Spørsmål om alt mulig rart til forumister

Takker :blush:

Ingen som har Eurobonus poeng som ikke blir brukt??
Trenger 100.000 x 2 poeng

Andy da, nå er det match!

Har over 500.000 Miles hos KLM/AF, men bruker dem alltid selv før de går ut. Så det er kanskje ikke meg du leter etter, men noen som vil la dem gå for redusert pris? Usikker, men tror det koster å overføre dem også.

Ser ikke helt at det kan lønne seg å kjøpe poeng/miles om det ikke er fra noen som plutselig har sluttet å fly, eller er despo etter kronasje. Er Platinum hos KLM/AF, Diamond hos SAS/Lufthansa og flere, men disse bonusprogrammene blir jo dårligere for hvert nyhetsbrev de sender ut (2-3 ganger om dagen that is), så lojaliteten min til dem er omtrent som en 20 år gammel Chelsea-fan.

Har eget sesongkort og god tilgang på billetter, så måtte blitt cash.

I Liverpool tenker man at ingen skal walk alone. Hva skjer når et helt samfunn tvinger en mann til å gå den lange veien alene? Se den nye filmen min på NRK1 på lørdag kl. 22.15 og finn svaret!

Først Liverpool - Cardiff og så denne på kvelden… Spørs om ikke dette blir litt av en merkedag.

Spørsmålet er: Vil dere hjelpe meg å oppnå skikkelige seertall for en seriøs film på lørdagskvelden?

Den skal jeg se. Til og med på lineær TV, bare for å vise kollektiv styrke.

:+1: Den skal jeg garantert se!

“metoo”

Glimrende! Det blir dårlig med XG tall, men potensiale for gode seertall…

Gratulerer så mye, Fakselsen. Applaus herfra. Kafka på norsk. Filmen gjorde meg tankefull, engasjert og sint.

Det lukter jo Haakon Lie av hele denne Wag the Dog-historien til Gerhardsen. Det var modig av deg å angripe - med rette - en av norgeshistoriens mest populære og folkekjære politikere. Du har på en overbevisende måte rettferdiggjort angrepet.

Filmen var stringent nok til å holde fokus, men også omfattende nok til å kaste lys over flere sider av saken - det politiske spillet, den sosiale skammen, den eksistensielle angsten, det opplagte behovet for renvaskelse, den personlige vinklinga med Ousdal og det kritiske søkelyset på statsmaktas overtramp på flere nivåer.

Tusen takk for at du gjorde lørdagskvelden min litt rikere, Fakselsen.

Takk så mye @Hammock! Det varmer.

Heldigvis hadde vi film, kilde og bildemateriale til å gjøre historien troverdig, ellers hadde ingen trodd oss. Så får vi se om det kommer noe surskap i kjølvannet.

Ja, det kan jo hende at noen savner retten til imøtegåelse eller balansert vinkling, men samtidig er jo dette Ousdals historie på et vis, og da pulveriserer vel kravet om imøtegåelse. Det vet du sikkert mer om enn meg. Men uansett så tror jeg kanskje at siden som blir negativt fremstilt - både Bakke og Gerhardsen-fløyen - ser at taushet trolig er det lureste denne gangen. Det var ganske så overbevisende altså. Jeg er veldig glad i mennesker som kjemper sin kamp, særlig etter å ha vært så langt nede, langt inne i depresjonen og ensomheten.

Fy søren, bildet fra politibilen altså. Lindstrøm som skjuler ansiktet sitt i hendene sine. Fotografene utenfor den åpne døra. Ryggen - bøyd av åket.

Det stemmer. Det ble en personlig reise for Mads og slik sett slipper vi mye. Rune Gerhardsen var ute i VG i går:

– Hva tenker du om at Lindstrøm følte han fikk skylden for Kings Bay-ulykken og at regjeringen har blitt beskyldt for å prøve å frikjenne seg selv?

– Det er veldig vanskelig å kommentere, men når far hadde gjort det han gjorde, ville han oppsøke Lindstrøm og tydelig gi uttrykk for at han hadde en slags sympati. Han ville uttrykke noe til Lindstrøm, om Lindstrøm, sier Gerhardsen.

De bildene i politibilen er brutal. Og dette var et menneske på det tidspunkt mistenkt for økonomisk utroskap, ikke mord eller grove forbrytelser.

Et rundt svar fra sønnen. For så vidt fornuftig. Men som sagt så lukter det jo mye mer partisekretær Haakon Lie enn Gerhardsen over koblinga mellom Lindstrøm og Kings Bay som statsministeren kringkastet i det absurde innlegget fra Stortingets talerstol.

De knakk ham som en lus.

Gerhardsen var frontfiguren og den som la større strategier, men det var flere rundt som pønsket ut dette. Trygve Lie, O.C. Gundersen og sikkert også Haakon Lie hadde fingre med i spillet om Lindstrøm.

Denne lang-lesingen gir ennå flere spor i saken hvis man tåler mer:

For en stakker i utlendighet som for øyeblikket mangler VPN, finnes det noen måte å få sett filmen på? NRK sier den ikke er tilgjengelig i utlandet.

Hvis du sender en PM, så kan jeg kan sende deg en link på Vimeo, med passord.

Takk! Det var flaks at jeg fant Mads. Jeg jobbet først med en film uten vinkelen med han og det var vrient å finne grepet for å løfte det opp fra fakta.

Så filmen i går @Fakselsen. Lærerikt og godt fortalt. Nok en viktig og god dokumentar fra NRK. Stående applaus fra meg.

Så dokumentaren nå i dag. Veldig bra, @Fakselsen! Bra laget, og utrolig interessant historie. Og skremmende hva maktpersoner kan/kunne få utrettet for å sno seg unna ansvar.