Viktigheten av enkeltspillere

Et utmerket poeng, @jano1968. For å ta Champions League-triumfen i 2005 som eksempel: Det var først og fremst laget som presterte, men Gerrard var en av de beste individualistene og selvfølgelig bidro han masse. Men uten Dudek, Hyypiä, Carragher, Riise, Hammann, Alonso, Luis Garcia og Smicers prestasjoner (jeg har garantert glemt noen, kanskje Scott Carson mot Juventus også må tas med), så hadde det ikke blitt noen tittel. I treblesesongen 2000/2001 var vel Owen kanskje enda viktigere enn Gerrard, eller?

En spiller som var viktigere en Owen i The Treeble sesongen var Gary McAllister.

:+1: bra skrive. Skal ikkje forguda uten å kritisera nei, sant det. Eg følte derimot for forsvare Gerrard, då eg syns @joda framstilte han i overkant negativ, og med kritikk eg ikkje var einig i.
Det eg savner med Hendo er evnen til å ta tak når laget slit, noko eg syns Gerrard var langt betre på. Dette delvis fordi han scorte viktige mål og var ein langt betre spelar, men og fordi eg fekk inntrykk av at han klarte å løfte laget til å ta det ekstra steget som førte til siger.

Gerrard har fått en enorm status men jeg tror brorparten av den er pga han var trofast i tillegg til å være en match vinner når han var på sitt beste.

Tror ikke han hadde blitt pratet like fint om han f.eks gikk til Chelsea da det ble aktuelt.

Igjen, alternativ historieskriving er veldig vanskelig. Selvfølgelig var Gerrard meget sentral for Liverpools suksess i disse årene, ingen er uenig i det. Men hvordan kan du vite at ingen andre hadde stått ekstra frem, eller at en annen fantastisk spiller hadde kommet frem fra akademiet eller hadde blitt kjøpt utenfra, dersom Gerrard ikke hadde spilt for oss, eller eksistert overhodet?

Man kan ikke uten videre hevde at hvis X ikke hadde eksistert, så ville aldri Y funnet sted. Ja, store personligheter med de riktige egenskapene kan ha enorm betydning, men man kan ikke vite at andre ikke ville kunne tatt deres plass eller at flere andre personer i samarbeid kunne ha oppnådd det samme, eller mer eller mindre.

Dersom Hitler aldri hadde eksistert eller hadde fått suksess som maler og aldri engasjert seg i makt og politikk, betyr det automatisk at det ikke hadde blitt noen andre verdenskrig? Det vil vi aldri få vite, men det var jo flere andre nazister som hadde fremtredende roller og ideologien ble ikke skapt av Hitler alene. Dessuten lå jo hele konflikten mellom Tyskland og de andre stormaktene latent selv uten nazistenes ideologi eller Hitlers personlige innflytelse.

Det kan me jo aldri vite. Men det er vel dette som var så fantastisk med Gerrard, han stod så ofte fram. I mi tid som lfc- fan er det ingen som har hatt denne evnen i nærheten så stor grad som Gerrard, og det gjev naturlegvis eit enormt inntrykk og heltestatus.

Har aldri hatt så trua som i 2013 sesongen og nå under Klopp.
Så lenge vi har Klopp så blir vi å regne med.

Hvorfor alt dette hvisomatte dersomatte, og X versus Y??
Det er slik at Gerrard gjorde det han gjorde.
La oss huske det, og de av oss som har han som helt, vi vil huske han som nettopp det.
Capt Fantastic!

Godt oppsummert!

Det var egentlig ikke min intensjon å behøve å skrive så mye om dette, men resonnementet ble drevet frem av de som
bombastisk hevdet at Liverpool garantert ikke ville hatt samme suksess uten Gerrard. Det kan selvfølgelig hende, men det blir feil å hevde at det er helt sikkert, og vi vil aldri få svaret.

Alle er enige i at Gerrard var kjempeviktig og de Liverpool-fans som fremhever hans svakere sider og kanskje ikke har så veldig sans for hans personlighet, setter selvfølgelig også veldig stor pris på hans fantastiske bidrag som en av Liverpools største legender.

For å avslutte denne diskusjonen for min del.

images

710 kamper og 186 mål for Liverpool sier det meste om Captain Fantastic.

Lurte på hvorfor det plutselig var så mange nye kommentarer om Coutinho. Så jeg gikk inn på tråden og fant svaret:)

Hadde Gerrard svake sider? Kan ikke huske noen av dem. :wink:

Mannen som zinedine Zidane ba real om å hente to eller tre ganger. Mannen han sjelløse treneneren til manu har prøvd å hente flere ganger.

Gerrard du Gerrard. Skulle ønske du var 18 år igjen. Ingen over ingen under. Takk for at du har holdt Liverpool oppe i alle år. Uten deg vet jeg ikke hvor vi hadde vært. Å fy faen så god du var.:drooling_face::drooling_face:

Mannen som gjorde fernando torres til verdensklasse. Så jo hvordan det gikk med torres uten stevie G :joy:

Ingen over og ingen under ? :smiley:

Kanskje kona

Gerrard bommet litt oftere enn hver 5. straffe i de tallene jeg har funnet. Det vil si ca 20% bom. Kuyt puttet 8 av 8 mens Gerrard var ute, men når Gerrard kom tilbake ble Kuyt reserveskytter.

Nå vil jeg påpeke at det er fullt mulig å mene at Gerrard var en glimrende fotballspiller, men fortsatt mene at noen her forguder han vel mye.

Vi forguder ikke Gerrard vel mye, men vi hadde gangsyn nok til å se hva han bidro med i Liverpool trøya.

To negative ting med Steven Gerrard:

1. Han liker Phil Collins
  2. Han er villig til å sloss for sin «rett» til å høre på Phil Collins offentlig.

Ellers er Gerrard en ekte Gud😊

Så mye skravla babla om gerrard i coutinho tråden :pensive:

Dette går rett inn på topp 10-listen min over kontroversielle meninger på forumet denne sesongen. Jeg har fulgt Liverpool i 20 år og er fast bestemt på at Suarez ala 13/14 er den beste enkeltsesongen fra en Liverpool-spiller “i min tid”. Det var nesten Messi-nivå over måten han bar laget på. Sturridge var god, men selvsagt ikke i nærheten av Suarez.