Sesongen 2017/18 vs fjoråret

Ny sesong, ny tid til å måle seg opp mot det som var!

Viderefører grafene som ble kjørt i fjor, og tester ut litt ekstra snacks.
Forhåpentligvis tilfører dette nyttig/interessante fakta, og forhåpentligvis positiv og hyggelig lesning utover i sesongen :slight_smile:

Denne viser:
- Hel grønn: Poeng samlet runde for runde
- Hel rød: Poeng dersom alle kamper ender som i fjor
- Stiplet grønn: Hva vi ender på med gjeldende snitt inneværende sesong
- Stiplet grått: Hva vi ender på dersom resterende kamper matcher resultatet fra i fjor
- Stiplet rød: Poeng runde for runde i fjor
Har også trukket lineære streker i gult og sølv for det som kreves for å oppnå poengsummen som ga gull og 4. plass i fjor.

Enkel tabell med farge for å synliggjøre resultat av hver kamp mot fjoråret og forhåpentligvis lange, grønne seiersrekker!

Denne viser hvordan vi ligger an i forhold til å oppnå vår egen fjorårssesong runde for runde, fjorårets gullplassering og fjorårets 4. plass.

Søylefremstilling av samme tall, for de (antatte) topp 6-lagene, og med par i forhold til å oppnå det som i snitt har gitt 1. og 4. plass de siste fem sesongene i tillegg til bare fjoråret.

Kom gjerne med ønsker, innspill etc, dette synes jeg er morro å pusle med :slight_smile:

Takk for at du tar deg tiden til dette!

Bra insj!

Forhåpentligvis ender den markerte søylen under i nærheten av 0 eller kanskje til og med over om 37 serierunder.

Utrolig morsomt med disse tabellene! Jeg vet hvilket arbeid som ligger bak og setter dermed stor pris på at du gidder, både det å lage selve tabellene og ikke minst det å oppdatere underveis (fortest mulig). Vi er jo tross alt ikke de mest tålmodige folka her inne :stuck_out_tongue:

Ellers ser jeg at vi bør ha en meget god avslutning på sesongen om vi ikke har bygget oss litt “sikkerhetsmargin” til omtrent halvspilt sesong…

Stemmer!

Resultatene fra i fjor “stokket om” til årets terminliste tilsier en meget god avslutning med 12-5-2 siste halvdel.
Håper og tror at vi kan minst matche det, OG forbedre 10-5-4 første halvdel (selv om vi så langt har forverret med 2 poeng…).

Vi kan også merke oss at terskelen for å oppnå 4. plass har flyttet seg 10 poeng opp.
66 poeng ga 4. plass i 2015/16.
76 poeng ga 4. plass i 2016/17.

Spennende å se om dette var høyere enn normalt, har en følelse av at årets sesong blir jevnere enn tidligere, at ingen lag er noen pushover for noen som helst andre og at topplagene taper poeng i større grad enn før.

Siden jeg har førsteposten i denne tråden står jeg med et valg mellom å enten legge ut grafene 38 ganger, eller bare skifte dem ut i førsteposten hver runde. Er det ønskelig for å spare plass, eller blir det kronglete å scrolle til toppen hver gang?

Enklere med ny post hver gang tenker jeg!:+1:

Man kommer enkelt til første- og siste-post med disse knappene.

På mobil kan man trykke på tallene til høyre (som vist nedenfor) for hver tråd og velge topp eller bunn ;

Skulle egentlig til å skrive at jeg gjerne så de blir lagt ut på nytt, men når jeg tenkte litt på det så fant jeg ut øverst er best. Da vet man alltid hvor den er vist man skal gå tilbake til den.

Førstepost oppdatert etter seieren over Crystal Palace :slight_smile:
Oppdaterer søylediagrammet etter at resten av lagene har spilt sine kamper denne runden.

Veldig bra dette, @endre. Settes stor pris på!

Et forslag/ tips, kan jeg jo komme med.

Den linja for 4. plass trenger vi egentlig ikke, siden vi har en linje for vår plassering i fjor?

Kan bli litt mer oversiktelig med en linje mindre.

Ser den :slight_smile:
Tanken var å ha et “bånd” vi helst skulle ligget inne i for å være on track.

Har jo slengt ved en ny graf som viser om vi ligger over/under par til disse to strekene, så sånn sett er det dobbelt opp.
Fjerner de to rette, stiplede linjene i den øverste grafen ved neste oppdatering :slight_smile:

Dæven døtte!!!

For en vanvittig helg, for en vanvittig seier.
4-0 over Arsenal lar seg høre.

Nettopp kommet hjem fra Liverpool, denne kommer til å sitte i LENGE!

Oppdatert etter 5-0 på Etihad.
Godt det ikke er lenge til neste match :neutral_face:

Oppdatert etter runde 5, 1-1 hjemme mot Burnley.

Tusen takk endre, veldig glad for jobben du gjør.
Nå må vi få løftet snittet litt, vi fikk to poeng på de neste fire! kampene i fjor.
Det snittet må være mulig og øke…

Oppdatert etter 2-3 borte mot Leicester.

Med seier mot Newcastle neste runde er vi på riktig side av 4. plassen, sammen med Chelsea, Man City og Man Utd.

Der har vi allerede forbedret oss disse 4 kampene med 1 poeng, etter at 1 av dem er spilt :slight_smile:
Vi er nå forbedret 1 poeng mot fjoråret totalt sett så langt.
Fremgang, svart på hvitt!

Og vi har hatt Coutinho ute, Mane ute i to kamper, og jeg føler vi ikke kan fortsette å slite slik bakover.

Fortsatt en stor takk, @endre.

Vi ser ut til å være i rute, til tross for en blandet følelse så langt? Vi blir jo bare bedre utover sesongen.