Valg av TV

Jeg og har et fint knep. Mål den største diagonalen du har plass til der TVen skal stå. Sjekk hva du har plass til, og kjøp den største med beste spesifikasjoner. :smiley:

For stor skjerm i forhold til avstand betyr at du må flytte blikket hele tiden. Det betyr igjen at du blir slitnere i øynene av å se lenge. Riktig størrelse er bedre enn litt for stor. :slight_smile:

Ref. @Arbon sin “case” med ny TV.

65" er vel den nye 55" om jeg har forstått det riktig, altså blir det fort veldig mye dyrere kun pga størrelse om du skal ha noe over 65". Dermed ville jeg kjøpt den beste 65" jeg hadde tatt meg råd til om jeg var opptatt av andre spesifikasjoner enn bare størrelse.

Dette er en særdeles god TV som har vært på flere gode kampanjer de siste månedene:

Denne koster nå 20 000 på Elkjøp og Power, da den kom som ny for 1 år siden var startprisen på 40 000.

Skal denne diskusjonen vare helt til selve finalen, eller er den snart ferdig?

Den nærmer seg nok slutten vil jeg tro. Viktig med god TV til CL-finalen vet du! :wink:

Kjerringa godtok ikke CL finale som unnskyldning for å kjøpe ny tv :sob:
Er visst stuck med 55" med mindre jeg greier å få bikkja til å på mystisk vis velte den. Men da er det en viss fare for at at bikkja må dra.

Stikk på Youngstorvet og se matchen der. Der vises den på 60 kvadratmeter! :wink:

Elkjøp har 50 dagers åpent kjøp, så jeg ser derfor ikke helt problemet for de som er opptatt av stor/dyr skjerm til finalen.

Min erfaring med Samsung er at grønnfargen er “neon grønn” samme med rød, veldig sterk.
Men de er samtidig veldig lyssterke og virker derfor skarpere i bildet enn sine konkurrenter.
De har også bra smart del tror jeg. LG’s smart del er på nivå med molbo

Finn prisen på den dyreste 65 tommeren. Sjekk prisen på halvliteren på nærmeste fotballpub. Del TV-pris på ølpris og finn ut hvor mange øl du kan drikke “gratis” ved å se fotballkampene på pub. I tillegg kan du plusse på en øl pr kamp før abonnementet du sparer deg for.

Gjør du det over en 10 års periode, så blir det ikke mange øl på fotballpuben om man sammenligner TV pris kontra øl pris.

Bør ikke nødvendigvis finne den dyreste 65"en, men heller den som er aktuell for hver enkelt å kjøpe :wink:

For å ta et eksempel kan vi ta utgangspunkt i 20 000 for en heftig 65"er og 100kr for en god øl (skal man sammenligne en heftig TV må man ha noe annet enn det rimeligste “ølet/skvipet” på tapp også :wink: …) Noe som bare er rett og rimelig…

Uansett, disse tallene tilsvarer 200 øl. Si at man tar i gjennomsnitt tre øl hver gang man er på pub og ser kamp så rekker dette til 65 kamper totalt (rundt regnet). Altså en god og lang sesong.

Da lønner det seg vel egentlig i lengden å heller anskaffe en dyr og flott TV som man kan ha gleden av i flere år… Til og med kostnadene av kanaler ol. er ikke nok til å dekke den ekstra utgiften.

Sitter man på Pub og drikker vann så vil man selvfølgelig komme rimelig bra ut av det, men dette var jo heller ikke temaet :wink:

Og så brygger man ølet sjøl og har kvalitet i glasset til kr 3-6 pr. 0,5 liter.

Sjelden man har tv som “varer” over 10 år.

Jeg brygger også ølet selv, men tenkte ikke å strekke det lengre enn nødvendig :sweat_smile:

Hæ?
Kan jeg få navnet på kona di?

Ikke bare jeg som sliter med slikt med andre ord :rofl::joy:

Ja, det kan du.

Er nok litt heldig stilt med oppussing, gård og barn som som vokser opp, og da skifter man fort ut tv´ene og dytter de gamle nedover i hierarkiet.

Uansett, så er de gjenstand for forhandlinger i slike situasjoner.

Aha.
Eldstedatteren flytter vel ila året.
Må gripe sjansen da skjønner jeg :wink:

Har hatt mitt 46 tommer TV i ca 10 år nå, skal ut på Power og hente en ny 65 tommer nå snart. Blir bra det.