Wigan - Liverpool (Kamptråd)

Nja det er vel en liten myte at Sanchez løper rumpa av seg.

Ja det er sant. Men han produserer kjangsar og mål i verdsklasse - med eit lag rundt seg som berre delvis fungerte.

Edit: ser at det er bevist at han ikkje jobber for to. Greitt nok, det stemmer heilt sikkert. Men eg står fast på at eg trur Arsenal i fjor hadde gjort det langt dårligere dersom Sanchez hadde vore ute av laget pga langvarig skade eller noko anna. Derfor trur eg Arsenal får det tøft, dersom Lacazette inn betyr Sanchez ut.

Feil. Dette ble avslørt i sesongen som gikk, da Wenger oppfordret pressen til å undersøke statsene for å finne svaret på hvorfor han ikke brukte Sanchez i noen kamper.

Svaret var innlysende da de sjekket det. Han er rett og slett en latsabb. Verdensklasselatsabb, riktignok, men å si at han jobber for to blir innlysende veldig feil med tanke på at han sluntrer unna så mye av sin egen jobb. Altså jobber han for mindre enn én…

Det er jo deilig at Firmino skaper rom og linker med kvalitetsspillere som Salah, Mane’ ,Coutinho , og Lallana som alle er kapable til å score tosifret i løpet av en sesong. Det er også Firmino . Med en typisk goalgetter midtspiss blir vi mye mer forutsigbare…og tenk om han ble langtidsskadet …
Nei…mye bedre å angripe fra alle kanter , så motstanderne blir svimle.
Min mening.

Nei jeg vet bare kødda i sta

Har hatt sansen for marko Grujic men virka som en bremsekloss i den omgangen han spilte.

Klopp:
Vi slapp inn et mål vi ikke burde ha sluppet inn, og det påminnet oss om problemene forrige sesong. Vi kan ikke fikse dem i ferien, så vi kommer til å fikse det nå, sier Jürgen Klopp ved kampslutt ifølge Liverpool Echo.

Fantastisk!

Hva er forskjellen på Rodgers og Klopp?

Hva ville Rodgers sagt om andreomgang?
Outstanding?
Kanskje noen par spillere som viste great character?
Laget viste great technical ability?
Bra innsats av “young Sturridge”?

Klopp:
“Second half you could see a different system, also a few good things but it was a little bit boring the second half to be honest. Then it’s the physical aspect which is the most important. Yes we’re running but the rest was not too easy to enjoy.”

Veit ikke hvem vi skulle signert som kunne vippet Klopp ned fra tronen som klubbens kuleste og viktigste kar​:smile: Jürgen, ich liebe dich​:joy::heart:️:joy:

Det tipper jeg Keita blir.

Tror det blir uhyre jevnt mellom Keita og Van Dijk med Salah på en klar tredjeplass.

Fikk ikke sett kampen i går. Kan noen si litt om kampen? Noen av spillerne som imponerte / skuffet?

Klopp nevnte også i intervju at troppen til Asia turneringen er regulert til 25 mann

Som han sa, tar vi med 3 keepere så har man 22 spillere til å spille turneringen som går over et tight format.

Det vil bli kompkisert å komponere gode lag. Med “45.min” prinsippet vil man ha 0 innbyttere ved skader.

Var jo en kamp i fjor der vår 6.keeper spilte spiss i en slik situasjon.

Det er mange forsvarsrekker som kommer til å slite med farten, teknikken og overblikket til Salah, han kommer til å bli et uromoment for ethert forsvar.

Mane er vel nesten like hurtig som Salah.

Kampen liggger på TVSumo. Spillere som imponerte for meg var TAA, Woodburn, Lallana, Origi, Salah og Coutinho. En del av de erfarne spilte helt på det jevne som de ofte gjør tidlig i pre-season. Henderson virker en del lengre fra match-fitness enn en del andre, og jeg undres om det er han som kommer til å merke konkurransen fra en evt Keita-signering mest. Håper å se minst mulig av Flanagan og Gomez på backene. Gomez burde få et utlån som stopper. Tror også Grujic kunne hatt godt av spilletid et annet sted. Til nå er det vel TAA, Woodburn og kanskje Chirivella av de yngre som ser ut til å skulle få en del spilletid i sesongen som kommer.

Håper virkelig TAA spiller så positivt i preseason at han setter Clyne på benken

Og så håper jeg å se en mer klinisk side av Firmino. Neida, det er ingen avgjørende kamper, men sett den ballen i mål når du har muligheten!