Spørsmål om alt mulig rart til forumister

hei!
Jeg tenkte å bruke denne forum siden til en slags kontakter-side. altså feks hvis noen har generelle spørsmål om noe heeeelt annet enn liverpool?
Feks trenger jeg akkurat nå hjelp fra en eller annen som kan fransk. hvem kjenner jeg som kan fransk?? ingen som jeg vet… men uansett må jeg få tak i en som kan fransk asap.
derfor spør jeg enkelt og greit, er det noen som har peiling på språket fransk?
enda bedre hvis du faktisk kan litt om hvordan verden fungerer i den delen av verden… please si ifra til meg hvis du kan hjelpe meg med en sak på fransk. belønnes med noe selvsagt :thumbsup:

Hehe, jeg kan også bestille meg en kaffe og si nei, men saken er at jeg skal kjøpe en bil i Frankrike, men de snakker konsekvent ikke engelsk🤔

Kjøpe bil i Frankrike og ikke kunne språket? He he du er i ferd med å bli "Le Fucked Royal":wink:

Ikke? Hvor i Frankrike er dette? Vi har feriert i Frankrike i tolv år og opplever at de (i motsetning til hvordan det var tidligere) slår over til engelsk med én gang de hører vår hjelpeløse franske stotring. Men kanskje det er store forskjeller. Sikkert mer engelsk i områder/bransjer med mye turistkontakt.

Jeg bestilte en gang en DVD-boks fra en fransk nettside.

Den kom i fram. Med adressen Peder Ankers gate, Østfold, 1771 Halden, 1771 Halden, Østfold, Østfold, Norway, Østfold.

Ja, det er risky å bestille noe fra utlandet uten å kunne språket godt nok.

Klassikeren er jo Bergen kommune som skulle bestille åtte dragebåter fra Kina. Av en eller annen grunn hadde kommunen fått det for seg å arrangere en regatta på 17. mai med ulike organisasjoner/studengrupper i hver sin dragebåt (dere vet, sånn avlang robåt med dragehode foran og med plass til 16 mann eller noe). I feltet “Name:” - altså leverandøren lurte på hva slags navn som skulle stå på siden av de ulike båtene - så svarte den ansvarlige i Bergen kommune “No name” - i betydning av at de ikke ville at båtene skulle hete noe.

Produsenten lagde båtene og sendte dem til Bergen. Det stod “No name” på siden av alle båtene.

Haha, klassiker.

Som alle disse kakepyntingene med tekst som ikke skal stå der.

9441b8ff846704b7a1bb2d4758d962ff

Greide ikke å finne en nærmere? :joy:

IMG_2230IMG_2229

IMG_2232IMG_2234

Disse er klassikere alle sammen​:joy::joy::joy:

Har egentlig aldri skjønt det der med svigermor. Har utelukkende gode erfaringer med slike.

Hehe, det var ingen kritikk :slight_smile:

Hei!

Er det noen som kan 3D tegning her inne?
Skulle hatt hjelp til å designe en boks. Svært enkelt for de som kan det, men kul umulig for meg uten kunnskap om slikt…

Please, ta kontakt hvis du kan hjelpe…

Mvh,
Andy :sunglasses:

To småting;

Jeg kommer ikke inn på forumet når jeg sitter på wifi på NSB. Noen som kjenner problemet og løsning?

Noen ganger når jeg skal trykke «liker», så kommer jeg borti flagget ved siden av. Registreres dette i systemet? Hvis ja, så har jeg flagget noen ganske harmløse og positive innlegg :wink:

Kjenner problemet. Slå av wifi :slight_smile:
NSB, Airport, SAS etc har elendige nett.

Kan ikke huske å ha sett noen rapporteringer fra deg. Men sannsynligvis trykker du ikke på rapporteringsknappen (som er et “svaiende flagg på flaggstang”), men i stedet bokmerkeknappen. Rapporteringsknappen dukker først opp på menyen når man trykker på de tre prikkene.

Noen ganger skifter innskrivingsfeltet “modus” når jeg bruker mobiltlf. Markøren får etslags knappenålsutseende og blir umulig å plassere nøyaktig. Får heller ikke trykket “Svar”. Ved å refreshe varierende antall ganger ordner det seg.

Jeg har Samsung S8.

S8+ har samme problemet.

Er det noen som kan litt mer IT enn meg her?
Prøver å finne ut hvilket klesmerke dette er via reversert søk på Google, men fikk det ikke til…

Noen som kan hjelpe, evt vet hva dette svenske merket heter??

Takk for all hjelp…

Kan det være elly pistol?

Veldig mange treff på Elly Pistol.

EDIT: @Oraria, du vant!