Valg av TV

Hvis TV’n er så gammel at den ikke kan/bør arves eller har lav verdi, og samtidig står på et tv-bord, kan man gjøre følgende:
Meld deg frivillig til støvsugertjenesten. Det får du kreditt for! Når du da kommer i gang, kan du først velte et par lysestaker, en vase eller veggpynt som du egentlig ikke fordrar. Eventuelt så går du rett til neste steg, som er å støvsuge bak TV’n. Dra fram tv-bord, hekt slangen i tv’n og dra det i gulvet. Man kan også legge noen steiner nedenfor tv’n først, slik at tv’n virkelig får medfart. Ja, for alle har jo steiner liggende på gulvet hjemme? :wink:
Da skjer følgende:

• Du kjøpe ny tv.
  • Du er fritatt støvsuging på ubestemt tid.
    Vinn vinn :sweat_smile::ok_hand:
    Moral: Lettere å få tilgivelse enn tillatelse. :wink:

Kjøp LG.

Test den gjerne mot de andre, med fotball på skjermen. Mener de er klart best i 10-15000 kr- sjiktet.

Nå endrer de jo lisensen fra neste år, så jeg må til pers der, :face_with_symbols_over_mouth: men det var vel også 30 øl i året eller noe der om kring? Abonnementet for PL er om jeg har skjønt det rett 4 øl pr. mnd. med de ølprisene du la til grunn.

Den største inntjeningen er at jeg, som selvstendig næringsdrivende, slett ikke kaster bort tiden på dårlig underholdning når Tv-en likevel står på. (Les: ser Manchester United, Tottenham, Chelsea og annet skvip) :crazy_face:

Jeg vil anbefale Sony i den prisklassen, men store forskjeller er det kanskje ikke. Litt smak og behag også.

Jeg gikk for Lg. Litt på kvalitet, litt på enkel meny. Tror at jeg betalt 18k. Den er mer en bra nok for meg. Jeg er mest opptat av resultatet på kampen.

Sony falt fort ut av kampen, men om du er fornøyd er det jo bra.
Hvordan går ballen på skjermen? Mener å huske det ligner en kjegle, men ikke så ille som Samsungs.

Min TV er fra 2011. En sliten 60" plasma. Jeg kjøper en 65" neste gang, passer perfekt på veggen og er fine priser på de nå. Svarteste svart og raskeste prosessor. Alt dilldall av funksjoner bryr meg ikke all verdens, skjermen står uansett på en HTPC.

Resultatet er viktig, ja :slight_smile:

Jeg kjøpte/ prutet meg til kalibrering fra Power, pga noe rot med et tidligere kjøp, og er strålende fornøyd med 65".

Er også fornøyd med app-systemet og bruker youtube, sumo og spotify flittig.

Jeg har ikke Sony selv. En kompis hadde det og jeg likte den godt. Har Panasonic selv og den er veldig bra å se fotball på. Men skal huske på å sjekke ut LG når det blir ny tv.

Samsung er veldig bra viss man kjøper 8 eller 9 serien.

Samsung leverer i snitt de beste bildene ihht testene som blir utført. Ferdig snakka! Er du ikke fornøyd med bildet; bruk litt tid på kalibrering! Ja noen TV’er har for treig prosessor, men da er det bare å selge skiten på finn.no og kjøpe ny!

Størrelsen på tv avhenger kun av en ting - Hva har du plass til? Jeg kjøpte meg en 78" fra Samsung for 3-4 år siden og vil aldri kunne tenke meg å kjøpe meg noe mindre. Har nå oppgradert til 85" og vi er alle i huset enige om at dette er en ennå bedre TV.

Føler meg som en gammel mann i hornet med min 47’’

Har en venninne som var innkjøpssjef for Elkjøp, og ble anbefalt å kjøpe LG sine produkter mtp kvalitet og det faktum at LG produserer alle komponenter selv. Aldri hatt noe tull med LG skjermer og har kjøpt 5-6 stk siste 10 årene til stue, soverom, bar/mancave, barnerom og campingvogn. Dog var den i campingvogn en Grundig skjerm, som bestod av LG komponenter med Grundig deksel rundt.

Har i dag en 65“ LG 3D med altfor kort avstand til sofaen, burde maksimalt ligget på 50-55“.

Beklager Ziggi96, men LG’s paneler og bildeprocessor gjør ikke samme jobben som Samsung. I det normale markedet er det Samsung som er referansen.

3D TV’er har vært ut en stund nå. Kjøp en ny 4K eller 8K TV så sitter du nok igjen med et annet inntrykk. Men husk, shit in = shit out.

Tja… ulike pris guider og forbrukertester hos forskjellige aktører som burde ha en viss forståelse for emnet, plasserer LG sine produkter høyt oppe på listene, flere av dem helt øverst også.

3D Plasma er helt ute, kjøpt inn brukt og fryktelig billig for filmbruk til de minste rett og slett. Men det gjør fortsatt jobben.

Hehe! Jeg har fortsatt min gode, gamle Panasonic 37" plasma-TV som jeg kjøpte som student for 12-13 år siden. Det var en ganske dyr TV i sin tid. Litt liten, men fortsatt bra bilde.

Hva er dette “normale” markedet du snakker om, hvor er disse kildene dine som sier at Samsung er “referansen”, og selvfølgelig gjør de ikke samme jobben når de to fokuserer på vidt forskjellige teknologier, i Oled og Qled.

Å snakke ned LG sine paneler for å fremme ditt eget, personlige syn, blir ganske dumt, da jeg regner med at Sony, osv, som kjøper LG sine paneler for bruk i egne TVer, sannsynligvis har bedre markedsoversikt enn deg? :man_shrugging:t2:

Har LG 3D TV og det er ikke noe galt med bilde, men smart delen er helt på jordet.
Har sett en film i 3D så det var en bortkastet funksjonalitet.

Ønsket mitt nå er å droppe TV i det store og hele og gå for VR briller til familien. Venter bare på at poden skal bli gammel nok til at jeg kan pushe på og unnskylde meg med han =)

Er ikke så fryktelig smart TV min heller :sweat_smile::joy:

Ble kjøpt inn da x og sønnen hennes hadde 3D dilla, så den ble heftig brukt i den perioden.
Personlig ingen stor fan av 3D, ser bare fotball og TV serier på Netflix, HBO osv, så har ikke det helt store behovet for 3D funksjonen selv.

Okay når du sier det slik. :lfcfacepalm: