Sesongen 2017/18 vs fjoråret

Litt.
Og kanskje ikke det burde vært så overraskende som det var heller.
Et lag som legger seg bakpå i 4-5-1 fremfor et som står for blendende flott, positiv angrepsfotball og dermed tillater seg å ofre rom bakover på banen…
At vi slo Swansea 5-0 for ikke lenge siden hadde nok flere årsaker.

I hvert fall i fjor. Har ikke vært sånn i år.

Vi forbedret fjorårets uavgjort (mot Sunderland som ble erstattet av Huddersfield), og er nå +5 poeng i forhold til 2016/17 :slight_smile:

(Måtte utvide skalaen fordi Chelsea nå har tapt 20(!!!) poeng på sine egne fjorårskamper)

Utrolig gøy å følge med på disse “prognosene” du lager, Endre. Takk for at du tar deg tid og legger ut før/etter hver runde. De gjenstående kampene byr på litt av en kamprekke, med 9 seire og 4 uavgjort. Har mine tvil at vi fullfører like sterkt. Så kan godt se for meg at vi mister forspranget på 5 poeng, og ender opp på 75-76 poeng.

Blir hard å matche den avslutningen! Krysser fingrer :blush:

For meg, forumets beste tråd :+1:

Oppdatert etter 2-2 mot Tottenham på Anfield.

Tenk så fantastisk det ville vært med tre seiere på rad nå før bortekampen mot Man Utd. Den første kampen borte mot Southampton blir kanskje vanskeligst?

Tomålsseier på St. Mary’s :smiley:

Etter denne runden ligger vi på 3. plass, kun to poeng bak Manchester United.
Gjør vi jobben vår og slår West Ham og Newcastle (begge på Anfield) så står vi sterkt før turen til Old Trafford.
Man United har Chelsea hjemme og Crystal Palace borte i mellomtiden. Det er slett ikke utenkelig at vi ligger foran dem på tabellen om 2 runder.
Tenk om vi har mulighet til å skape oss en liten luke ned til 3. plass ved å slå dem!

Håper vi slutter trenden med å få annen farge i forhold til fjorårets sesong etter neste kamp.

Takk for en fantastisk tråd.

Kan gjerne få grønn farge mot West Ham, men etter det så er jeg enig :slight_smile:

Hei!
Får du oppdatert denne snart?
Mvh,
Andy

Skal være meg en fornøyelse :slight_smile:
3 poeng mot West Ham på hjemmebane er 2 mer enn i fjor.

Vi er nå 7 poeng bedre enn fjorårets 4. plass-sesong, bedre enn på noe tidligere tidspunkt i år.

Satt og håpa på uavgjort mellom Man Utd og Chelsea, men med 0 poeng til bortelaget kan vi ha blitt hjulpet med å bli kvitt en konkurrent til 4. plassen.
Chelsea ligger nå på 5. plass, 4 poeng bak oss.
De skal møte Man City i neste runde, Tottenham 1. april og skal få besøk av selveste LFC i runde 37.

Vi har dette i egne hender nå folkens.
3 poeng. Nye 3 poeng. Gjenta…

Flott arbeid!

Jeg trodde det var hjertet mitt som mente at om vi unngår å tape på Old Trafford så tar vi andreplassen, men nå har jeg innsett at det er hodet som sier det. Og det stoler jeg på.

Sykeste er jo at hvis City ikke hadde hatt århundrets sesong så kunne vi trolig også vunnet ligaen.

City er svært gode i år, men dei har også hatt ein del stang inn. Slik eg minnast det har dei vunne ein del kampar med litt heldige mål, heilt mot slutten. Dettte har sjølvsagt med at det er grenser for kor lenge lag kan stå imot presset, men eg vil påstå at dei ikkje er riktig så overlegne som tabellen kan tyde på. Det er ikkje sikkerte dei får ein ny århundredets sesong i 2018-19. Då kan vi vere på toppen.

Deilig runde!
Håper Crystal Palace hjelper oss mot Man Utd i kveld, så har vi grepet om 2. plass.
(Hvis ikke tar vi den egenhendig til helga på Old Trafford!)

Fiksa litt på den siste grafen.
Skjønner ikke hva jeg har dytta inn der tidligere, “par-søylene” har jo vært fullstendig tullete.

Ser på den nå og ser at Man City ligger an til å slå fjorårets førsteplass med 7 poeng. Ble overrasket, trodde de lå enda lenger foran.

Vi som er på 2. plass ligger an til å slå den med 2 poeng.
Ser også at vi er innafor ca. 6.5 poeng av det som de siste 5 årene har holdt til ligagull :slight_smile:

Chelsea raaaser videre ned etter fjorårets gull. Måtte utvide range på den høyre Y-aksen enda en gang. De er 26 poeng dårligere enn seg selv fra i fjor. Med frekvensen på managersparkinger i denne ligaen har vi vel sett det siste av Conte på Stamford Bridge etter at våren er ferdig, hvis han ikke ryker innen den tid også.
Måten Chelsea spilte mot City i går lover svært dårlig…

Men la oss først og fremst glede oss over rød festfotball om dagen!

Oppdatert etter et surt tap på Old Trafford og en heidundrende seier og Salah-show hjemme mot Watford.

Eeehhh… kremt :face_with_hand_over_mouth:
Endre??
Kan du endre denne ?
:sunglasses: