Sesongen 2017/18 vs fjoråret

Oppdatert etter 1-1 på St. James’ Park.

Merk at vi med dette forbedret oss i med ett poeng.
Frustrerende kveld, men vi tar det positive med oss :wink:

Vi og Manchester-lagene er de av topp 6-lagene som har forbedret fjorårssesongen sin så langt.

Neste seriekamp går heldigvis en Lørdag, da kan man i det minste drikke øl.

Jeg kan ikke redigere de eldste innleggene mine i denne tråden lenger …?

Vel vel.

Vi er FORTSATT foran vår egen 4. plass-sesong fra i fjor.
Kampprogrammet så langt har vært tøft, og vi tapte flere poeng på tilsvarende kamper sist sesong enn vi har gjort i år.

Forsvarsspillet har vært til å rive seg i håret av.
Men selv om vi ikke har poengmessig stor fremgang ser jeg ikke dette som et steg tilbake, jeg ser det som vakling i det neste steget som skulle tas denne sesongen.
Jeg venter derfor med å hive meg på #kloppOut-tendensene som har vært siden Wembley.
Jeg har tro på 4. plass igjen, for jeg finner ikke noe som skulle tilsi at vi ikke skal klare det enda.
Jeg vil uansett se hva Klopp kan få til over flere sesonger, spesielt når vi får en spiller som Keita ettervhert, og forhåpentligvis også solide defensive forsterkninger.

Selv om vi peker på stopperne våre, så tror jeg mye faller på plass igjen som en quick-fix når Mane og Lallana kommer tilbake.
Når ting går på skinner fremover blir det defensive arbeidet også lettere. Balltap på balltap der fremme gjør det fryktelig krevende for en forsvarer i Klopp-fotballen.

Kom igjen, sesongen er bare kvartspilt, dette kommer til å bli gøy igjen snart! :smiley:

Dette er en fantastisk tråd. Må innrømme at jeg ikke gidder å lese de andre etter tap. Tall og fakta har dessverre lite å stille opp med mot subjektivte repetisjoner av egne tanker i dagens kommentatorfeltmediapolitikk. I denne tråden her kan man sammenligne like faktorer og vite hva man sammenligner. Veldig glad i denne tråden. Gleder meg til neste kamp, men er også meget spent. Jeg er spent fordi jeg alltid er spent foran Liverpoolkamper, men også fordi jeg sitter på stadion med 6 medsupportere jeg aldri har møtt før. Heia Liverpool.

8 kamper på rad uten tap nå da? :slight_smile: Let’s go!

Haha! Er du spent for å møte oss gærne glade Liverpool supportere??
Fikk et lite bilde av deg når jeg leste meldingen din​:joy::joy::joy:

Her er Joda på flyplassen før han møter oss:

IMG_0445

Enig i dere alle som hyller denne tråden. Det skal bli svært spennende å se hva vi gjør fremover for å tette igjen bak.
Statistikken taler for seg selv. Det er synd det er fokus på en keeper og en stopper, i stedet for han som er i ferd med å sette ny klubbrekord i angrepet, nemlig Salah! Kun Fowler har scoret raskere enn han og den rekorden kan brytes allerede til helgen!
Gleder meg til å se han rase fra Forsvaret til Huddersfield og sette årets første Hattrick!?

YNWA

Bilde av @andy og co mens de venter på deg på flyplassen :joy:

Herregud! Ser jo it som gay-parade😂

Må du ikke skremme Joda sånn nå da…
Prøver du å få deg en gratis tur??
:joy:

Faen, du gjennomskuet meg…
Og jeg som hadde funnet frem pass og alt :joy::joy::joy:

Fint å se at vi ligger 1 poeng foran fjordåret hittil!
Kan jo fort ende svært bra med forbedret defensiv holdning fra Klopp…
Kun 4 poeng opp til andre plass nå :+1:

Det skal jaggu bli vanskelig å holde følge fra 23. runde og ut sesongen.

Ja, på papiret ser det litt brutalt ut, men kalkulatoren min sier faktisk 80+p i slutten av sesongen og andre plass… :+1:

Skulle jo ikke være noe vanskeligere enn det var i fjor :slight_smile: Dessuten kan vi i den perioden klare å ta mer enn 1 poeng mot en rekke lag der vi forventer det :wink:

Før vi kommer til runde 23 har vi forhåpentligvis forbedret oss ytterligere enn de 3 poengene vi har tatt på fjoråret til nå. Tap mot Bournemouth og Swansea bør være +6 nå f.eks.

For ikke å glemme Burnley…

Isolert sett så er jeg jo enig i at vi kan klare å få de samme poengene i de samme kampene som i fjor, men da var jo ikke terminlisten lik. At vi skal avslutte sesongen med 16 kamper uten tap synes jeg rett og slett høres litt vel voldsomt ut, særlig med tanke på at vi forhåpentligvis har både CL-kamper og cupkamper inni der også.

Men jeg tar med glede feil :slight_smile:

Det ser jo på papiret veldig bra ut når alle de siste 16 kampene i årets terminliste var kamper LFC unngikk tap forrige sesong, men det er jo totalen som gjelder. Vi ser jo nå at vi vinner enkelte kamper vi tapte forrige sesong og motsatt. At vi har blitt gruset mot både City og Spurs er jo to tap vi ikke hadde forrige sesong. Men samtidig kan det se ut som vi håndterer de mer defensive lagene, som vi slet mot forrige sesong, bedre :ok_hand: Vi tar det positive vi kan se, og det er at vi ligger 3 poeng foran forrige sesong, og vi har toppskåreren i Premier League så lang, i sesongens store overraskelse :clap: Hadde selv trodd han kunne passe bra inn, men at han skulle skåre så mye mål, nei det hadde jeg ikke drømt om.

YNWA