Sesongen 2017/18 vs fjoråret

Etter 1-1 hjemme mot Chelsea:

Etter 0-3-seier borte mot Stoke:

1-5 borte mot Brighton gjør at vi holder oss fortsatt 3 poeng bedre enn fjoråret vårt.
Snittet vårt inneværende år er i ferd med å passere det som ga 4. plass sist, og har allerede passert det som i snitt har gitt 4. plass de siste sesongene.

Vi ligger på 4. plass nå som Arsenal og Tottenham avga poeng, la oss håpe på at vi befester oss i topp 4 og blir der ut sesongen! :slight_smile:

Edit: La “Par egen fjorårssesong” langs høyre Y-akse for å kunne få mer høyoppløselig primærakse med par for gull og 4. plass. “Boksen” med farge viser verdien for par egen fjorårssesong.

Om jeg skjønte videoen Andy la ut på en tråd her i dag rett, så satte Dortmund tysk rekord i seiersrekke med han ved roret. Håper han tar den engelske rekorden også. Ut fra grønne kamper i fjordårskolen, så er anledning gen her nå.

Etter 1-1 mot Everton på Anfield. Denne vant vi i fjor.

Vi må altså plukke noe mer poeng utover våren enn vi har gjort i høst for å ende topp 4. 71 poeng holder neppe. Og mer enn 79poeng skal vel også holde hardt om man ser alle kampene vi vant i fjor av de som nå gjenstår. Det blir et rotterace i år også hvor det sikker kommer til å skille ett poeng eller to mellom 4. og 5. plassen.

Heldigvis har både Arsenal og Tottenham hatt en desto dårligere sesong så langt selv også.
Chelsea har forverret seg mest, men var så overlegne i fjor at de henger godt med likevel.

Må snart ha en solid rekke nå skal dette gå veien…

Etter 0-0 mot West Bromwich:

Etter 0-4-seieren borte mot Bournemouth:

Godt nyttår Endre!!

På tide å børste støvet av grafene dine? Vi har vel ny 4 poeng ekstra vs fjoråret, så dette kan bli en pen sesong…
Følger vi fjoråret herfra og inn vil vi havne på over 80 poeng vel?
I følge mine beregninger er vi 6 poeng foran fjoråret så langt…
Oppdaterer du?

Takk for kjempeinnsats!

YNWA
Andy

Det har blitt en slett jobb i jula og nyttårshelgen, ingen grunn til å ikke skulle glede seg over resultatene nei!
:smiley:

Skal få fyra opp maskina i morra kveld :wink:

Mye hyggeligere å se på tall og grafer nå på nyåret ja :slight_smile:

Snittet vårt så langt denne sesongen fører oss mot å matche poengfangsten fra i fjor, 76, som holdt til å klare 4. plass.
De fem siste sesongene har 72.8 poeng i snitt holdt til 4. plass :slight_smile:

Kan vi derimot matche fjorårets resultater i resten av vårens kamper vil vi havne på 82 poeng.

Etter 22 runder i fjor hadde vi ett poeng mer enn nå, men hadde tatt 6 poeng færre enn vi har gjort mot lagene vi har møtt i år.

Vi tapte faktisk ingen av kampene vi har igjen i fjor, vanvittig sterkt med tanke på at både City, Tottenham, United og Chelsea gjenstår.

Det skal godt gjøres å ta 10 av 12 poeng mot disse på nytt, men så lenge vi klarer U mot de tre konkurrentene våre om 2.-4.plass holder det, så lenge vi kan holde oss over dem utover vårsesongen.

Vi har et kjempepotensiale forbedringsmessig i kampene mot Huddersfield, Southampton, West Ham og Bournemouth, hvor vi bare tok 4 av 12 poeng. Kan vi klare 12 av 12 her dekker det opp for et og annet poengtap andre steder, men det vil naturligvis koste oss dobbelt mot de andre topplagene (unntatt City som er milevis foran uansett) hvor vi skjenker dem poeng i tillegg til å misse egne.

Hvilken plass gir 82 poeng historisk sett??

De siste 5 sesongene har plasseringene hatt disse poengene i snitt:

1 - 87.2
2 - 79.6
3 - 76.0
4 - 72.8

82 poeng ville holdt til gull i 2015/16, til 2. plass i 2014/15 og 2012/13, til 3. plass i 2016/17 og 2013/14 og ville sikret 4. plass med god margin i alle de fem sesongene.

Men vi skal vel ha verdens sykeste vårsesong for å nå 82 poeng…

Vil ikke se på det som altfor urealistisk jeg altså.
Det vil være snakk om å matche egne prestasjoner fra i fjor, og det både håper og tror jeg at vi kan.
Kanskje tar vi ikke full pott mot de andre topplagene igjen, men det kan vinnes igjen i de kampene som kun ga 1 poeng i fjor og som det forventes at vi skal vinne.

Laget er betydelig mer slagkraftig enn for 12 måneder siden, vi har en angrepsspiller som smadrer klubbrekorder, og har nettopp grusa egen transferrekord for å få inn midstopperkjempen Klopp selv har pekt ut.
Dessuten har vi denne gangen sørget for å hvile spillere i større grad gjennom jula og kommer ikke til å miste Mane i noen uker på toppen av det hele.

Jeg synes (fortsatt) at alle piler peker oppover :slight_smile:

4-3 mot Man City!!!
Jeg er sliten enda, måtte dusje etter kampen i dag.

Laget som ikke har tapt på 30 kamper.
Laget som hadde sluppet inn 13 mål på 22 kamper, også setter vi jaggu 4 og vinner.

Dette var en kamp jeg i hodet hadde regnet med null poeng fra, og som kom til å gjøre at vi krøp ned mot fjorårets penn i grafen. Neida!!! :smiley:

Nyt uka alle mine røde venner. Poengtap for de røde fra Manchester i morgen, så er dette en nær fullkommen helg for oss! 3 poeng missa for Arsenal, 2 poeng for Chelsea. Og vi tar 3 poeng fra City som første lag denne sesongen.

Tuuunnnggggggg mandag :frowning:
(Edit: Så tung at jeg ikke har merka at det har blitt tirsdag!)
At det første tapet siden midt-oktober skulle komme mot Swansea på 20. plass i runden etter seier mot City på 1. plass hadde jeg bare ikke klart å se for meg.
Heldigvis tryna Tottenham også, og Arsenal har fortsatt et stykke opp.

Arsenal skal ut mot Chelsea i semifinale i morra, og får svidd litt ekstra krefter der.
Arsenal skal også møte Swansea i neste ligarunde, er det lov å håpe på at seieren mot oss var et vendepunkt og at de kan være på vei inn i en mye bedre stim der de kan tukte The Gunners også?
Tottenham møter United. Herlig kamp, omtrent samme for meg hvem som taper. U ville vært helt gull.

Er ikke det litt typisk oss da egentlig?