Spørsmål om alt mulig rart til forumister

Takk. Som sagt, jeg var like desperat som Woodward på jakt etter ny manager.

Hei!

Er det noen som vet om bra sider med fotballstatestikk? Jeg vil gjerne kunne gå inn på et lag å finne ut alt fra hvor mange gule kort de har, hvor mange cornere de får pr. match, XG osv osv. Kan godt være en betalingstjeneste bare den er bra og seriøs.

På forhånd takk!

Hva gjør du her inne på denne siden? Her er det ingen plass til seriøse fotballspørsmål :joy::joy::joy:

Dette er min go to zone når det kommer til fotbal på nett :slight_smile: Jeg har fått et par forslag i en annen post, men tar gjerne imot flere :slight_smile:

Noen her inne som kan gi meg en rask oppsummering i hvordan man gir en hekk ideelle vekstvilkår?

Giftemål, øl og ostepop:)

En hekk?
Jord, gjødsel, sol.

Aaaaah…

Den som kunne vært deg og nyte at du kom med denne kommentaren :slight_smile:

https://www.thuja.no/pages/plantetips

Takk! Thuja var ikke ønsket av sjefen, men jeg antar at de samme prinsippene gjelder for Vinterliguster.

Måtte innom plantasjen for å kjøpe skikkelig jord. Grøften var jo full av leire. Hekk og leire er vel ingen god kombinasjon…

Jeg planta nettopp vinterliguster selv, herfra:

Jeg la ned en svetteslange i sikk-sakk mellom plantene, og kommet til å dekke over med duk og bark. Gir den vann jevnt og trutt i en time av gangen innimellom nå i starten.

Har gjødsla litt med flytende gjødsel fra kanne for å gi det hjelp i starten.

Har en del meter av denne fra før av, og tror ikke den trenger spesielt mye omtanke.

Kommer til å vanne om det er veldig tørt (slik som i fjor her på Østlandet), og klippe den ned slik det står anbefalt.

Plantene var temmelig små, og i alle fall ikke 50-60 cm slik det stod :sweat_smile:

Plante fra eksisterende hekk til venstre i bildet, tror den er et par år gammel (plantet av forrige eiere)

Oj oj oj… Dette så vel litt stusselig ut? Men prisen du betalte var ekstrem lav, så jeg antar pris vs forventninger var noe lunde samstemt?

Jeg har en flott ligusterhekk mellom meg og naboen. Denne var på plass da jeg kjøpte huset.

Har selv kjøpt hos Peak Landscapes AS til 209 kroner stykk. Disse skal visstnok være 1 meter høye.

Ja, haha.

Så for meg en god del større planter. Da jeg fikk hentemelding om en pakke på posten tenkte jeg de av en eller annen grunn hadde sendt svetteslangen for seg selv og at de 40 plantene kom med egen varebil.

Dro på posten og fikk ut en 60 liters pappeske.
Mye større enn svetteslangen, så jeg lurte fælt på om de kom til å sende én og én plante til meg i hver sin eske.

Åpna opp da jeg kom hjem, og fant en bunt med 40 planter inni. Da kunne fint ta rundt bunten med to hender.

Så jeg har vel hekk om 4-5 år tenker jeg :joy:

Slapp unna med 1750 kr for hele sulamitten da, inkludert 15 meter svetteslange. Skotten i meg liker det.

Voksne hekkplanter er jo svindyrt. Er ikke langt fra 1750,- pr meter.

He he, vi lever i meeeeeeeget forskjellige verdener :joy::wink:

Planter… fy faen for et tema!!! Men full på dyr og flott rødvin fra Piemonte så kan jeg meddele at hekken som skulle ankomme fra Nederland er kansellert. Det er for varm og røttene tåler ikke stresset ved omplanting.

WOW!!!

Prima ferdighekk har fått ordre på 20 meter ferdighekk. Prisen har doblet seg og hekken er blitt 25 cm høyere.

Enten er du naken, eller så er den feite naboen det

Var smått stusselig den der hekken :joy:
Blir jo heldigvis bedre med tiden.

What the heck…

Hehe

He

Er det hekketid nå?