellpriser?

@arnfinni

Skal se om jeg ikke får fikset det. Sitter på tog nå, så får ikke gjort det før tidligst i kveld, men mest sannsynlig før i morgen.

Send meg gjerne ett forslag til hvordan du ser det for seg på PM :slight_smile:

Litt halvveis innenfor tråden dette, men holder på å planlegge tur til Liverpool i forbindelse med Arsenalkampen i mars. Foreløpig er denne satt opp på lørdag kl 16:00, men noe sier meg at den aldri kommer til å bli spilt på dette tidspunktet. Hvis jeg ikke husker veldig feil så pleier LFC - Arsenal å spilles tidlig på lørdag? Eller husker jeg fryktelig feil? Det hadde tatt seg ut om den plutselig skulle spilles kl 21:00 på mandag… (#¤%& TV-avtale!)

Det er bra vi er tidlig ute :slight_smile:

Absolutt en kamp som kan bli forskjøvet i alle retninger, skal feks arsenal spille CLkamp onsdagen i forveien vil vel kampen flyttes iallefall til søndag. Så kan det vel kanskje skje ting i midtuka i FAcup også for begge lag. skulle jeg booket så tidlig ville jeg hatt mulighet til å endre billetten:)

Jeg var faktisk på St. Mary’s i vår! Kjøpte billetter gjennom Tage Herstad i TIA Travels. Koster nok litt mer enn vanlige billetter, siden han normalt sett arrangerer turer, men fikk stå midt blant bortefansen.

Som @nordboh sier, så er dette sjansespill. CL, FA-cup og vanlige flyttinger er sannsynlig.

Ufattelig synd at det ikke godtas salg av billetter til Liverpool-kamper her på forumet. Det er mange av oss som både trenger og kan gi hjelp til å skaffe billetter til en mye billigere penge enn hva enkelte turoperatører krever. Alle billetter skulle selvsagt blitt solgt til innkjøpspris, og man kunne opparbeidet seg et rykte likt det man har på feks ebay. Dersom man hadde misbrukt dette ville det ført til utestengelse fra den norske supporterklubben. Bare et forslag :slight_smile:

Jeg har bestilt tur med Ving til Liverpool -Everton 1.april. Jeg har lyst til å reise fra torsdag til søndag slik at vi kan få med oss Beatles tribute nigjts på Cavern. Så vidt jeg kan skjønne så skulle det Være liten sannsynlighet for at denne kampen skulle flyttes; Merseysidederby, ingen av lagene spiller I Europa, kolliderer ikke med mulige FA-cup datoer som er satt opp nå. Hva tenker dere som erfarne reiser - er det risk å bestille fly fra torsdag til søndag?

Normalt sett er vel dette en såkalt “risikokamp” som gjerne flyttes til tidlig på dag. Da er jo alternativet tidlig lørdag eller tidlig søndag.

Det er ikke europakamper verken uke før eller etter, så da er det rimelig umulig å si hvilken dag det blir, etter mitt skjønn.

Er tidlig kamper på søndager kl 12?

Ifølge denne sida (http://www.premierleague.com/fixtures) er den tidligste søndagskampen som er satt opp for neste sesong så langt kl 13.00 norsk tid. Resten er 14.30 eller 17.00.

Er det noen som skal reise fra Oslo til London imorgon for å sjå på Liverpool mot Barcelona. har noen billetter eg kan få kjøpt men dei er i Oslo og får ikkje sendt dei til Stavanger innen vi reiser. Håper noen som kan hjelpe…

Stig

Takk for tipset!
Har vært i kontakt med Tage, og det ser ut som at det ordner seg med billett :smiley:

Hei igjen!
Basert på at Liverpool - Manchester U er satt opp på mandag kveld er det tydeligvis ikke let å være skråsikker på noe som helst ang kampdag denne sesongen.

Sitter selv og lurer på om jeg skal kjøpe flybillett nå eller om jeg skal vente til vi vet mer.

Denne er også bestillt for mitt vedkommende :slight_smile:

Hei.

Noen som har erfaringer med å kjøpe billetter fra Stubhub?

http://www.stubhub.no/liverpool-billetter/ca360?afl=93049ETFRT&gclid=COSsqJmzos8CFcLUcgodN-cFZA